  • Data: 2007-02-04 22:27:29
    Temat: Sprawca stłuczki się nie przyznał -> sąd grodzki
    Od: "Rob" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,
    wczoraj miałem nieprzyjemną sytuację, facet zderzakiem zarysował mój
    zderzak. Głupota, strata prawie nie widoczna, ale jednak jest. U mnie mała
    ryska, u niego w zasadzie szkód nie było. Jako, że nie bardzo poczuwał się
    do winy (zaproponował mi 50 zł), to poprosiłem o interwencję policję. Ta
    przyjechała i sprawca w tym momencie całkiem już wypierał się wszystkiego.
    Policjant porobił zdjęcia, powiedział, że ponieważ sprawca się nie
    przyznaje, to pozostawi tą sprawę sądowi grodzkiemu a ja będę jako
    wnioskujący i tak się rozjechaliśmy do domów. Kilka pytań:
    1. Jak wygląda taka rozprawa? Będę mógł zadawać pytania sprawcy, czy za dużo
    filmów się naoglądałem i tylko sędzia będzie mógł pytać?
    2. Dziś już ta rysa tak nie boli jak wczoraj i nie wiem, czy za kilka
    miesięcy będę chciał zawalać pracę, żeby się stawić do sądu. Czy jeśli
    przegram tą sprawę (bo np. nie stawię się albo nie będę w stanie udowodnić,
    że do tego kontaktu doszło i to on w tamtym momencie zrobił tą rysę), to
    obciążą mnie kosztami sądowymi?
    Pozdrawiam
    Norbert