  • 11. Data: 2018-06-27 10:52:14
    Temat: Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-27 o 09:54, RadoslawF pisze:

    > Tylko dla tych co zapomnieli policzyć kosztów już po postrzeleniu/uśpieniu.

    Wioska Lebus leży nad samą Odrą, do drogi wokół której się podobno
    kręcił żubr i miał stanowić zagrożenie dla kierowców jest jakieś
    400-500m, a dalej kilometry pól i lasów. Jeżeli ktoś liczył koszty, to
    wystarczyłoby kilka petard i wygonić żubra z powrotem do Polski.

    > Na przygotowanie skóry czy łba do ekspozycji potrzeba czasu.

    Wiem, choć nie wiem czy to zajmuje rok, czy dwa, w każdym razie obecnie
    jest cisza i gdyby nie umorzenie sprawy przez Niemców i nagłośnieniu
    tego, wielu zapomniało co dalej z tą sprawą. Choć wiem też, że po
    jednej, jak i po drugiej stronie Odry są osoby, które to monitorują i
    chcą wiedzieć co dalej z łbem i skórą.
    Podobno kilka tysięcy euro może takie spreparowanie kosztować, dla
    takiego wioskowego muzeum, nawet w Niemczech, to niebagatelna kwota.
    Jak TO ma się, to liczenia kasztów postrzelenia/uśpienia?

  • 12. Data: 2018-06-27 13:30:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 10:52, nadir pisze:

> [...]
    > 400-500m, a dalej kilometry pól i lasów. Jeżeli ktoś liczył koszty, to
    > wystarczyłoby kilka petard i wygonić żubra z powrotem do Polski.

    Pomysł godny kogoś kto w życiu n ie był za nic odpowiedzialny
    materialnie. A jak te przestraszone ponad pół tony cielska
    się przestraszy i zniszczy kilka ogrodzeń i kilka samochodów?
    Zapłacisz?

> [...]
    > tego, wielu zapomniało co dalej z tą sprawą. Choć wiem też, że po
    > jednej, jak i po drugiej stronie Odry są osoby, które to monitorują i

    I dobrze.
    Sprawdził ktoś kto będzie formalnym właścicielem ubitego zwierzaka?
    Bo to może sporo wyjaśnić.

    > Podobno kilka tysięcy euro może takie spreparowanie kosztować, dla
    > takiego wioskowego muzeum, nawet w Niemczech, to niebagatelna kwota.
    > Jak TO ma się, to liczenia kasztów postrzelenia/uśpienia?

    Za kilka tysięcy kosztów spreparowania masz eksponat z ciekawą historią.
    Za kilka tysięcy wydane za zwrócenie właścicielowi masz tylko
    satysfakcję albo i żal że jesteś te kilka tysięcy stratny.
    Widzisz różnicę?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-06-27 15:40:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-27 o 13:30, RadoslawF pisze:

    > Pomysł godny kogoś kto w życiu n ie był za nic odpowiedzialny
    > materialnie. A jak te przestraszone ponad pół tony cielska
    > się przestraszy i zniszczy kilka ogrodzeń i kilka samochodów?

    Żubr to nie kaczka, postrzał może go nie powalić. Żadna różnica czy
    stratuje coś/kogoś ranny czy przestraszony.

    > Zapłacisz?

    Od tego jest OC. Zakładam, że bierze się za to profesjonalista.

    > I dobrze.
    > Sprawdził ktoś kto będzie formalnym właścicielem ubitego zwierzaka?
    > Bo to może sporo wyjaśnić.

    Formalne, to podejrzewam, że jest jak z TU154 w Smoleńsku, niby polski,
    a jednak oddać nie zamierzają.

    > Za kilka tysięcy kosztów spreparowania masz eksponat z ciekawą historią.
    > Za kilka tysięcy wydane za zwrócenie właścicielowi masz tylko
    > satysfakcję albo i żal że jesteś te kilka tysięcy stratny.

    Za wydanie też można zażądać zadośćuczynienia.

    > Widzisz różnicę?

    Tak samo jak widzę w tym, że ubity zwierz był faktycznie jakimś
    zagrożeniem i trafia koniec końców do lokalnego muzeum jako eksponat
    albo że ktoś wyczuł okazję, że zamiast wydawać kilka tysięcy za odstrzał
    żubra, można go mieć praktycznie za darmo. Przypadkowo głośno się o
    sprawie zrobiło, i na razie jest w zawieszeniu.

  • 14. Data: 2018-06-27 18:28:33
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Ustalmy, ilu Niemców Żubr powinien zabić, zanim decyzję o jego
    > odstrzeleniu uznalibyśmy za zasadną.

    Uważasz , że Polacy są gorsi, skoro szanują żubry?
    No bo skoro możliwość zabićia pszez żubra uważają za mniejsze zło niż jakieś
    widzimi się posiadnia tego gatunku, to jak to inaczej interpretować?

    A na marginesie: podpowiedz Niemcom, by wystszelali wszystkie owczarki
    niemieckie.
    Zapewniam, że pszpadki napaści tej rasy na ludzi są dużo częstsze, niż
    napaść żubra na człowieka.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 15. Data: 2018-06-27 22:59:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 15:40, nadir pisze:

    > Żubr to nie kaczka, postrzał może go nie powalić. Żadna różnica czy
    > stratuje coś/kogoś ranny czy przestraszony.

    Jak będzie strzelał fachowiec które wie gdzie trafić i z jakiej
    broni to ranny nigdzie nie poleci. Jakby strzelali policmajstry
    z broni krótkiej to pewnie by go zdenerwowali lub wystraszyli.

    > Od tego jest OC. Zakładam, że bierze się za to profesjonalista.

    Nie każdy myśliwy w wiosce to ubezpieczony profesjonalista.

    > Formalne, to podejrzewam, że jest jak z TU154 w Smoleńsku, niby polski,
    > a jednak oddać nie zamierzają.

    Lepiej było by znać faktyczny stan prawny.
    Co to samolotu to obecnie rządzącym bardziej jest na rękę jak
    leży w smoleńsku. Taka przykra prawda.

    > Za wydanie też można zażądać zadośćuczynienia.

    Zadość uczynienia można żądać za straty materialne, ale chyba nie zdążył
    zrobić.

> [...]
    > żubra, można go mieć praktycznie za darmo. Przypadkowo głośno się o
    > sprawie zrobiło, i na razie jest w zawieszeniu.

    Fakt że odstrzelił sobie za darmo, nie wiemy jak będzie z trofeum
    czyli łbem, rogami i skórą.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-06-27 23:59:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-06-18 o 18:28, Stokrotka pisze:

    > Uważasz , że Polacy są gorsi, skoro szanują żubry?

    Ale co szacunek dla Żubrów ma wspólnego z powodowaniem przez pojedyncze
    sztuki zagrożenia dla ludzi?

    > No bo skoro możliwość zabićia pszez żubra uważają za mniejsze zło niż
    > jakieś widzimi się posiadnia tego gatunku, to jak to inaczej interpretować?

    Musisz szerzej wyjaśnić, o masz na myśli, bo nie pojmuję.

    > A na marginesie: podpowiedz Niemcom, by wystszelali wszystkie owczarki
    > niemieckie.
    > Zapewniam, że pszpadki napaści tej rasy na ludzi są dużo częstsze, niż
    > napaść żubra na człowieka.

    Ale i tych psów jest więcej, toteż trudno to jednoznacznie statystycznie
    zbadać.

  • 17. Data: 2018-06-28 06:39:43
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    >
    > Musisz szerzej wyjaśnić, o masz na myśli, bo nie pojmuję.

    > Ale i tych psów jest więcej, toteż trudno to jednoznacznie statystycznie

    To ciekawe, jak zbadałeś przypadki napaści ludzi przez żubry na
    podstawie statystyki (przypominam - jeden żubr)?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 18. Data: 2018-06-28 08:35:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

    > To ciekawe, jak zbadałeś przypadki napaści ludzi przez żubry na
    > podstawie statystyki (przypominam - jeden żubr)?

    <ironia> No przecież każdy Niemiec wie że polski żubr by Niemcom nie
    przepuścił! [ patrz: "Chłop żywemu nie przepuści!"] </ironia>

    Ja niezbyt chętnie mogę uznać że to było "nie najlepsze" postępowanie w
    precedensowym przypadku. Błędy można (w końcu) wybaczyć, trwanie w
    błędzie jest niewybaczalne. Zobaczymy czy jak w końcu kiedyś tam
    kolejny polski żubr "ruszy na zachód" to Niemcy będą jeszcze pamiętać.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2018-06-28 10:56:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-06-18 o 06:39, Wiesiaczek pisze:

    > To ciekawe, jak zbadałeś przypadki napaści ludzi przez żubry na
    > podstawie statystyki (przypominam - jeden żubr)?

    Jeden na świecie> To te stada u nas już wymordowali?

  • 20. Data: 2018-06-28 11:22:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 15:40:39 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Formalne, to podejrzewam, że jest jak z TU154 w Smoleńsku, niby polski,
    > a jednak oddać nie zamierzają.

    ...ale to chyba dzikie zwierze bylo, zyjace na wolnosci.
    Czy jak juz przekroczy granice to nie staje sie "niemieckim zubrem"?