  • 1. Data: 2004-08-06 19:49:03
    Temat: Sprawa z powództwa cywilnego o zwrot kosztów resestracji, ubezpieczenia i strat moralnych
    Od: "Przemysław SNOWACKI" <p...@t...pl>

    Witam,

    Nie wiem jak się zabrać do pewnej kwestii, w miesiącu luty 2004 nabyłem
    nowiutki samochód marki Toyota Yaris, po 2 miesiącach użytkowaniach pewna
    pani wyjechała z drogi podrzędnej, siła uderzenia była tak duża, że
    samochodzik był do kasacji, wina pani była ewidentna, a to akurat zdarzyło
    się przed moim urlopem i moja rodzina została uziemniona, moja droga do
    uzyskania odszkodowania oraz zakupu nowego auta, oraz otrzymania go była
    bardzo długa. Nowe autko odbieram w połowe tego miesiąca. Czy mogę coś tej
    Pani zrobić, np żadać zwrotu kosztów rejestracji + zwrotu kosztów zakupu
    nowej polisy AC + jakieś zadośćuczynienie za straty moralne.

    Proszę o odpowiedź (podpowiedź), co mam robić ?

    Z poważaniem,
    lebster

  • 2. Data: 2004-08-06 20:03:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    > moja rodzina została uziemniona,

    Dyskusyjne, choć zależy co dokładnie przez to rozumiesz. Tysiące
    ludzi nie ma samochodu i wcale nie czuje się uziemiona i nawet jeździ
    na całkiem atrakcyjne wakacje.

    >Czy mogę coś tej
    > Pani zrobić, np żadać zwrotu kosztów rejestracji + zwrotu kosztów
    zakupu
    > nowej polisy AC + jakieś zadośćuczynienie za straty moralne.

    Możesz oczywiście domagać się odszkodowania ale wg kodeksu
    cywilnego:

    Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność
    tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego
    szkoda wynikła.
    § 2. W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy
    lub postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które
    poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby
    mu szkody nie wyrządzono.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-07 13:19:23
    Od: "Przemysław SNOWACKI" <p...@t...pl>

> [...]
    > mu szkody nie wyrządzono.
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Dzięki za zainteresowanie.Mam jeszcze pytanie, gdyż do tej pory nie miałem
    z sądami do czynienia. Czy w takiej sprawie adwokat jest niezbędny,
    czy dam radę sam? I jak taka rozprawa w ogóle wygląda, czy długo trwa
    cały proces, itp.

  • 4. Data: 2004-08-07 19:05:57
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > z sądami do czynienia. Czy w takiej sprawie adwokat jest niezbędny,
    > czy dam radę sam? I jak taka rozprawa w ogóle wygląda, czy długo

    Skoro zupełnie nie miałeś dotąd do czynienia z sądami to być może
    zawodfowy pełnomocnik byłby wskazany - choć to po części zalezy też
    od tego jakich roszczeń chcesz dochodzić (jesli oczywistych typu koszty
    wynikłe ze zniszczenia auta na podstawie posiadanych rachunków to
    może dasz sobie radę, jeśli bardziej skomplikowanych typu
    zadośćuczynienie, koszty wyjazdu na urlop itp to przydatność prawnika
    będzie rosła)
    Warto też abyś pamiętał że proces cywilny prowadzą strony a nie sąd i
    przez nieporadne działania można narazić się na negatywne
    konsekwencje (np. przegranie sprawy)

    To ile potrwaproces zależy po części od Twojej sprawności w
    prezentowaniu Twego stanowiska przed Sądem, tego jak bardzo
    będzie się z Tobą spierała druga strona, a wreszcie i od tego jak
    obłożony sprawami będzie Sąd.
    Teoretycznie sprawa może trwać kilka miesięcy albo i kilka lat

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-08 17:15:08
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Przemysław SNOWACKI" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mogę coś tej
    > Pani zrobić, np żadać zwrotu kosztów rejestracji + zwrotu kosztów zakupu
    > nowej polisy AC + jakieś zadośćuczynienie za straty moralne.

    tak, na zasadach ogolnych.

    Jednakze pamietaj, ze roszczenia inne niz szkoda w pojezdzie oraz na osobie
    nie przysluguja poszkodowanym wzgledem ubezpieczyciela (OC) - jedynie wobec
    sprawcy.

    p.
    w,