  • From: MariuszR <m...@n...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprawa spadkowa - jak się do tego zabrać?
    Date: Sun, 04 May 2003 20:17:06 +0200

    Witam

    W najbliższym czasie czeka mnie sprawa o spadek po moim wuju. Nie był
    żonaty i nie ma dzieci. Swego czasu jego rodzice (a moi dziadkowie)
    zapisali mu dom oraz ziemię. Niestety zmarł on w styczniu tego roku.
    Obecnie osob które są uprawnione do spadku (tak mi się wydaje, nie znam
    się na tym) są 4 osoby, Matka mojego wuja (moja babcia i przy okazji
    równeż uznana przez sąd jako moja rodzina zastępcza), rodzeństo mojego
    wuja czyli jego brat i siostra oraz ja jako spadkobierca mojej matki
    która również była jego siostrą. A jeszcze jedno, mój wujo nie spisał
    żadnego testamentu. OK tyle tytułem wprowadzenia w sytuację a teraz
    pytania.
    1) Jak w takiej sytuacji wygląda podział majątku czyli ile i komu się
    należy
    2) Jak wogóle się do takiej sprawy zabrać, jakie dokumenty przygotować,
    czy jest sens korzystać z usług jakiejś kacelari adwokackiej w przypadku
    jeśli spadkobiercy są zgodni i nikt nie uważa że należy mu się więcej
    niż innym

    Z góry dziękuję za odpowiedź