    From: r...@a...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprawa spadkowa -czas trwania, zrzeczenie się zachowku
    Date: 9 May 2007 10:50:48 +0200

    Witam

    Sytuacja wygląda następująco: zmarła babcia mojego męża (była wdową). Miała
    tylko jedną córkę. W testamencie spisanym notarialnie ustanowiła jako jedynego
    spadkobiercę mojego męża. Oprócz mamy męża miała jeszcze czworo rodzeństwa. Pytania:
    1. Czy oprócz mamy męża ktoś ma jeszcze prawo do zachowku?
    2. Jak długo będzie trwać taka sprawa spadkowa? Zależy nam na czasie, żeby
    przeprowadzić to jak najszybciej, czy jeżeli mama zrzeknie się prawa do zachowku
    to przyspieszy to jakoś sprawę? Jeżeli tak, to czy to robi się w czasie rozprawy
    czy trzeba np notarialnie wcześniej?
    3. Kto w takiej sytuacji składa wniosek do sądu o nabycie spadku - mój mąż czy
    jego mama?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    monika