  • 1. Data: 2002-01-25 17:50:15
    Temat: zwrot butelek po piwie
    Od: Picv <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy butelek po piwie. Jak powinien zachowac
    sie sprzedawca jesli klient przyniesie do sklepu 2 butelki na
    wymiane, z czego 1 nie jest w ofercie handlowej sklepu.
    Jednoczesnie kupi w tym sklepie 2 piwa.
    Czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia butelki zwrotnej po piwie,
    ktorego nie ma w sklepie i rzadac kolejnej kaucji ?
    Wiec na czym polega zasada "butelki na wymiane" ???

    Czy sklep ma obowiazek przyjmowac butelki zwrotne bez okazania
    dowodu zakupu (paragonu). Kierownik sklepu w mojej okolicy twierdzi,
    ze dotyczy to sklepow powyzej 2000 m2. Czy to prawda ?

    Szczegolnie pozdrawiam wszystkich piwoszy
    reszte oczywiscie tez pozdrawiam :)

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-26 23:22:58
    Temat: Re: zwrot butelek po piwie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, Picv wrote:

> [...]
    >+ Czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia butelki zwrotnej po piwie,
    >+ ktorego nie ma w sklepie i rzadac kolejnej kaucji ?

    AFAIK tak. Jeszcze by tylko brakowało żeby musial przyjmować
    butelki po piwie które mu konkurecja podrzuca :)

    ?

    >+ Czy sklep ma obowiazek przyjmowac butelki zwrotne bez okazania
    >+ dowodu zakupu (paragonu).

    AFAIK aktualnie - tak. To co "prowadzi" musi przyjąć, adresu
    ustawy nie zapodam - ale jest nowa więc w archiwach "gazetowych"
    powinna być pod ręką :)

    >+ ze dotyczy to sklepow powyzej 2000 m2. Czy to prawda ?

    ...postaw się na miejscu kierownika. Zarobek żaden, użerania
    dużo....

    -:)
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-28 20:39:19
    Od: "Basia" <b...@k...net.pl>

    Uzytkownik "Picv" <p...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ze dotyczy to sklepow powyzej 2000 m2. Czy to prawda ?
    >
    > Szczegolnie pozdrawiam wszystkich piwoszy

    Z tego co wiem to tak :
    - kazdy sklep musi przyjac Ci butelke ... ale .. zaplacic ma obowiazek tylko
    za ta na która masz dowód ze u niego kupowales czyli paragon . Jesli nie
    masz paragonu sprzedawca nie moze odmówic CI przyjecia butelki(nawet takiej
    której nie ma w asortymencie "kaucjonowanym"), ale moze Ci na nia nie
    zaplacic - mówiac krótko oddajesz ja za friko. :))

    Pozdrawiam
    Basia