  • 1. Data: 2007-01-12 20:17:24
    Temat: Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu - testament
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do szanownego grona.
    Spadek pod postacią mieszkania ze spółdzielczym prawem własnościowym
    przekazany przed ojca dla syna. Czy taka czynność podlega jakiemuś
    opodatkowaniu? Jeżeli tak to w jakiej wysokości?

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2007-01-12 21:59:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "DaNsOuNd" <d...@a...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie do szanownego grona.
    > Spadek pod postacią mieszkania ze spółdzielczym prawem własnościowym
    > przekazany przed ojca dla syna.

    Kiedy? i w jakiej formie?

    Czy taka czynność podlega jakiemuś
    > opodatkowaniu?

    Podatek od spadków i darowizn.

    > Jeżeli tak to w jakiej wysokości?

    Różnej. Od zera do 12% w zaleznosci od wartości mieszkania.
    Po 1 stycznia 2007 z definicji zero, tylko za US trzeba się nabiegać.

  • 3. Data: 2007-01-12 22:05:48
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Kiedy? i w jakiej formie?

    Ano, ojciec umiera i zostaje otwarty testament a tam widnieje co
    napisałem powyżej.

  • 4. Data: 2007-01-12 23:52:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ano, ojciec umiera i zostaje otwarty testament a tam widnieje co napisałem
    > powyżej.

    Kiedy? Data. Dzien, miesiac, rok.

  • 5. Data: 2007-01-13 16:44:30
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Kiedy? Data. Dzien, miesiac, rok.

    czego data? śmierci czy otwarcia testamentu? Jak śmierci to wczoraj tj.
    12-01-2007 a otwarcia testamentu jeszcze nie było. Dlatego pytam czego
    się mogę spodziewać ze strony U.S. po otwarciu.

    Postroofki

  • 6. Data: 2007-01-14 01:33:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > czego data? śmierci czy otwarcia testamentu? Jak śmierci to wczoraj tj.
    > 12-01-2007 a otwarcia testamentu jeszcze nie było. Dlatego pytam czego się
    > mogę spodziewać ze strony U.S. po otwarciu.

    Niczego.
    Wszystko co dostaniesz w testamencie, choćby to był milion, masz w ciągu 30
    dni zgłosić do US.
    Całość będzie zwolnione z podatku.

  • 7. Data: 2007-01-14 19:07:13
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Niczego.
    > Wszystko co dostaniesz w testamencie, choćby to był milion, masz w ciągu 30
    > dni zgłosić do US.
    > Całość będzie zwolnione z podatku.

    Dzięki serdeczne za odpowiedź.