  • 1. Data: 2019-12-17 19:15:19
    Temat: Śpiewak kontra Ćwiąkalska. Jeśli wątpisz, jesteś z PiS
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.salon24.pl/u/dobrowolski/1006560,wiecej-
    jawnosci-albo-mniej-niezaleznosci

    Sędzia w tajemnicy podjął najlepszą możliwą decyzję. Skazał Jana
    Śpiewaka za rzekome pomówienie córki Ćwiąkalskiego. Ty z podziwu nad
    mądrą decyzją sędziego oczy w 5 złoty i rozdziawić buzię! A jak nie
    wierzysz lub wręcz wątpisz to jesteś z PiS!

    W cywilizowanej demokracji obywatele nie muszą wierzyć na słowo, że
    sprawiedliwości stało się zadość. Mogą sami sprawdzić logikę decyzji
    sędziów. U nas niby też. Ale nie do końca. W konstytucji nam napisali,
    że sądzi się u nas jawnie, chyba, że chronią ważny interes prywatny:

    image
    http://www.dobrowol.org/drobiazgi/judiciary73.jpg

    Na tej podstawie nasze prawnicze elity dały nam art. 359 kodeksu
    postępowania karnego:

    image
    http://www.dobrowol.org/drobiazgi/judiciary74.jpg

    Uznano, że na przykład poczucie wstydu córki Ćwiąkalskiego jest
    ważniejsze od naszego zrozumienia jak działa wymiar sprawiedliwości w
    ogóle. I uznano, że poczucie wstydu córki Ćwiąkalskiego jest ważniejsze
    od naszego zrozumienia czy w konkretnej sprawie córka Ćwiąkalskiego
    przeciw Śpiewak sprawiedliwości stało się zadość. Mamy im wierzyć na
    słowo. Twierdzą, że sprawiedliwość wymierzono sprawiedliwie. I już!
    Według nich, nic nam do tego.

    Nie jest to cywilizowany standard. Za zamkniętym drzwiami należy
    procedować wyłącznie, gdy jest to niezbędne dla uniknięcia znacznego
    ryzyka dla innego przemożnego dobra i gdy nie ma innych sposobów
    zmniejszenia tego ryzyka. Interes publiczny w naszym zrozumieniu
    działania sędziów jest ważniejszy od poczucia wstydu córki Ćwiąkalskiego.

    W roku 1980 tak to opisał (Richmond Newspapers, Inc. v. Virginia, 448
    U.S. 555) główny sędzia Najwyższego Sądu USA Warren Burger :

    Cywilizowane społeczeństwa zabierają możliwość egzekwowania prawa
    kryminalnego zarówno ofierze jak i grupom obywateli. Ale nie mogą
    wymazać ze świadomości ludzkiej naturalnego i fundamentalnego dążenia do
    wymierzenia sprawiedliwości, a nawet popędu do zemsty. Nieodzowne kojące
    aspekty wymierzania sprawiedliwości nie mogą odbywać się w tajemnicy.
    Społeczne katharsis nie odbędzie się jeśli sprawiedliwość wymierzana
    jest pokątnie lub w ukryciu.

    Nie wystarczy stwierdzić, że sam rezultat zaspokoi naturalną społeczną
    potrzebę satysfakcji. Rezultat uznawany za trudny czy zaskakujący może
    podważyć publiczne zaufanie. A tam gdzie rozprawy były ukryte przez
    publicznym oglądem, nieoczekiwany wynik może spowodować odczucie, że w
    najlepszym wypadku system zawiódł lub wręcz, że został skorumpowany. (...)
    Obywatele otwartego społeczeństwa nie wymagają od swoich instytucji
    nieomylności. Ale jest im trudno zaakceptować to co zakazano im
    obserwować. Gdy sprawa kryminalna toczy się jawnie, mają możliwość
    zrozumienia zarówno jak działa system, oraz jak zadziałał w konkretnym
    przypadku.

    I żeby nie było wątpliwości. Jawność spraw cywilnych również jest
    przemożnym interesem cywilizowanych demokratycznych społeczeństw. Gdyż
    jak pisał (Cowley v. Pulsifer, 137 Mass. 392, 394) w roku 1884 sędzia
    Holmes:

    Jest pożądanym by osądzanie spraw odbywało się pod publicznym oglądem,
    nie dlatego, że spory jednego obywatela z innym obywatelem są sprawą
    publiczną, ale dlatego że jest najwyższym dążeniem, by ci którzy
    wymierzają sprawiedliwość zawsze działali pod poczuciem publicznej
    odpowiedzialności, i by każdy obywatel mógł się zapoznać własnymi
    zmysłami ze sposobem wypełniania tego publicznego obowiązku.

    Dziś coraz bardziej prawdopodobne jest, że albo rozliczalność władzy
    sędziów nastąpi na miękkiej zasadzie zwiększonej jawności i
    przejrzystości. Rozliczać będą obywatele mechanizmem reputacyjnym. Albo
    na twardej zasadzie rozliczania przez władze wykonawczą i ustawodawczą.
    Mechanizmem administracyjnym. To drugie zdecydowanie jest zdecydowanie
    groźniejsze dla sędziowskiej niezawisłości.

    Jawność jest lepsza. Jest silniejszym sposobem kontrolowania władzy
    sędziów. Jak pisał w 1827 Jeremy Bentham:

    ,,Bez jawności wszystkie pozostałe mechanizmy kontroli są
    niewystarczające. W porównaniu do jawności wszelkie pozostały sposoby
    kontroli są mało znaczące. Zapisywanie procedowania, możliwość odwołania
    i wszelkie inne instytucje, które mogą jawić się jako mechanizmy
    kontroli, faktycznie będą tylko przykryciem a nie kontrolą, przykryciem
    w rzeczywistości, a kontrolą tylko z pozoru."

    Jeremy Bentham, Rationale of Judicial Evidence. Specially Applied To
    English Practice. From The Manuscripts Of Jeremy Bentham, Esq. Bencher
    Of Lincoln's Inn. In Five Volumes. Vol I str. 524, 1827

    Ale spoko. Wmawiacie nam, że sędzia w sprawie Śpiewaka podjął
    sprawiedliwą decyzję. Każcie nam wierzyć na wasze i sędziego słowo. Do
    głowy wam nie przychodzi, że art. 359 kodeksu postępowania karnego i
    inne ograniczenia jawności i przejrzystości sądów należy uchylić.

    Opublikowano: 17 grudnia 2019, 07:18

  • 2. Data: 2019-12-17 19:45:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Uznano, że na przykład poczucie wstydu córki Ćwiąkalskiego jest
    >ważniejsze od naszego zrozumienia jak działa wymiar sprawiedliwości w

    No ale zaraz. Art 359 nie uchwalili sedziowie, tylko posłowie.
    Cwiakalska mogla wnioskowac o rozprawe jawna, ale nie musiala.

    Rozprawa, mimo ze tajna/niejawna ... zakladam ze Spiewak na niej byl.
    Wiec widzial co sie dzieje.

    A potem przychodzi wyrok i jego pisemne uzasadnienie ... ktore Spiewak
    dostal, lub dostanie.

> [...]
    >przeciw Śpiewak sprawiedliwości stało się zadość. Mamy im wierzyć na
    >słowo. Twierdzą, że sprawiedliwość wymierzono sprawiedliwie. I już!

    ty sie raczej spytaj, co bedzie, jak Spiewak ten wyrok opublikuje,
    razem z uzasadnieniem.

> [...]
    >przemożnym interesem cywilizowanych demokratycznych społeczeństw.
    >Gdyż jak pisał (Cowley v. Pulsifer, 137 Mass. 392, 394) w roku 1884

    Poszukaj czegos z 1984, albo 2014. U nich prawo tez ewoluuje.

> [...]
    >publicznej odpowiedzialności, i by każdy obywatel mógł się zapoznać
    >własnymi zmysłami ze sposobem wypełniania tego publicznego obowiązku.

    Od "jest pożądanym" do "rozprawa jest zawsze jawna" jest sporo
    miejsca.

    Dodaj do tego amerykanski system - sadzi 12 przysieglych, nie sedzia.
    A sedzia jest wybierany w wyborach.

> [...]
    >Do głowy wam nie przychodzi, że art. 359 kodeksu postępowania karnego
    >i inne ograniczenia jawności i przejrzystości sądów należy uchylić.

    Rozne moga byc sprawy, i mimo ze publika chce, to nie zawsze stronie
    odpowiada ta jawnosc.
    A tu - stronie poszkodowanej.

    J.
    P.S. czegos tu z zarzutow nie rozumiem
    "Pani mecenas zgodziła się na objęcie funkcji kuratora mimo, że znała
    wówczas tylko imię, nazwisko i ostatni adres zamieszkania
    Piekarskiego, a zatem - co przyznano wielokrotnie w akcie oskarżenia,
    zeznaniach świadków oraz udzielanych wywiadach - nie znała jego
    tożsamości. "

    O jaką znajomosc tozsamosci chodzi ?
    Miala znac osobiscie ?

    A patrzac dalej ... mec Porwisz ja prosil objecie funkcji kuratora, a
    pare lat pozniej wnioskowal o zniesienie ?
    I to w imieniu rzekomych spadkobiercow ... czyzby dobrze wykonywala
    swoja funkcje, i za bardzo przeszkadzala w przejeciu ?

  • 3. Data: 2019-12-17 19:56:19
    Temat: Re: Ćwiąkalska v. Śpiewak (2019) niejawne jak Wasserman v. Wanda G. (2006)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    > sędziów. U nas niby też. Ale nie do końca. W konstytucji nam napisali,
    > że sądzi się u nas jawnie, chyba, że chronią ważny interes prywatny:

    Ja się w pełni zgadzam że to zła praktyka. Tyle że jej krytykowanie
    politycznie jest politycznie krytyką także PiS który z niej korzystał.
    Czy postępowanie w sprawie pomówienia "wannowego" Wassermana [A] było jawne?
    Czy PiS _wtedy_ rwał się krytykować takie niejawne postępowanie?

    <cynizm> Leniwi idioci potrzebują podwójnych standardów. Mądrym i
    skutecznym wystarcza jeden zestaw standardów bo potrafią go ustawić
    pod siebie bez bycia kurkiem na dachu. </cynizm>

    [A] https://krakow.naszemiasto.pl/wanna-wassermanna-na-w
    okandzie/ar/c1-6387283

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-12-17 20:28:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2019 o 19:45, J.F. pisze:

    > ty sie raczej spytaj, co bedzie, jak Spiewak ten wyrok opublikuje, razem
    > z uzasadnieniem.

    No właśnie - co będzie? Chyba nic - rozprawa niejawna, ale wyrok jawny -
    prawda?

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-12-17 20:43:59
    Od: z <...@...pl>

    Jak Śpiewak już taki odwazny to mu zależy powinien to uzasadnienie
    odtajnić. najwyżej dostanie kolejny debilny wyrok. Duda ułaskawi.
    Swoją drogą w tym uzasadnieniu musi by niezły granat na kastę.
    SRAJĄ W GACIE ;-)

  • 6. Data: 2019-12-17 21:29:13
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-17 o 19:15, u2 pisze:
    > https://www.salon24.pl/u/dobrowolski/1006560,wiecej-
    jawnosci-albo-mniej-niezaleznosci

    Jak ten pajac miał takie "argumenty" to zaprawdę jest zwykłym
    niedorozwojem umysłowym

    https://twitter.com/JanSpiewak/status/12065579194346
    86465

    Na tej podstawie wywiódł, że Cwiąkalska "przejęła" kamienicę? Jeśli tak,
    to nazwanie go debilem jest obrazą dla debili.

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2019-12-18 02:31:08
    Od: m...@g...com

[...]
    ---
    Zobaczymy co ustalil przez te !POLTOREJ GODZINY! z Duda.
    A uzasadnienie musi byc raczej tak cienkie jak wodzionka
    ze to utajnili, ze wstydu przed totalnym blamazem... ;P

  • 8. Data: 2019-12-18 08:10:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 02:31, m...@g...com pisze:
> [...]
    > A uzasadnienie musi byc raczej tak cienkie jak wodzionka
    > ze to utajnili, ze wstydu przed totalnym blamazem... ;P

    gdyby Śpiewak odtajnił to popełniłby przestępstwo, za które pewnikiem
    posłaliby go w końcu do pierdla, na razie z 22 spraw wytoczonych przez
    nadzwyczajną kastę, skończyły się ponoć 8-9, po prostu żyd Śpiewak
    ujawnił kosmiczne przekręty nadzwyczajnej kasty i ta mu nigdy nie daruje:)

  • 9. Data: 2019-12-18 09:34:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 17 Dec 2019 19:45:29 +0100, użytkownik J.F. napisał:

    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > https://www.salon24.pl/u/dobrowolski/1006560,wiecej-
    jawnosci-albo-mniej-
    niezaleznosci

    Tak się tylko zastanawiam, po co odpisujesz u2? Przecież on o nic nie pyta
    ani nie podnosi żadnej tezy. Powinieneś raczej iść na cytowaną stronę i
    tam próbować pogadać z autorem.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2019-12-18 12:31:02
    Od: m...@g...com

    żyd Śpiewak ujawnił kosmiczne przekręty nadzwyczajnej kasty i ta mu nigdy nie
    daruje:)
    ---
    Jesli jest tak jak PISzesz to oni szybciutko POjada z torbami do azji skad ich rod ;P