    From: "Orzech" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spalenie sprzetu przez piorun...
    Date: Wed, 21 Jul 2004 22:46:30 +0200
    Sender: f...@o...pl@213-184-29-121.ols.vectranet.pl

    Sorry ze moze nie ta grupa ale nie wiedzialem gdzie to opisac.....
    Otoz dzis sobie siedzialem przy kompie gdy nadeszla burza....wala pioruny i
    nagle jebnelo gdzies bardzo blisko i w tym momencie porazil mnie prad z
    myszki!!!! Odrazu wylaczylem kompa....po burzy sprawdzam urzadzenia w domu
    okazalo sie ze jest spalony telewizor ktory byl w stanie czuwania, moja
    karta sieciowa w kompie (system ja widzi ale nie chodzi polaczenie) jak i
    rowniez modem kablowy z vectry (modem chodzi tylko polecialo wejscie RJ
    przez USB modem chodzi normalnie)

    I otoz mam kilka pytan:
    1. Jakie sa standardy okablowania w mieszkaniach?? (Mam mieszkanie ze
    spoldzielni mieszkam okolo 12 lat i w gniazdkach nie mam uziemienia mam
    tylko faze i 0)
    2. w energetyku powiedzieli mi ze cala odpowiedzialnosc spada na
    administratora budynku (co i jak trzeba zrobic aby wyplacili jakies
    odszkodowanie ?? Czy jest to mozliwe??).
    3. Problem polega jeszcze jak zalatwic sprawe modemu kablowego vectry, ktory
    nie jest moja wlasnoscia....

    Najsmieszniejsze jest to ze pod te same gniazdko co telewizor byl podlaczony
    badziewny radio zegarek ktory sie zrestartowal.

    Nie polecialy zadne korki ani bezpieczniki np w tzw. "listwie przeciw
    przepiwciowej przy kompie" nie sprawdzalem telewizora.......gdybym tego nie
    przezyl nie uwiezylbym......:)

    Z gory dzieki.......