  • 1. Data: 2006-02-05 08:35:59
    Temat: Spadkowy i reprywatyzacja
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    Witam,

    Zwracam sie z prosba o rade i odpowiedz :)

    Jak wyglada sprawa podatku od spadku w sytuacji kiedy:

    - dziedziczy sie roszczenia do majatku znacjonalizowanego z razacym
    naruszeniem prawa (jest juz decyzja o niewaznosci nacjonalizacji) ale
    majatek jest jeszcze nieodzyskany (chodzi o spadkobiorce jakby w
    "drugiej" linii - dziedziczy nie po wlascicielach a po spadkobiercy
    "bezposrednim")

    - czy aktualny spadkobierca bylych (niezyjących juz) wlascicieli w
    momencie odzyskania majatku bedzie obciazony podatkiem od spadku?

    W obu przypadkach zakladam, ze stopien pokrewienstwa jest nieistotny ze
    wzgledu na wartosc majatku, znacznie przekraczajaca dopuszczalne "normy"

    Czy moglibyscie polecic mi naprawde dobra kancelarie adwokacka w
    Warszawie, bądź prawnika specjalizującego się w sprawach odzyskiwania
    majątku - chodzi mi o kilka specjalistycznych porad a nie o prowadzenie
    sprawy.

    Dzieki z gory

    Mrqs