  • Data: 2015-11-20 10:56:06
    Temat: Spadek - mieszkanie lokatorskie - była żona, rodzeństwo
    Od: "Prelim" <W...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie mieszkanie w spółdzielni - lokatorskie.
    Mieszkanie było na mojego ojca i jego drugą żonę.
    Rozwiedli się jakieś 20 lat temu.
    Druga żona po rozwodzie nie mieszkała w tym lokalu. Tylko ojciec. On płacił
    wszystkie rachunki etc.
    Ojciec niedawno zmarł.
    Jak teraz można dostać część tego mieszkania - spadek po ojcu?
    Żeby było ciekawiej to z tą drugą żoną ojciec miał dziecko - to teraz moja
    siostra.
    Byłem w spółdzielni i mówią, że najlepiej iść do tej drugiej żony i wykupić
    mieszkanie na własność. Potem sprzedać lokal i podzielić się kasą (50% dla
    byłej żony bo na nią też było to mieszkanie, 50% do podziału na mnie i na
    siostrę).
    Z tego co widzę to kobieta - druga żona - nie chce sprzedawać tego
    mieszkania.
    Pozostaje mi tylko chyba droga sądowa. Ok ale co z tego będzie? Dostanę
    jakiś procent od realnej wartości mieszkania (25% ze 100 000 pln czyli 25
    tys.) czy 25% od wkładu (czyli jakieś grosze).
    Kobieta nie mieszka w tym lokalu ale go wynajmuje. A to przecież także moja
    i siostry własność. Mam do lokalu klucze ale nie chcę robić afery.
    Co radzicie?