    From: "Andrzej" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek i zasiedzenie
    Date: Tue, 29 Jan 2002 21:13:22 +0100

    Witam!
    Mam taki problem - jest (jak dla mnie ;-) dośc zawiły, więc opiszę go w
    punktach - chronologicznie:

    1. Stan na rok 1999:
    _____________________
    | | | |
    | | | |
    | | 2 | |
    | |_____| |
    | 1 |
    | ____ |
    | |dom | |
    | |____| |
    | |
    |_____________________|
    - Działka nr 1 (0,55 ha z budynkiem mieszkalnym) jest wspólną
    własnością moich rodziców i jest wpisana do ksiąg wieczystych
    - stan prawny działki nr 2 (5 arów) nie jest uregulowany

    2. Lato 2000 - rodzice składają wniosek o stwierdzenie zasiedzenia działki
    nr 2

    3. Styczeń 2001 - umiera mój ojciec. Spadek po nim nabyli: moja mama (1/4)
    oraz ja wraz z moim rodzeństwem (po 3/16)

    4. Wrzesień 2001 - sporządzony zostaje akt notarialny, na mocy którego
    rodzeństwo oraz mama zrzekają się działki nr 1 wraz z zabudowaniami na moją
    rzecz - otrzymuję ją na wyłączną własność (wciąż jest w toku sprawa o
    zasiedzenie działki nr 2)

    5. Grudzień 2001 - ostateczna rozprawa o zasiedzenie działki nr 2.

    6. Styczeń 2002 - pobieram z sądu odpis postanowienia w sprawie o
    zasiedzenie działki nr 2. Na jego mocy moi rodzice "nabyli z dniem
    01.01.1987 przez zasiedzenie własność nieruchomości nr 2, dla której nie
    była prowadzona księga wieczysta ani zbiór dokumentów".

    Chcę (za zgodą matki oraz rodzeństwa), aby stan prawny działki nr 2 był
    identyczny, jak działki nr 1 (tzn. moja wyłączna własność, wpisana do ksiąg
    wieczystych).

    Co w związku z tym należy konkretnie zrobić?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Andrzej.