  • 1. Data: 2010-10-25 16:44:12
    Temat: Spadek i podatek - niech mnie ktoś oświeci
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Bo ja, to chyba inteligentny inaczej jestem, albo dzisiaj niedowidzę...

    KC, Art. 1026. Stwierdzenie nabycia spadku nie może nastąpić przed
    upływem sześciu miesięcy od otwarcia spadku

    UoPoSiD, Art. 4a: Zwalnia się...jeżeli zgłoszą nabycie w terminie 6
    miesięcy...

    Uzup:
    KC:
    Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    Czy to nie węzeł gordyjski?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-10-25 17:52:41
    Temat: Re: Spadek i podatek - niech mnie ktoś oświeci
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 18:44:12 +0200, SQLwiel napisał(a):

> [...]
    > KC:
    > Spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy.
    > Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    "Nabycie spadku" to nie to samo, co "stwierdzenia nabycia spadku."
    W chwili śmierci spadkodawcy następuje nabycie spadku, ale musi ono być
    jeszcze URZĘDOWO=SĄDOWNIE STWIERDZONE.
    Ale nie musi być - jeśli spadkobiercoim na tym nie zależy i nie chce
    otrzymać dokumentów uprawniajacych do dysponowania spadkiem...

  • 3. Data: 2010-10-25 18:26:13
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-25 18:44, SQLwiel pisze:
    > KC, Art. 1026. Stwierdzenie nabycia spadku nie może nastąpić przed
    > upływem sześciu miesięcy od otwarcia spadku

    a tam nie ma czegoś dalej?

    > UoPoSiD, Art. 4a: Zwalnia się...jeżeli zgłoszą nabycie w terminie 6
    > miesięcy...

    od...

    KG

  • 4. Data: 2010-10-25 18:58:21
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-25 19:52, Ikselka pisze:

> [...]
    > Ale nie musi być - jeśli spadkobiercoim na tym nie zależy i nie chce
    > otrzymać dokumentów uprawniajacych do dysponowania spadkiem...

    Mnie chodzi o to, że skoro nie można dać spadkobiercy papieru, że dostał
    spadek przed upływem 6 miesięcy, a musi on zgłosić Skarbówce nabycie
    spadku w terminie DO 6 miesięcy - to musi zgłosić, zanim dostanie
    stwierdzenie nabycia. I jak rozumiem - w zgłoszeniu do US musi podać
    wartości. A one mogą się zmienić, jeśli np. jego brat odrzuci.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-10-25 20:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/25/2010 1:58 PM, SQLwiel wrote:

> [...]
    > stwierdzenie nabycia. I jak rozumiem - w zgłoszeniu do US musi podać
    > wartości. A one mogą się zmienić, jeśli np. jego brat odrzuci.

    termin 6 miesiecy biegnie od dnia stwierdzenia nabycia spadku.
    wiec nie ma problemu.
    kiedys byl miesiac i sie sądy nie wyrabiały z dostarczeniem papierka.

    przy czym uwaga dla wszystkich spadkowiczów.

    6 miesiecy biegnie od bardzo "dziwnej" daty, bo data stwierdzenia
    nabycia spadku, to data kiedy SĄD STWIERDZIŁ. A kiedy sąd stwierdził, to
    nie bardzo wiadomo, bo mógł to zrobić w kapciach przy wieczornej kawie.

    A data na papierku, ktory dostaniecie to data sporządzenia papierka i
    nic wiecej. z oczywistych względów późniejsza, minimum o 3 tygodnie
    leżakowania w celu uprawomocnienia się, a czesto gęsto dużo późniejsza
    od daty stwierdzenia. Jak będziecie liczyc 6 miesicy od "oczywistej"
    daty z papierka, to w US możecie nieźle po d... dostać.

  • 6. Data: 2010-10-25 20:42:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/25/2010 11:44 AM, SQLwiel wrote:
    > UoPoSiD, Art. 4a: Zwalnia się...jeżeli zgłoszą nabycie w terminie 6
    > miesięcy...

    no, czytaj dalej, 6 miesiecy od .....

  • 7. Data: 2010-10-26 04:35:14
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-25 22:42, witek pisze:

    > no, czytaj dalej, 6 miesiecy od .....

    No fuckt, przestałem czytać po słowach "od powstania obowiązku", a tam
    dalej jest:

    Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez małSonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę, jeSeli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego w terminie 6 miesięcy od dnia powstania
    obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i
    ust. 2, a w przypadku nabycia w drodze dziedziczenia w terminie 6
    miesięcy *od* *dnia* *uprawomocnienia* się orzeczenia sądu
    stwierdzającego nabycie spadku, z zastrzeSeniem ust. 2 i 4

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.