  • 1. Data: 2003-02-07 18:26:12
    Temat: Spadek (gospodarstwo rolne) - jaki wniosek?
    Od: Adam Nojszewski <a...@n...com>

    Witam

    Będę bardzo wdzięczny, jeśli pomożecie wyjaśnić mi kwestię związaną ze
    sprawą spadkową. Konkretnie chodzi o to, jaki wniosek złożyć.

    Sprawa przedstawia się tak:
    Rodzina:
    pokolenie I. mój pradziadek Józef (nie żyje)
    pokolenie II. mój dziadek i jego rodzeństwo (razem 8 osób, nikt nie żyje)
    pokolenie III. mój ojciec, jego brat i rodzeństwo cioteczne

    Mój pradziadek był właścicielem gospodarstwa rolnego. W 1992r została
    przeprowadzona sprawa "o stwierdzenie nabycia spadku po Józefie
    Nojszewskim", czyli z pradziadka (I) na dziadków (II) i z dziadków na
    ojców (III). W tej sprawie istnieje postanowienie sądu. Postanowienie
    nie wymieniało gospodarstwa.

    W 1994 został złożony wniosek o uzupełnienie powyższego postanowienia
    tak, aby wymienione było gospodarstwo rolne. Ale adwokat namieszał, nie
    opłacał wniosków, spóźniał się i przede wszystkim źle sformuował
    wniosek. Wyszło na to, że sąd postanowił uzupełnić postanowienie
    poprzednie tak, że "wchodzące w skład spadku po Józefie Nojszewskim
    gospodarstwo rolne ... nabyły z mocy ustawy dzieci" - czyli pokolenie
    mojego dziadka (II).
    Dziedziczenia tego gospodarstwa z pokolenia II na III nie było, bo we
    wniosku nie znalazło się zapewnienie, że gospodarstwo wchodziło w skład
    masy spadkowej pokolenia II (tak napisał w uzasadnieniu sąd). Adwokat
    się odwoływał, ale nic nie wskórał bo przekraczał terminy (ogólnie to
    zły adwokat był).

    Pytanie: Czy teraz należy (w celu uzyskania postanowienia, że gosp.
    rolne nabyło pokolenie III):
    - złożyć kolejny wniosek o uzupełnienie postanowienia spadkowego po Józefie
    - złożyć jeden wniosek o stwierdzenie nabycia spadku po pokoleniu II
    (dziadkowie, 8 osób)
    - złożyć osiem wniosków o stwierdzenie nabycia spadku po każdym z
    dziadków z osobna
    - złożyć osiem wniosków o uzupełnienie post. po Józefie
    - założyć całą sprawę spadkową od nowa (po Józefie)
    - zrobić coś innego.

    Proszę mieć na uwadze, że sprawa toczyć się będzie w Warszawie, gdzie na
    każdy papier się czeka 3 miesiące. Wolał bym uniknąc zakładania 8-miu
    oddzielnych spraw (a potem kolejnych...) - lepiej to załatwić jednym
    wnioskiem.

    pozdrawiam
    --
    Adam Nojszewski a...@n...com
    http://nojszewski.com A imię jego 400 i 4

  • 2. Data: 2003-02-08 11:56:22
    Temat: Re: Spadek (gospodarstwo rolne) - jaki wniosek?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Adam Nojszewski" <a...@n...com> wrote in message
    > Witam

    Nie rozumiem tylko jednego - czy w momencie otwarcie spadku po Jozefie
    pokolenie II. ( 8 osób! ) jeszcze żyło, czy nie?

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-10 11:20:26
    Od: Adam Nojszewski <a...@n...com>

    Marcin Olender wrote:
    > "Adam Nojszewski" <a...@n...com> wrote in message

    > Nie rozumiem tylko jednego - czy w momencie otwarcie spadku po Jozefie
    > pokolenie II. ( 8 osób! ) jeszcze żyło, czy nie?

    Józef zmarł w 1917 - wtedy żyła cała ósemka. Ostatnia osoba z tej ósemki
    zmarła 1975 r.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-12 12:14:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Józef zmarł w 1917 - wtedy żyła cała ósemka. Ostatnia osoba z tej ósemki
    > zmarła 1975 r.

    Strasznie to namotane. Jełsi dobrze wszystko sobie poukładałem, to po
    Józefie dziedziczyli jego zstępni - czyli 8 dzieci. I gdzy oni żegnali się z
    tym łez padołem, to kolejno ponich dziedziczyli odpowiedni spadkobiercy
    ustawowi bądź testamentowi. Jeśli było tam gospodarstwo, to każdy z 8 miał
    1/8 ( jeśli żona dziadka nie żyła w chwili otwarcia spadku, co dla
    uproszczenia przyjmuję ) wspólwłasności, która teraz przeszła na
    spadkobierców w odpowiednich proporcjach. Sytuacja więc może byc wybitnie
    zagmatwana. Niestety obawiam się, iż konieczna będzie oddzielna sprawa dla
    każdego spadku ( de facto było ich osiem ) w skład którego wchodził udział w
    ww. współwłasnosci. Nie było żadnych spraw spadkowych po pokoleniu II.?

    Depi.