  • 91. Data: 2015-10-23 17:25:31
    Temat: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Ach, to pozycz mi 200 tys.
    >Twoja sprawiedliwość społeczna rozwiąże problem spłaty długu przez
    >moje dzieci.

    Ja ci nie pozycze, bo przepijesz :-)

    Jesli jednak masz stosowny majatek, to instytucja spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza ma zabezpieczyc i mnie i dzieci.

    A w tym co piszecie, to widze, ze puszcze ci dzieci w skarpetkach :-)

    J.

  • 92. Data: 2015-10-23 17:34:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 23 października 2015 15:20:26 UTC+2 użytkownik witek
    napisał:

    >Zgadzam się z tobą.
    >Chyba nigdzie nie napisałem ze nie zamierzał bym spłacać.
    >Koleg J.F. jeśli go dobrze rozumie twierdzi że wg. "sprawiedliwości
    >społecznej" przy "dobrodziejstwie inwentarza" długi spadkowe powinny
    >być egzekwowane tylko z masy spadkowej. Ja tylko podałem przykład ze
    >z masy nie zawsze się da a spłacić wypada.

    Nasylanie na spadkobierce komornika, ktory mu zabierze jego wlasny
    majatek kloci mi sie jakos z tym dobrodziejstwem inwentarza.
    Szczegolnie gdy jak piszesz "z masy sie nie da". Skoro sie z masy nie
    da, to komornik powinien sie zadowolic tym, czego sie nie da.

    Np kwota uzyskana ze "sprzedam 1/3 mieszkania".

    J.

  • 93. Data: 2015-10-23 17:37:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 23 Oct 2015 00:01:56 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>

    >Zależy gdzie mieszkasz, np. w Szczecinie domy wyglądające na
    >jednorodzinne (Pogodno) bardzo często są współdzielone i podzielone
    >między kilku właścicieli, mają osobne wejścia itp. Handluje się tą
    >1/3 czy 1/4 domu normalnie (jak mieszkaniem).

    Jesli one sa tak rozdzielne, to nawet i formalnie je mozna podzielic
    na osobne mieszkania.

    Gorzej, jak np lazienka jedna.
    Nadal niby mozna, ale kto bedzie chial mieszkac jak Kiepski.

    J.

  • 94. Data: 2015-10-23 17:40:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    spadkowej. Ja tylko podałem przykład ze z masy nie zawsze się da a spłacić wypada.

    Tyle ze przy ograniczeniu spadkobierca nie ma interesu w rozwiązaniu
    problemu.
    Jemu jest na rękę, że masa spadkowa jest niesprzedawalna. Niech sie
    wierzciel martwi. Mimo, że byłby w stanie spłacić to mu sie nie chce bo
    nie musi.

    No chyba, że dołożymy warunek, że jak nie chcesz spłacać z własnego
    majątku do oddajesz całość przypadającego ci spadku wierzycielom do
    podziału.

  • 95. Data: 2015-10-23 17:42:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
> [...]
    > dobrodziejstwem inwentarza ma zabezpieczyc i mnie i dzieci.
    >
    > A w tym co piszecie, to widze, ze puszcze ci dzieci w skarpetkach :-)

    Niestety nie uda się.
    Poczytaj sobie o trust fund.

  • 96. Data: 2015-10-24 20:16:02
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Bo przecież tego nie można zdefraudować, szczególnie gdy ma siedzibę na
    Cyprze, Bermudach czy w Hajfie, prawda?

    -----

  • 97. Data: 2015-10-24 23:08:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > Bo przecież tego nie można zdefraudować, szczególnie gdy ma siedzibę na
    > Cyprze, Bermudach czy w Hajfie, prawda?
    >

    > -----

    1. a ktos cie zmusil do takiego wyboru?
    2. mowa byla o długach.
    bo nawet lokate w banku szlag moze trafic.

  • 98. Data: 2015-10-26 10:19:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    Kris wrote:

> [...]
    >Jemu jest na rękę, że masa spadkowa jest niesprzedawalna. Niech sie
    >wierzciel martwi. Mimo, że byłby w stanie spłacić to mu sie nie chce

    No ale taka chyba idea - skoro niesprzedawalna, to po co taki spadek
    spadkobiercy ?

    >No chyba, że dołożymy warunek, że jak nie chcesz spłacać z własnego
    >majątku do oddajesz całość przypadającego ci spadku wierzycielom do
    >podziału.

    Na ile rozumiem - poniekad tak jest.
    Z tym, ze jesli cos zostanie, to dla spadkobiercy.

    J.

  • 99. Data: 2015-10-26 12:08:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2015 10:19:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > No ale taka chyba idea - skoro niesprzedawalna, to po co taki spadek
    > spadkobiercy ?
    Po co mi udziały 1/3 z 1/2 w nieruchomości? Chociażby po to że jak kiedyś
    zechcemy(wszyscy udziałowcy) ta nieruchomość sprzedać to przełoży się to na gotówkę.
    Moje udziały są teraz niesprzedawalne ale nieruchomość jako całość jak najbardziej
    sprzedawalna.

  • 100. Data: 2015-10-26 12:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    J.F. napisał:
> [...]
    >nieruchomość sprzedać to przełoży się to na gotówkę.
    >Moje udziały są teraz niesprzedawalne ale nieruchomość jako całość

    Ale jak jestesmy z pozostalymi pokloceni, to nie sprzedamy.
    To po co taki spadek ?

    No i stosowne zapisy cytowalem - nie znam praktyki, ale moze jednak
    jest mozliwosc wymuszenia sprzedazy lub wykupu przez innych ?

    J.