  • 1. Data: 2005-11-13 18:31:32
    Temat: Spadek - bank żąda rozliczenia z US
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Witam szacowną grupę.

    Ostatnio wraz z bratem odziedziczyliśmy spadek po mamie. Sprawa spadkowa już się
    odbyła, z postanowieniem sądu udaliśmy się do banku aby zamknąć konto mamy. I
    tutaj pojawił się problem, bo bank odmówił wydania pieniedzy dopóki nie
    dostarczymy do banku pokwitowania z US, że opłaciliśmy podatek od spadku.

    Wydaje mi się to jakąś paranoją, co bank obchodzi czy ja się rozliczyłem z US.
    Przecież kiedy wypłacam pieniądze to nie pokazuję PITa za ostatni rok. Ale pani
    w kasie stwierdziła, że tak jest we wszystkich bankach, a to z kolei sugeruje,
    że praktyka taka jest umocownana prawnie.

    Pytam więc szanownych grupowiczów, jaka jest podstawa prawna do odmowy wydania
    pieniędzy z konta osoby zmarłej spadkobiercom? Na jakiej podstawie bank może
    żądać rozliczenia podatku spadkowego z US?

    --
    Marcin Majchrzak

  • 2. Data: 2005-11-13 19:41:07
    Temat: Re: Spadek - bank żąda rozliczenia z US
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> napisał
    wiadomości news:442b.00000549.43778683@newsgate.onet.pl...

    Obowiązek ó wynika z art. 19 ustawy o spadkach i darowiznach. Do
    wypłaty wkładu spadkobiercy konieczne jest uzyskanie zgody Naczelnika
    Urzędu Skarbowego. Co do zasady zgoda ta jest wydawana po uiszczeniu
    podatku, choć nie musi to być regułą. W każdym razie konieczne jest
    pisemne zezwolenie.

  • 3. Data: 2005-11-13 20:55:26
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-11-13 20:41:07, na pl.soc.prawo
    (<news:dl84u8$c2j$1@nemesis.news.tpi.pl>), Robert Tomasik napisał(a):

    > Obowiązek ó wynika z art. 19 ustawy o spadkach i darowiznach.

    Bardzo dziękuję za pomoc.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak