  • 1. Data: 2007-10-20 10:20:17
    Temat: Spadek, a długi po rodzinie
    Od: Marek <s...@s...pl>

    Witam,
    pewna sprawa strasznie mi chodzi po głowie i martwi, dlatego też piszę...
    jak to jest ze spadkami? Mój brat nabrał gigantycznych kredytów, drugi mu
    żyrował i oczywiście w skutek totalnej niewypłacalności tego pierwszego
    został zmuszony do spłacania owych należności. Pierwszy brat zmarł, drugi
    jako żyrant został z tym gigantycznym kredytem na głowie, którego też nie
    dał rady udźwignąć - niestety też zmarł. Żona oraz dzieci zrzekły się
    spadku po bracie - wiadomo aby nie przejąć tego gigantycznego długu, który
    urósł tak bardzo, że by zjadł każdemu z nas cały dorobek życia i tu mnie
    jedna rzecz zastanawia... czy ja jako brat też powinienem zrzec się spadku?
    Bo nie zrobiłem tego, a mija już 5ty miesiąc od czasu jego śmierci i tak mi
    to po głowie to chodzi i martwi.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-10-20 12:30:00
    Temat: Re: Spadek, a długi po rodzinie
    Od: Marek <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 12:20:17 +0200, Marek napisał(a):

    > Bo nie zrobiłem tego, a mija już 5ty miesiąc od czasu jego śmierci i tak mi
    > to po głowie to chodzi i martwi.

    Tutaj jeszcze dodam (może mieć to znaczenie), że o śmierci brata
    dowiedziałem się parę dni temu - nie utrzymywałem żadnego kontaktu z tą
    rodziną przez długi czas (ok 25 lat) po tym jak mnie już raz nakręcili
    ciężko na pieniądze. Po prostu zacząłem zupełnie nowe życie od zera i bez
    nich - zrealizowałem wiele swoich marzeń (rodzina, dom, praca) i nie
    chciałbym tego stracić. Może powinienem się zgłosić do jakiegoś prawnika, a
    może po prostu nie mam sie czym martwić?

    z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Marek

  • 3. Data: 2007-10-20 13:06:55
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 4. Data: 2007-10-20 14:53:46
    Od: Marek <s...@s...pl>

    > To o ile się orientuję, masz jeszcze miesiąc na zrzeczenie się (o ile
    > jesteś spadkobiercą, bo tego nie jestem pewien).

    dzięki za odpowiedz

    a gdzie można ustalić czy jestem spadkobiercą? Trzeba sie zgłosić do
    jakiegoś urzędu? Sądu? Bo totalnie sie w tym nie orientuje... a rzecz jasna
    nie chciałbym się BARDZO zdziwić.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2007-10-21 10:49:01
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 6. Data: 2007-10-21 15:57:50
    Od: "Marcin" <m...@e...pl>

    > Idź do adwokata od spadków.

    Koniecznie idź do adwokata, gdyż może się okazać, że po odrzuceniu spadku przez
    Ciebie, spadkobiercami mogą się stać Twoje dzieci.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-10-21 16:43:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin wrote:

    > Koniecznie idź do adwokata, gdyż może się okazać, że po odrzuceniu
    > spadku przez Ciebie, spadkobiercami mogą się stać Twoje dzieci.

    Z tym że nieletni "domyślnie" dziedziczą "z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 8. Data: 2007-10-21 17:27:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Z tym że nieletni "domyślnie" dziedziczą "z dobrodziejstwem inwentarza.

    małoletni

    KG

  • 9. Data: 2007-10-21 18:33:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > małoletni

    whatever

  • 10. Data: 2007-10-21 22:24:24
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    A nie może czasem sam przyjąć spadku "z dobrodziejstwem inwentarza", to też
    go chroni od długów (?)

    zbyszek