  • 61. Data: 2023-03-29 23:18:14
    Temat: Re: Spadek
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 marca 2023 o 20:22:04 UTC+2 cef napisał(a):
    > Tu okazało się, że już wprowadzili zmiany ze stycznia -
    > czyli przyspieszyło jakby. Dlaczego to nie jest aktualizowane
    > od razu właściwie? Tyle zmian czy jakieś inne techniczne przeszkody?

    Kolejka i brak czynnika ludzkiego.
    Tego nie wprowadzają byle ziutki tylko referendarze - a to jest chyba rodzaj sędziów.
    I nie tylko wprowadzają, a i sprawdzają zgodność wniosku z prawem, kompletność
    dokumentów itp.
    Ciekawe swoją drogą ile % wniosków wraca do poprawki...

  • 62. Data: 2023-03-30 01:40:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 13:13, Liwiusz pisze:

    > Wszyscy ci piszą, że nie rozumiesz, a ty nadal swoje, jak krowa ;)

    Ale przynajmniej jest stanowczy - to też zaleta :-)
    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2023-03-30 01:45:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 14:34, Jacek pisze:

    > To powiedziałeś do czego jest zobowiązany. Ale nie powiedziałeś do czego
    > nabycie spadku (w sensie K.C.) uprawnia.
    > Dobrze by było też gdybyś powiedział co ma zrobić z poniesionymi kosztami
    > utrzymania spadku spadkobiorca który w dobrej wierze domniemywał że jest
    > spadkobiorcą ale w końcu się sądownie okazało że nie jest? Sąd zasądzi
    > zwrot kosztów od rzeczywistego spadkobiorcy?

    Jest taki dział "prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia". Znajdź.
    Przeczytaj. Zrozum.

    --
    Robert Tomasik

  • 64. Data: 2023-03-30 06:42:06
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    dokumentów itp.
    > Ciekawe swoją drogą ile % wniosków wraca do poprawki...

    Czyli kolejna kontrola. Może to i dobrze.
    Może też wniosek puszczony elektronicznie przez notariusza
    ma szybszą ścieżkę.

  • 65. Data: 2023-03-30 09:19:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 30 marca 2023 o 06:42:11 UTC+2 cef napisał(a):

    > Czyli kolejna kontrola. Może to i dobrze.
    > Może też wniosek puszczony elektronicznie przez notariusza
    > ma szybszą ścieżkę.

    E tam, wszystkie idą elektronicznie (a przynajmniej tam, gdzie są kolejki).
    Szybsza ścieżka była w covidzie dla wpisów hipoteki, żeby nie dać zbyt długo bankom
    zarabiać więcej na podwyższonych odsetkach - nie wiem, czy to zostało.

  • 66. Data: 2023-03-30 12:33:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 19:47:12 +0200, cef wrote:
> [...]
    cia-spadku-u-notariusza-szybsze-niz-w-sadzie

> [...]
    > "Sprzedac ... nie wiem co na to notariusz."

    > Jest rejestr (repozytorium) aktów, więc do sprawdzenia.
    > Natomiast KW to dodatkowy próg - ostatnio przy sprzedaży
    > notariusz wyraźnie zaznaczał co jest w aktualnym wypisie z KW
    > i jeśli jest to pierwsza zmiana od tego stanu co w KW, to raczej zatwierdzi.
    > Przy kolejnych aktach może ktoś sprzedał lokal 2 razy,
    > więc notariusz może mieć opór albo może nawet ma zakaz
    > dokonani takiej transakcji - nie wiem tego.
    > (nawet jeśli dostanie wszystkkie kolejne akkty)
    > Wpis do KW trwa we Wrocławiu trochę -
    > ostatnie zmiany ze stycznia jeszcze nie widać w KW

    Wpis ostateczny trwa dlugo, ale wzmianki sie pojawiają szybko.
    Chyba wrecz w jeden dzien - bo notariusz to elektronicznie wpisuje,
    i taki był cel (tzn przyspieszenie i zapobiezenie oszustwom).

    J.

  • 67. Data: 2023-03-30 15:31:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 30 marca 2023 o 12:33:40 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Wpis ostateczny trwa dlugo, ale wzmianki sie pojawiają szybko.
    > Chyba wrecz w jeden dzien - bo notariusz to elektronicznie wpisuje,
    > i taki był cel (tzn przyspieszenie i zapobiezenie oszustwom).

    A jest jakaś możliwość zapoznania się z tym, o czym jest dana wzmianka?

  • 68. Data: 2023-03-30 18:11:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > E tam, wszystkie idą elektronicznie (a przynajmniej tam, gdzie są kolejki).

    No ale jeśli złożysz papierowy wniosek, to ktoś musi wklepać.
    (nie wiem czy tak można jeszcze, ale w sierpniu 2020 składałem papierowy)
    A teraz poszło od notariusza więc on wklepał a w księgach mieli od razu
    dane.

  • 69. Data: 2023-03-30 18:14:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jest jakaś możliwość zapoznania się z tym, o czym jest dana wzmianka?

    Nie widziałem żadnych wzmianek - zaglądałem średnio raz na dwa
    tygodnie i stare dany były. Po dwóch miesiącach wskoczyły nowe dane.

  • 70. Data: 2023-03-30 18:21:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-30 o 18:14, cef pisze:

    > Nie widziałem żadnych wzmianek - zaglądałem średnio raz na dwa

    A wiedziałeś gdzie szukać?

    --
    Liwiusz