  • 1. Data: 2011-03-08 19:05:06
    Temat: Sp. z.o.o. i wyjście udziałówca
    Od: Tomasz Gołąbek <t...@g...com>

    Witam, jestem udziałowcem w spółce z.o.o. z której chciałbym wyjść.
    Powody są osobiste, nie ma to nic wspólnego z kondycją spółki. Pytanie
    na jakich zasadach się to odbywa, oczywiście statut spółki reguluje,
    że zbycie udziałów musi zostać poparte 2/3 głosów itp.

    Czy jest jakiś minimalny czas od założenia spółki po którym można
    sprzedać udziały? Spółka istnieje trzy miesiące, stąd to pytanie. I na
    koniec - czy cena udziałów musi wynosić dokładnie tyle, ile zostało
    określone w umowie spółki podczas jej założenia - czy może być wyższa.
    Kapitał zakładowy spółki nie odzwierciedla jej faktycznej wartości,
    dlatego chciałbym sprzedać udziały drożej.

  • 2. Data: 2011-03-09 10:40:07
    Temat: Re: Sp. z.o.o. i wyjście udziałówca
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-03-2011 20:05, Tomasz Gołąbek pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś minimalny czas od założenia spółki po którym można
    > sprzedać udziały? Spółka istnieje trzy miesiące, stąd to pytanie.

    Spółka musi zostać zarejestrowana w KRS. Przed rejestracją nie można
    sprzedawać udziałów.

> [...]
    > Kapitał zakładowy spółki nie odzwierciedla jej faktycznej wartości,
    > dlatego chciałbym sprzedać udziały drożej.

    Sprzedajesz po takiej cenie, jaką zapłaci nabywca. Musisz go tylko znaleźć.

    --
    .B:artek.