  • 1. Data: 2006-09-07 10:10:52
    Temat: Smierc wlasciciela auta a sprzedaz
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

    Chcialbym sie poradzic w takiej sprawie:

    Moj ojciec zmarl dwa tygodnie temu i zostal po nim samochod. Samochod byl
    zarejstrowany na ojca. Za okolo tydzien konczy sie polisa ubezpieczeniowa i
    postanowilismy samochod sprzedac bo nie jest nam potrzebny.
    W jaki jednak sposob przeprowadzic transakcje sprzedazy bez obecnosci
    wlasciciela? Jest zona i syn. Nie mamy dowodu osobistego ojca, gdyz zostal
    odebrany wraz z wydaniem aktu zgonu. Jest tylko dowod rejestracyjny i
    dokumenty auta. Zaznaczam, ze nie ma w rodzinie zadnych problemow
    spadkowych. Bardzo prosze o pomoc. Moze ktos mial taka sytuacje.

  • 2. Data: 2006-09-07 10:47:52
    Temat: Re: Smierc wlasciciela auta a sprzedaz
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    AG napisał(a):
> [...]
    > dokumenty auta. Zaznaczam, ze nie ma w rodzinie zadnych problemow
    > spadkowych. Bardzo prosze o pomoc. Moze ktos mial taka sytuacje.

    zrobić sprawe spadkową z prawomocnym postanowieniem udać sie do Us
    właściwego dla miejsca zamieszkania zmarłego wypełnic zeznanie
    majątkowe/spadkowe/ odebrać decyzje ,udac sie do urzedu komunikacji z
    nia a potem juz mozesz auto sprzedać ,srednio licząc rok czasu powinno
    starczyc mialem taka sytuacje w rodzinie w krakowie gostek zmarł we
    wrzesniu 2005 a w urzędzie mowia ze decyzję dadzą za okolo miesiąc

    najlepiej sprzedac za zamrłego ze wsteczna data i po problemie

    a tak wogóle to mozecie go dalej sami ubezpieczyc i nim jezdzic bo za
    rok to ono i tak staci ze 30 procent wartości

    adam

  • 3. Data: 2006-09-07 12:10:28
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

    "adam158" <a...@o...pl> wrote in message news:44FFF8D8.4020106@op.pl...
    > najlepiej sprzedac za zamrłego ze wsteczna data i po problemie

    I wlasnie chyba tak zrobimy....

  • 4. Data: 2006-09-07 12:28:31
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

> [...]
    >
    > a tak wogóle to mozecie go dalej sami ubezpieczyc i nim jezdzic bo za rok
    > to ono i tak staci ze 30 procent wartości

    Troche zasiegnalem opinii i to nie moze tak byc. Ale jest taka sprawa, ze
    ojciec zostawil przed smiercia pelnomocnictwo do auta, ale co najwazniejsze
    rowniez podpisal umowe sprzedazy z data itd, tylko nie wpisal kupujacego.
    Chcial wpisac mnie jako syna, wiec coz ostatecznie przerejstruje auto na
    siebie i zaplace podatek od kupna tylko nie wiem jak to wyglada w urzedzie
    komunikacji. Czy tam musi byc stary wlasciciel aby wyrejstrowac i czy jest
    na to jakis termin ?

  • 5. Data: 2006-09-07 14:42:37
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > komunikacji. Czy tam musi byc stary wlasciciel aby wyrejstrowac i czy jest
    > na to jakis termin ?

    nie ma czegos takiego jak wyrejestrowanie, jest tylko zgloszenie sprzedazy.
    nie trzeba tego skladac osobiscie, ale jest tam chyba podpis skladajacego.

  • 6. Data: 2006-09-07 14:45:18
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

    "gardziej" <b...@b...pl> wrote in message

    > nie ma czegos takiego jak wyrejestrowanie, jest tylko zgloszenie
    > sprzedazy. nie trzeba tego skladac osobiscie, ale jest tam chyba podpis
    > skladajacego.

    To chyba zgloszenie kupna na druku PPC1 ???
    I to kupujacy wypelnia, podpisuje i oplaca. Czy sie nie myle?
    Jaki jest na to czas od daty zakupu? I czy po terminie jest to sprawa
    odsetek karnych?

  • 7. Data: 2006-09-07 14:50:11
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > To chyba zgloszenie kupna na druku PPC1 ???
    > I to kupujacy wypelnia, podpisuje i oplaca. Czy sie nie myle?
    > Jaki jest na to czas od daty zakupu? I czy po terminie jest to sprawa
    > odsetek karnych?

    PPC1 to w US, w komunikacje maly kwitek o nazwie "zgloszenie sprzedazy"
    PPC1 podpisuja kupujacy i sprzedajacy i jest na to miesiac od daty na
    umowie. jesli dwa tygodnie temu zmarl twoj tata, to spokojnie pozalatwiaj
    wszystko z data wstecz, powiedz, ze zostawil i nie zdazyl zalatwic bo sie
    zle czul, inaczej utoniesz w procedurach spadkowych...

  • 8. Data: 2006-09-07 15:47:04
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

> [...]
    > wszystko z data wstecz, powiedz, ze zostawil i nie zdazyl zalatwic bo sie
    > zle czul, inaczej utoniesz w procedurach spadkowych...

    Tak tylko, ze ja nie mam jeszcze kupujacego i na pewno nie zdarze przed
    miesiacem....
    Czy jesli u Urzedzie Skarbowym zglosi sie kupujacy z PPC1 po miesiacu od
    sprzedazy to co sie stanie?
    A ten kwitek do urzedu komunikacji to jakis formularz czy chodzi Ci o umowe
    kupna-sprzedazy?

  • 9. Data: 2006-09-07 17:50:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    AG wrote:

    > I wlasnie chyba tak zrobimy....

    Tylko pamiętajcie, że to przestępstwo.

  • 10. Data: 2006-09-07 18:10:05
    Od: "AG" <a...@p...no.net>

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message
    AG wrote:

    > I wlasnie chyba tak zrobimy....

    Tylko pamiętajcie, że to przestępstwo.

    Juz dostalem informacje i taka wersja nie wchodzi w gre.....