  • 1. Data: 2008-03-16 22:17:51
    Temat: Śmierć najemcy lokalu komunalnego.
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    Witam.

    Mam takie małe pytanie o poradę odnośnie lokalu komunalnego
    wynajmowanego od miasta.

    Mianowicie moja Ś.P. Mama była jedynym najemcą tegoż lokalu. Ja + 2
    siostry i 2 dzieci jednej z nich (1 i 2 lata) jesteśmy na stałe
    zameldowani w tym lokalu i zamieszkujemy tutaj cały czas (lokatorzy
    klatki poświadczają to na piśmie). Staram się o to, aby wpisano mnie,
    jako głównego najemcę, ale obawiam się, że wydział spraw lokalowych
    może wydać negatywną decyzję i każą nam się wyprowadzić, bądź dadzą
    lokal zastępczy. Jak nietrudno się domyśleć, nie chcielibyśmy
    opuszczać lokalu aktualnego, a już na pewno nie do lokalu zastępczego,
    które miasto mogłoby zaproponować (wiadomo, albo nie mają albo na
    jakimś "zadupiu" bez niczego i w stanie, że lepiej nie wchodzić).

    I tutaj moje pytanie. W jaki sposób załatwić najlepiej tą sytuację?
    Trochę czytałem odnośnie Wydziału Zasobów Lokalowych itp. ale nie
    bardzo się orientuję w tym. Dodam, że chodzi o Warszawę, chociaż to
    raczej bez różnicy jakie miasto.

    Za wszelkie porady, czy sugestie serdecznie dziękuję.

    SlaVa

  • 2. Data: 2008-03-17 09:58:50
    Temat: Re: Śmierć najemcy lokalu komunalnego.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jerzy pisze:
    > Trzeba to załatwic sadownie . wystąpic do sądu o ustalenie tytułu do lokalu
    > i ustanowienie głownego najemcy . innej drogi nie ma . sam kiedys to
    > przechodziłem

    A jakie są warunki otrzymania takiego lokalu po śmierci najemcy?
    Trzeba w nim mieszkać? Czy jego dzieci, które nie mieszkały, mogą
    wstąpić w prawa najemcy?

    L.

  • 3. Data: 2008-03-17 10:00:20
    Od: "jerzy" <j...@o...pl>

    Trzeba to załatwic sadownie . wystąpic do sądu o ustalenie tytułu do lokalu
    i ustanowienie głownego najemcy . innej drogi nie ma . sam kiedys to
    przechodziłem

    g.googlegroups.com...

  • 4. Data: 2008-03-17 11:48:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-03-20 15:54:30
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 17 Mar, 11:00, "jerzy" <j...@o...pl> wrote:
    > Trzeba to załatwic sadownie . wystąpic do sądu o ustalenie tytułu do lokalu
    > i ustanowienie głownego najemcy . innej drogi nie ma . sam kiedys to
    > przechodziłem

    Orientujecie się może jakie są koszty takiej sprawy? I czy wcześniej
    musi byś sprawa spadkowa?

    SlaVa

  • 6. Data: 2008-03-20 16:13:22
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie, jedno z drugim niewiele ma wspólnego, może poza kaucją za mieszkanie, pewnie
    symboliczną jeżeli nie była
    waloryzowana.
    Ale jeżeli tam nie mieszkałeś to w uczciwy sposób nie posiądziesz tamtego mieszkania.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-03-20 18:15:36
    Od: Artur <s...@r...pbz>

  • 8. Data: 2008-03-20 20:09:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W takim razie przepraszam, pomyliłem dwa różne wątki.
    Lokatorów trzeba będzie wskazać jako świadków w sądzie.
    Trudno się będzie obejść bez pomocy prawnika - pełnomocnika procesowego.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-03-21 14:32:31
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 20 Mar, 21:09, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    >
    > -----

    zameldowani w tym lokalu i zamieszkujemy tutaj

    > cały czas (lokatorzy klatki poświadczają to na piśmie).

    Nie ma za co ;) Ale pierwsze moje pytanine zostało bez odpowiedzi.
    Jaka może być opłata za sprawę sądową i ewentualnego prawnika?

    Hmm, może dodam to co wcześniej. Mieszkanie jest komunalne. Nie było
    wykupywane, a moja mama była jedynym najemcą lokalu (ojciec nigdy nie
    mieszkał w tym lokalu Ś.P. 1985)

    SlaVa

  • 10. Data: 2008-03-21 22:46:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli jesteście ubodzy, poszukajcie bezpłatnej porady, zwykle w każdej gminie sa
    jakies punkty pomocy.
    Jesli nie jestescie ubodzy, nie głosujcie więcej na PO, bo w pajdokracji nie będzie
    Was stać na mafijne stawki
    prawników.
    JaC

    -----