  • 1. Data: 2006-10-03 19:18:42
    Temat: Służba wojskowa - pytania
    Od: "Rostov" <r...@o...pl>

    Witam, mam takowe złożone pytanie :

    Kolega był na komisji wojskowej jeszcze w ubiegłym roku, otrzymał
    kategorię A.
    W połowie tego roku ciężko zachorował i jest w trakcie leczenia.
    Kilka dni temu otrzymał wezwanie do wojska na 10 października.

    Czy dokumentacja z leczenia może być przesłanką do czasowego
    odroczenia służby ?
    W jaki sposób to załatwić ?

    I jeszcze jedno pytanie w tym temacie :
    Czy mając odroczoną czasowo służbę wojskową będzie mógł
    legalnie wyjechać do UK do pracy ?
    Czy WKU może go wtedy ścigać, gdy wyjedzie ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-03 19:38:14
    Temat: Re: Służba wojskowa - pytania
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    Czy dokumentacja z leczenia może być przesłanką do czasowego
    odroczenia służby ?
    W jaki sposób to załatwić ?

    Tak! Załatwia się w WKU

    Czy mając odroczoną czasowo służbę wojskową będzie mógł
    legalnie wyjechać do UK do pracy ?

    No pewnie!

    Czy WKU może go wtedy ścigać, gdy wyjedzie ?

    Trepy z WKU mogą se co najwyżej pisma wysyłać.

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-04 15:12:03
    Od: i...@w...pl

    Rostov napisał(a):
    > Czy mając odroczoną czasowo służbę wojskową będzie mógł
    > legalnie wyjechać do UK do pracy ?
    W WKU według Ciebie same osły siedzą i nie skojarzą wszystkich
    okoliczności - komisja wojskowa, nagła ciężka ;-) choroba,
    odroczenie, wyjazd DO PRACY po tej "ciężkiej chorobie", zamiast na
    rekonwalescencję. Chyba Twój kolega myśli, że wokół niego sami
    głupcy chodzą, a on jeden ten mądry. Oj, niech ten lekarz uważa, co
    wystawi dokumenty leczenia.
    > Czy WKU może go wtedy ścigać, gdy wyjedzie ?
    Raczej jak PRZYJEDZIE...

  • 4. Data: 2006-10-04 16:23:56
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > W WKU według Ciebie same osły siedzą i nie skojarzą > wszystkich
    > okoliczności - komisja wojskowa, nagła ciężka ;-) choroba,
    odroczenie, wyjazd DO PRACY

    A skąd niby mają o tym wyjeździe wiedzieć. Ja jak w sierpniu 1989 r. do ZSRR
    wyjeżdżałem, to powrót miałem zgłosić do WKU. Oczywiście ciepłym moczem ich
    olałem i niech mnie szukają.

    > Czy WKU może go wtedy ścigać, gdy wyjedzie ?
    Raczej jak PRZYJEDZIE...

    - Dzień dobry, czy pan X
    - Kto? Nikt taki tutaj nie mieszka. Dowidzenia

    +inż.prawa+

  • 5. Data: 2007-01-25 04:45:53
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    Rostov napisał(a):

    > Czy mając odroczoną czasowo służbę wojskową będzie mógł
    > legalnie wyjechać do UK do pracy ?

    Jestem żołnierzem zawodowym i...

    Każdy obywatel zgodnie z Ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP musi spełnić
    wojskowy obowiązek
    meldunkowy - każdy pobyt trwający ponad dwa miesiące należy zgłaszać w wojskowej
    komendzie
    uzupełnień :-(

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"

  • 6. Data: 2007-01-25 13:16:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Karol MARCHEWKA wrote:

    > Jestem żołnierzem zawodowym i...

    ...i co z tego niby wynika?

    > Każdy obywatel zgodnie z Ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP musi

    ...będącą tylko nieco zmienioną ustawą o powszechnym obowiązku Polski
    Rzeczypospolitej Ludowej ;->

    > spełnić wojskowy obowiązek meldunkowy - każdy pobyt trwający ponad dwa
    > miesiące należy zgłaszać w wojskowej komendzie uzupełnień :-(

    Serio? No popatrz... A w którym miejscu?

    Dla twojej informacji: obowiązek meldunkowy sprowadza się do
    przestrzegania procedur z ustawy o ewidencji ludności. Nie trzeba latać
    do WKU - wszystko załatwia się w gminie, "panie" zawodowy.

  • 7. Data: 2007-01-25 16:51:03
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > ...i co z tego niby wynika?

    A chociażby to, że mam z tym do czynienia na codzień

    > ...będącą tylko nieco zmienioną ustawą o powszechnym obowiązku Polski
    > Rzeczypospolitej Ludowej ;->

    Jej aktualna nazwa to
    "Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej
    Polskiej"
    i tylko pod taką nazwą funkcjonuje w prawodawstwie polskim

    > Serio? No popatrz... A w którym miejscu?

    W dniu 1 czerwca 2004r. Rada Ministrów wydała Rozporządzenie w sprawie wojskowego
    obowiązku
    meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz
    uzyskiwania zezwolenia
    na wyjazd i pobyt za granicą - http://tinyurl.com/252baz wydane jest ono jako przepis
    wykonawczy do
    cytowanej wyżej ustawy - tak więc jeżeli pisze się, że w ustawie jest napisane ma się
    na myśli
    również jej przepisy wykonawcze

    > Dla twojej informacji: obowiązek meldunkowy sprowadza się do
    > przestrzegania procedur z ustawy o ewidencji ludności. Nie trzeba latać
    > do WKU - wszystko załatwia się w gminie, "panie" zawodowy.

    Masz rację :-) Źle ubrałem w słowa to co chciałem napisać - miałem na myśli to, że o
    każdym kto
    zmieni swój pobyt stały lub tymczasowy - zgodnie z § 4 cytowanego Rozporządzenia tak
    czy inaczej
    Wojskowy Komendant Uzupełnień się dowie :-)

  • 8. Data: 2007-01-25 17:23:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Karol MARCHEWKA wrote:

    > A chociażby to, że mam z tym do czynienia na codzień

    Czyżbyś miał jakiś udział w łapankach na mięso armatnie w ramach
    egzekucji "zaszczanego obowiązku"?

    Wiedz, że ludzi biorących w udziału w przymuszaniu ludzi do tak zwanej
    służby wojskowej uważam za skończonych skurwysynów, którym życzę
    możliwie nieprzyjemnego zgonu. A samą procedurę "łapanki" uważam za
    bandytyzm i kultywowanie zwyczajów z czasów niewolnictwa.

    I nie interesuje mnie to, że formalnie jest to legalne. Niewolnictwo też
    było legalne.

    > Jej aktualna nazwa to
    > "Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    > Rzeczypospolitej Polskiej"
    > i tylko pod taką nazwą funkcjonuje w prawodawstwie polskim

    Co nie zmienia faktu, że jest kontynuacją tamtej ;->

> [...]
    > wykonawczy do cytowanej wyżej ustawy - tak więc jeżeli pisze się, że w
    > ustawie jest napisane ma się na myśli również jej przepisy wykonawcze

    Jak się dostanę na stronę sejmu (coś szwankuje), to sobie sprawdzę, czy
    ten debilizm jest jeszcze aktualny... (powiadamianie o zmianach w
    wykształceniu... kpiny...)

  • 9. Data: 2007-01-25 18:15:13
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyżbyś miał jakiś udział w łapankach na mięso armatnie w ramach
    > egzekucji "zaszczanego obowiązku"?

    Raczej obrabiam kwty już ludzi w mundurach :-)

    > Wiedz, że ludzi biorących w udziału w przymuszaniu ludzi do tak zwanej
    > służby wojskowej uważam za skończonych skurwysynów,

    Żadna praca nie hańbi

    > Co nie zmienia faktu, że jest kontynuacją tamtej ;->

    Za młody jestem (pięć dni temu stuknęła mi 30-stka ) aby potwierdzić :-) lub
    zaprzeczyć

    > jest jeszcze aktualny...

    Jest - na co dzień pracuję z LEX-em, choć i tu są poślizgi dwumiesięczne :-)

  • 10. Data: 2007-01-26 00:12:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Karol MARCHEWKA" <k...@-...pl> wrote in message

    > Żadna praca nie hańbi

    Popatrz, a w przypadku wielgusa i wołoszańskiego co niektórzy byli innego
    zdania.