  • 1. Data: 2003-09-15 16:56:56
    Temat: Ślub za granicą
    Od: "Klaudiusz" <s...@p...onet.pl>

    Czy jest możliwe zawarcie związku małżeńskiego poza granicami kraju?
    Zakładamy, że żadne z młodych nie jest obywatelem kraju na terenie
    którego ślub za zostać zawarty. Jakie formalności trzeba przed lub po
    spełnić.

    Pozdrawiam

    KS

  • 2. Data: 2003-09-15 17:28:38
    Temat: Re: Ślub za granicą
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>

    Klaudiusz <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Zakładamy, że żadne z młodych nie jest obywatelem kraju na terenie
    > którego ślub za zostać zawarty. Jakie formalności trzeba przed lub po

    Decydujące w tej kwestii bedzie prawo małżeńskie kraju, w którym małżeństwo
    jest zawierane. Moze ono ustalć szczególne wymagania (np badania lekarskie
    przedmałzeńskie) albo wymagać przedstawienia zaświadczeń o braku przeszkód do
    zawarcia małżeństwa. Z zarejestrowaniem małżeństwa w Polsce nie powinno być
    problemu, no chyba, że zamierzasz brać ślub w Arabii Saudyjskiej i pojąć
    cztery żony podług prawa Proroka.

  • 3. Data: 2003-09-15 18:28:20
    Temat: Re: Re: Ślub za granicą
    Od: "Klaudiusz" <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003 17:28:38 +0000, Rodrig von Falkenstein wrote:

> [...]
    > problemu, no chyba, że zamierzasz brać ślub w Arabii Saudyjskiej i pojąć

    Dziękuję za pomoc. Chciałbym wziąć ślub cywilny w USA.
    Klaudiusz

  • 4. Data: 2003-09-15 23:28:54
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <p...@p...onet.pl>, Klaudiusz wrote:

    > Dziękuję za pomoc. Chciałbym wziąć ślub cywilny w USA.

    Trochę za mało danych podałeś, ale gjeneralnie polski ambasador lub konsul
    mogą udzielić wam ślubu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-09-16 12:46:09
    Od: "Klaudiusz" <s...@p...onet.pl>

    > Trochę za mało danych podałeś, ale gjeneralnie polski ambasador lub
    > konsul mogą udzielić wam ślubu.

    Nie bardzo wiem jakie jeszcze dane miałbym podać :)

    THANX AGAIN

  • 6. Data: 2003-09-16 15:28:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>
    popełnił 15 wrz 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Z zarejestrowaniem małżeństwa w Polsce nie powinno być problemu, no
    > chyba, że zamierzasz brać ślub w Arabii Saudyjskiej i pojąć cztery
    > żony podług prawa Proroka.

    A tak BTW co jeżeliby zawarł zgodnie z prawem miejscowym i posiadł 4 żony
    obywateki Polski?
    Wraca do kraju i co? Bi/poli/gamia? Są małżeństwem (cała 5) wg polskiego
    prawa?

    --
    pozdro
    poreba