  • 1. Data: 2004-07-26 10:33:09
    Temat: Slub
    Od: "XX" <X...@i...net.pl>

    Takie pytanie dosc dziwne.
    Istnieje malzenstwo zawarte tylko na stopie polskiego prawa cywilnego bez
    sakrementu w kosciele katolickim. Pytanie brzmi czy maz tej zony (ze slubu
    cywilnego) moze zawrzec slub koscielny z inna kobieta (ale tylko koscielny
    bo przeciez cywilny juz ma) ??? czy tez najpierw musi wziasc cywilny rozwod
    zeby wziasc koscielny z inna ??

  • 2. Data: 2004-07-26 11:07:55
    Temat: Re: Slub
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > bo przeciez cywilny juz ma) ??? czy tez najpierw musi wziasc cywilny rozwod

    Moze.

  • 3. Data: 2004-07-26 11:15:26
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    KrzysiekPP said the following on 2004-07-26 13:07:

    > Moze.

    Hmm, a nie jest tak, ze probosz będzie chciał papierka zu USC, ze ślub
    cywilny z właściwą kobieta został zawarty ?(Kiedyś tak było)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2004-07-26 12:03:12
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Hmm, a nie jest tak, ze probosz będzie chciał papierka zu USC, ze ślub
    > cywilny z właściwą kobieta został zawarty ?(Kiedyś tak było)

    Kiedys ale nie teraz :) Poki co jeszcze slubami sie nie interesuje (na
    rece nie mam nawet linii slubu ;)) ale wiedze czerpie z tego co
    slyszalem w kazaniach i ogloszeniach parafialnych :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 5. Data: 2004-07-26 13:12:14
    Od: "XX" <X...@i...net.pl>

    Czyli co dajmy na to cywilny mam z jedna kobieta a koscielny z druga ! I co
    nie popelniam bigamii ???

  • 6. Data: 2004-07-26 13:26:12
    Od: "Jocker Clio 1,4" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX" <X...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli co dajmy na to cywilny mam z jedna kobieta a koscielny z druga ! I
    co
    > nie popelniam bigamii ???

    Z tego co ja wiem, nie dostaniesz slubu koscielnego bez cywilnego ( z ta
    sama osoba) - lub mozesz wziac slub konkordatowy.
    -

  • 7. Data: 2004-07-26 14:04:27
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Hmm, a nie jest tak, ze probosz będzie chciał papierka zu USC, ze ślub
    > cywilny z właściwą kobieta został zawarty ?(Kiedyś tak było)

    Ale z tego powodu i tak odmowic zawarcia slubu nie moze.

  • 8. Data: 2004-07-26 14:27:26
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    KrzysiekPP said the following on 2004-07-26 16:04:

    > Ale z tego powodu i tak odmowic zawarcia slubu nie moze.

    Bo ? (Przypominam, że zaczynamy chyba wchodzic na grunt prawa
    kanonicznego, a nie świeckiego)
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 9. Data: 2004-07-26 14:41:21
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    Jocker Clio 1,4 wrote:

    > Z tego co ja wiem, nie dostaniesz slubu koscielnego bez cywilnego ( z ta
    > sama osoba) - lub mozesz wziac slub konkordatowy.
    > -

    Do ślubu konkordatowego potrzebne jest zaświadczenie z USC o braku
    przeciwskazań.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2004-07-26 14:42:26
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Ale z tego powodu i tak odmowic zawarcia slubu nie moze.

    Jesteś tego pewny?

    --
    Marek