  • 11. Data: 2008-11-13 09:41:54
    Temat: Re: Sledztwo czy dochodzenie?
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 12.11.2008 Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał/a:
    > Dochodzenia oznacza się RSD, a śledztwa Ds.

    RSD = Rejestr Sledztw i Dochodzen

    Moze byc zarowno dochodzenie, jak i sledztwo. Zreszta, ja mam papiery, ktore
    maja dwie sygnatury jednoczesnie - 1Ds (z prokuratury) i RSD (z policji).

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 12. Data: 2008-11-13 15:58:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    " jb" <j...@N...gazeta.pl> wrote
    > Totalna megabzdura.

    nie totalna

    > RSD to sygnatura policyjna sprawy, a Ds - prokuratorska.

    Tak. Z tym, że to wiele mówi. Bo w końcu kto najczęściej prowadzi
    dochodzenia, a kto śledztwa....?
    Oczywiście dochodzenie może też mieć nadzór prokuratorski, ale raczej nie
    ma.

  • 13. Data: 2008-11-13 18:46:03
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Moze byc zarowno dochodzenie, jak i sledztwo. Zreszta, ja mam papiery,
    > ktore
    > maja dwie sygnatury jednoczesnie - 1Ds (z prokuratury) i RSD (z policji).

    Tak dla jasności. Wszystkie dochodzenia i śledztwa prowadzone przez policje
    i nadzorowane przez Prokuraturę mają jednocześnie numer Ds oraz RSD.

  • 14. Data: 2008-11-13 18:49:35
    Od: "marek" <m...@g...com>

    > nie totalna

    totalna, niestety.jb napisal dobrze. kazda sprawa ma i RSD i DS. RSD -
    rejestr policyjny, Ds. rejestr prokuratorski

    > Tak. Z tym, że to wiele mówi. Bo w końcu kto najczęściej prowadzi
    > dochodzenia, a kto śledztwa....?
    > Oczywiście dochodzenie może też mieć nadzór prokuratorski, ale raczej nie
    > ma.

    prokurator sprawuje nadzor nad kazdym postepowaniem, tj i dochodzeiem i
    sledztwem

  • 15. Data: 2008-11-13 21:35:30
    Od: WW3 <w...@2...net>

    > Tak dla jasności. Wszystkie dochodzenia i śledztwa prowadzone przez policje
    > i nadzorowane przez Prokuraturę mają jednocześnie numer Ds oraz RSD.

    Czy to znaczy ze w pismie o ktorym mowa moza chodzic o cos innego jak
    dochodzenie lub sledztwo?

  • 16. Data: 2008-11-13 23:04:45
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał(a):

    > Tak. Z tym, że to wiele mówi. Bo w końcu kto najczęściej prowadzi
    > dochodzenia, a kto śledztwa....?

    Policja prowadzi i dochodzenia i śledztwa.
    Prokurator prowadzi śledztwa osobiste tylko w ścisle określonych wypadkach
    wskazanych w kpk - art. 311 par. 2 kpk. Może prowadzić w innych sprawach, ale
    to się w praktyce spotyka wyjątkowo, bo nie ma na to czasu.

    > Oczywiście dochodzenie może też mieć nadzór prokuratorski, ale raczej nie
    > ma.

    Ma każde z wyjątkiem trybu rejestrowego. Prokurator zatwierdza decyzję kończącą.

  • 17. Data: 2008-11-14 03:40:45
    Od: "marek" <m...@g...com>

    > Czy to znaczy ze w pismie o ktorym mowa moza chodzic o cos innego jak
    > dochodzenie lub sledztwo?

    raczej nie. kazda sprawa ma 3 numery, RSD, Ds, oraz tzw Liczbe Dziennika,
    ktora zaczyna sie od identyfikatora jednostki policji, potem sekcji,
    referatu. tak jak porales link do przykladu
    http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/html/listy/art
    /116
    chociaz moga to byc jeszcze czynnosci sprawdzajace, - RCS,

  • 18. Data: 2008-11-14 19:46:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    " jb" <j...@N...gazeta.pl> wrote
    > Ma każde z wyjątkiem trybu rejestrowego. Prokurator zatwierdza decyzję
    > kończącą.

    A w którym momencie dochodzenie dostaje nr Ds?

  • 19. Data: 2008-11-15 20:04:32
    Od: "marek" <m...@g...com>

    > A w którym momencie dochodzenie dostaje nr Ds?

    w momencie zarejestrowania sprawy - postepowania przygotowawczego , czyli
    dochodzenia, sledztwa w rejestrze w prokuraturze.

  • 20. Data: 2008-11-16 21:37:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "marek" <m...@g...com> wrote
    > w momencie zarejestrowania sprawy - postepowania przygotowawczego , czyli
    > dochodzenia, sledztwa w rejestrze w prokuraturze.

    No dobrze, ale kiedy to przy dochodzeniu następuje wg Ciebie: po wszczęciu
    przez Policję czy przy zatwierdzaniu decyzji o umorzeniu?