  • 1. Data: 2002-06-03 07:04:06
    Temat: Skrócony okres wypowiedzenia - POMOCY!
    Od: "AnnW" <a...@k...net.pl>

    Witam,
    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Dostałam od pracodawcy pisemko o treści, którą podaję poniżej. Pospieszana
    przez szefa musiałam je podpisać podczas rozmowy, bez uprzedniego
    przejrzenia. Dopiero w domu doczytałam się, że jest w nim mowa o
    miesięcznym okresie wypowiedzenia. Dodam, że po dwóch latach pracy
    wypowiedzenie powinno być trzymiesięczne. Czy podpisując zgodziłam się na
    skrócenie tego okresu? Co można w takim przypadku zrobić, żeby zwolnienie
    przebiegło zgodnie z 3 mies. wypowiedzeniem (obecne warunki finansowe są nie
    do przyjęcia). Czy mam prawo do odwołania, skoro nie dano mi czasu na
    dokładne przeczytanie tekstu?
    Proszę o pomoc bo sprawa jest bardzo pilna.
    pozdrawiam, Ania

    Wypowiedzenie warunków umowy o pracę

    W oparciu o art. 42. W związku z art. 36 K.P. (Dz. U. Nr. 21 z 1998 poz 94)
    z dniem .... wypowiadam panu(pani) warunki umowy o pracę zawartej....., w
    części dot. wynagrodzenia

    Przyczyną wypowiedzenia dotychczasowych warunków umowy o pracę są:
    - zmiany organizacyjne w firmie .....
    Po upływie miesięcznego okresu wypowiedzenia tj. od dnia .... proponuję
    nast. nowe warunki umowy o pracę, tj.
    - wynagrodzenie zasadnicze (o połowę mniejsze niż dotychczas)
    Pozostałe warunki umowy o pracę nie ulegną zmianie

    Jeżeli przed upływem połowy okresu wypow. tj. do dnia..., nie złoży Pani
    oświadczenia o odmowie przyjęcia nowych warunków umowy o pracę, będzie to
    jednoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowaną zmianę warunków umowy
    W przyp. odmowy przyjęcia przez Panią zaproponowanych warunków umowy o pracę
    umowa rozwiąże się z upływem okresu wypowiedzenia tj .(za miesiąc)
    Jednocześnie informuję , że w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego
    pisma przysługuje Pani prawo do wniesienia odwołania do Sądu Rejonowego-Sądu
    Pracy w........

  • 2. Data: 2002-06-03 08:07:18
    Temat: Re: Skrócony okres wypowiedzenia - POMOCY!
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "AnnW" <a...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > miesięcznym okresie wypowiedzenia. Dodam, że po dwóch latach pracy
    > wypowiedzenie powinno być trzymiesięczne.

    Źle dodajesz.
    A warunki możesz przyjąć lub odrzucić.
    Na nic się nie zgadzałaś - podpisałaś tylko, że zapoznałaś się z tym pismem
    (co powinnaś zrobić). W sumie, to masz szczęście, że pracodawca nie podsunął
    Ci aneksu, że zmiany obowiązują od zaraz. Lepiej czytaj, co podpisujesz.

    Art. 36. Par. 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    okre?lony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-03 08:41:15
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    > 3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Czesc!
    Jest jeszczde taki przypisek:

    Art. 361. § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na
    czas nie określony następuje z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji
    pracodawcy albo zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn dotyczących pracodawcy,
    określonych w odrębnych przepisach, pracodawca może, w celu wcześniejszego
    rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres trzymiesięcznego wypowiedzenia,
    najwyżej jednak do jednego miesiąca; w takim przypadku pracownikowi
    przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za pozostałą część
    okresu wypowiedzenia.
    § 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się pracownikowi
    pozostającemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia.

    Z pozdrowieniami

    PawelT

  • 4. Data: 2002-06-03 13:02:08
    Od: "g&m" <g...@i...pl>

    > miesięcznym okresie wypowiedzenia. Dodam, że po dwóch latach pracy
    > wypowiedzenie powinno być trzymiesięczne. Czy podpisując zgodziłam się na

    po 2 latach pracy wypowiedzenie jest 1 miesieczne, czyli sie zgadza

    przeczytanie tekstu

    Nie masz od czego sie odwolywac. To ze podpisalas znaczy tylko tyle ze
    przyjelas do wiaomosci a nie ze sie na to zgadzasz lub nie.
    Jezeli bys tego nie podpisala, to i tak by to nic nie zmienilo.
    Szef by jeszcze raz Ciebie poinformowal o swojej decyzji, tym razem w
    obecnosci jakiegos swiadka i wtedy byloby to tak samo wazne jak Twoj podpis
    (ktorego moglas ew. nie zlozyc).
    Inna sprawa jest kiedy szef prowadzi rozmowe "sam na sam" daje taki papier,
    Ty nie podpisujesz, wychodzisz z gabinetu .....i od razu idziesz na dlugie
    zwolnienie....bo bedac na chorobie nie moga Cie zwolnic.

    P.S.
    sa Sady Pracy,
    zawsze mozesz sie do nich udac i uzyskac porade dot. kodeksu pracy, itp.

    Jezeli nie masz nagranej jakies innej nowej pracy, to ja bym przyjal nowe
    warunki, a potem dlugie chorobowe i szukanie nowej pracy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 5. Data: 2002-06-04 07:17:42
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik g&m napisał:

    > P.S.
    > sa Sady Pracy,
    > zawsze mozesz sie do nich udac i uzyskac porade dot. kodeksu pracy, itp.

    Ja w imieniu zagonionych kobitek z kancelarii Sądu Rejonowego Wydz. IV
    Pracy w ... (mniejsza z tym, tak jest w całej Polsce):
    *po porady prawne idzie się do Państwowej Inspekcji Pracy* !!!!
    Im tam za to płacą (z naszych podatków nota bene) i od tego są.
    Kto ma doradzać w sądzie? Sędzia??? Bo chyba nie kancelistka...
    (w ciągu mojego 15 minutowego pobytu w w/w kancelarii ostatnim razem
    były 3 telefony o porady prawne a ja nie mogłam spokojnie porozmawiać
    i odebrać dokumentów)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk