  • 1. Data: 2002-06-03 04:57:35
    Temat: czynnosci zarzadu zwyklego
    Od: "Wojtek Sylwestrzak" <w...@w...pl>

    Witam,

    czy wiecie gdzie można znaleźć definicję "czynności zarządu zwykłego" ?
    Jakie czynności są objęte tym terminem, a jakie nie ?

    Pozdrawiam,

    --w

  • 2. Data: 2002-06-03 12:21:07
    Temat: Re: czynnosci zarzadu zwyklego
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Definicja jest trudna do sformulowania, bo jest to dosc ocenne i zawsze trzeba
    brac pod uwage
    konkretny przypadek. Jezeli przyjmiemy, ze np. sprzedaz rzeczy nie jest juz
    czynnoscia zwyklego zarzadu, to
    nie zawsze bedzie to prawda - gdy np. sprzedajemy jedna koze to jest juz
    czynnosc przekraczajaca zwykly zarzad,
    ale gdy sprzedajemy jedna koze z calego stada to mozna juz dyskutowac.
    Generalnie czynnosciami zwyklego zarzadu beda czynnosci zmierzajace do
    zachowania prawa, zalatwianie
    spraw biezacych zwiazanych ze zwykla eksploatacja rzeczy i utrzymaniem jej w
    niepogorszonym stanie itp.

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 3. Data: 2002-06-03 17:42:05
    Od: "Wojtek Sylwestrzak" <w...@w...pl>

    Dziekuje. Czy sa jakies akty prawne, ktore specyfikuja czynnosci zarzadu
    zwyklego ?
    W szczegolnosci interesuje mnie, czy cesja obowiazkow zarzadcy przekracza
    zarzad zwykly czy nie ?
    Przykladowo: pan X zleca zarzadzanie swym stadem koz panu Y,
    a nastepnie pan Y zleca zarzadzanie tym stadem panu Z na zasadzie
    wylacznosci.
    Czy przekroczyl udzielone mu przez X-a uprawnienia do zarzadu zwyklego ?

    --w

  • 4. Data: 2002-06-03 18:14:22
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    A jak myślisz, Legislatorze, czy wniosek o np. założenie księgi
    wieczystej przekracza zarząd zwykły ?

  • 5. Data: 2002-06-05 16:23:40
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adg9us$i56$...@n...mcnet.pl...
    > Dziekuje. Czy sa jakies akty prawne, ktore specyfikuja czynnosci zarzadu
    > zwyklego ?

    Jak by byly i np. wymienialy enumeratywnie co sie w to wlicza, a co nie to, to
    sprawa byla by przeciez prosta, nie?
    Of coz nie ma.

> [...]
    > wylacznosci.
    > Czy przekroczyl udzielone mu przez X-a uprawnienia do zarzadu zwyklego ?

    Wazny jest stosunek prawny, ktory jest podstawa (ustanawia) zarzad. Przeciez
    jezeli mu zlecil zarzad tym stadem (umowa zlecenia plus o swiadczenie innych
    uslug art.750 kc - bo nie tylko cz.prawne wchodza w zakres takiego zarzadu
    stadem), to trzeba
    zobaczyc jak reguluje zlecenia ta umowa nazwana. I jest tam napisane kiedy moze
    zleceniobiorca powiezyc
    wykonywanie/wykonanie zlecenia os.trzeciej... Normalnie byloby to
    niedopuszczalne.

    Pozdrawiam
    Konrad G.

  • 6. Data: 2002-06-05 16:26:12
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik William Bonawentura <a...@b...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adgblp$5ju$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > A jak myślisz, Legislatorze, czy wniosek o np. założenie księgi
    > wieczystej przekracza zarząd zwykły ?

    Hmmmmm....... wydaje mi sie, ze nie. Oczywiscie nie wiem jaki to konkretny
    przypadek zmusil Cie
    do zadania takiego to pytania. Jezeli ktos jest zarzadca nieruchomosci (dajmy na
    to spolka z ktora
    umowe zarzadu zawarli wspolwlasciele budynku) i pomoze mu to w skutecznym
    sprawowaniu zarzadu to
    powiedzialbym, ze nie przekracza to cz. zwyklego zarzadu. No coz, trudne
    pytanie...

    Pozdrawiam. KOnrad G.

  • 7. Data: 2002-06-07 22:28:55
    Od: "Wojtek Sylwestrzak" <w...@w...pl>

    "William Bonawentura" <a...@b...com> wrote in message

    > A jak myślisz, Legislatorze, czy wniosek o np. założenie księgi
    > wieczystej przekracza zarząd zwykły ?

    To zalezy kto i w jakim celu sklada ten wniosek.
    Np. w mysl ustawy o wlasnosci lokali,
    zarzadca nieruchomosci wspolnej nie ma prawa
    wnioskowac o zalozenie nowej ksiegi wieczystej
    w celu podzialu nieruchomosci wspolnej, gdyz
    przekracza to zakres zarzadu zwyklego.

    --w

  • 8. Data: 2002-06-12 11:46:15
    Od: P <...@...com>

    On Wed, 5 Jun 2002 18:26:12 +0200, "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >sprawowaniu zarzadu to
    >powiedzialbym, ze nie przekracza to cz. zwyklego zarzadu. No coz, trudne

    Wniosek o zalozenie ksiegi wieczystej... Jakby rozpatrywac to w
    oderwaniu od szczegolnych przypadkow, jak konstytutywne wpisy do
    wyodrebniania lokali czy ustanawiania uzytkowania wieczystego, to czy
    nie sadzisz, ze po szeeeeroookim zakresie mozliwych wnioskow o wpis to
    raczej trudno nazwac to jakims przekraczajacym zarzadem? Np. zalozenie
    decyzja administracyjna, z urzedu i tak dalej... Hmmm... Jak nie ma
    ksiegi to powinno miec ten "samodzielny zbior dokumentow" (czy cos
    takiego), dotyczacych nieruchomosci. Przy czyms takim dodasz dokument
    jakis i oni potraktuja to jako wniosek o zalozenie ksiegi. Albo nawet
    jakis wierzyciel ktoremu przysluguje prawo do takiej nieruchomosci...
    Wszystko jako wnioski o zalozenie ksiegi. W koncu ustawodawca CHCE
    realizowac zalozenie powszechosci ksiag wieczystych... Raczej trzeba
    by bylo patrzec z czym sie ten wpis wiaze... Bo to tak jak pytanie czy
    dzialanie czlowieka to czynnosc zwyklego zarzadu... Na to nie da sie
    odpowiedziec... W milione przypadkow tak, w innym milionie w pewnych
    okolicznosciach nie, ale czyz nie powinno sie patrzec przede wszystkim
    na te inne elementy, a nie techniczny element WNIOSKU O ZALOZENIE
    KSIEGI?