  • 1. Data: 2006-08-20 16:30:13
    Temat: Sklep policzył za mało i chce, żebym mu dopłacił
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Kupiłem w penym sklepie trochę mebli. Kilka różnych rzeczy, wszystko
    wyceniane osobno, część z różnymi upustami, rabatami. Na końcu
    podsumowali i wyszła im kwota X. Popatrzyłem na to ich podsumowanie i
    generalnie wszystko się wydawało pasować. Zapłaciłem, wydali towar,
    odjechałem.

    Po kilku dniach dzwonią, że się pomylili w cenach i że w zasadzie to
    trzeba dopłacić kilkaset złotych. No i teraz problem jest taki, że ja
    nie pamiętam dokładnie za ile który mebel miał być, tym bardziej, że
    większość to były egzemplarze ekspozycyjne z rabatami. Zatem nie
    jestem w stanie stwierdzić, ile faktycznie powinienem był zapłacić.
    Mam paragon fiskalny na kwotę, którą zapłaciłem (niższą). Nie
    podpisywałem żadnego zamówienia, specyfikacji sprzedaży ani
    jakiegokolwiek innego papierka, na którym byłoby napisane co i za ile
    kupiłem lub zamówiłem.

    Co tu zrobić, płacić czy nie płacić? Ja się przechylam ku niepłaceniu,
    bo to albo chcą mnie w trąbę zrobić, albo przerzucić na mnie błąd
    pracownika, który albo wystawił złą cenę, albo zły rabat przydzielił,
    albo się wręcz pomylił przy sumowaniu.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-08-20 16:34:51
    Temat: Re: Sklep policzył za mało i chce, żebym mu dopłacił
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ty kupiłeś meble po cenie zaproponowanej przez nich. Zobacz, czy czasem sami nad
    kasą nie mają karteczki "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się".
    Generalnie transakcja została zawarta i teraz już tylko i wyłącznie Twoja dobra
    wola mogła by zmienić cenę. Pytanie, czy był tylko celowy błąd, czy pomyłka.
    Celowy, obliczony na to, ze jak meble wstawisz, to taniej Ci wyjdzie dopłacić,
    niż odwozić meble i szukać nowych.

  • 3. Data: 2006-08-20 17:33:34
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
> [...]
    [...]
    > Po kilku dniach dzwonią, że się pomylili w cenach i że w zasadzie to
    > trzeba dopłacić kilkaset złotych. No i teraz problem jest taki, że ja
    [...]
    Niech Ci przepis na to pokażą...
    Napisz maila do rzecznika praw konsumentów i dowiedz się co i jak.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2006-08-20 17:55:59
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Sun, 20 Aug 2006 16:30:13 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

> [...]
    > bo to albo chcą mnie w trąbę zrobić, albo przerzucić na mnie błąd
    > pracownika, który albo wystawił złą cenę, albo zły rabat przydzielił,

    gdyby to był dokument na którym wyszczególniona była by każda pozycja
    odzielnie, a więc nazwa mebla ,cena i rabar ,a następnie te wszystkie
    pozycje były by zsumowane i z tego sumowanie jasno i konkretnie by
    wynikało ,że sumujący lub "maszynka" się pomuliła to wtedy bym im
    dopłacił, ale ponieważ tak nie jest to nie daj się orżnąć i nic im nie
    dopłacaj, tym bardziej ,że meble były z ekspozycji i z rabartami.Takie
    meble najczęściej są sprzedawane ze znacznymi rabatami.

    akala

  • 5. Data: 2006-08-20 19:11:55
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Co tu zrobić, płacić czy nie płacić?

    sklep sprzedał Ci towar za cene umowną - na która Ty i oni sie zgodzili
    zaproponuj im, żeby przyjechali zabrac te meble - myśle, że nie przyjadą :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-08-20 20:48:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gasper wrote:

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    >
    > sklep sprzedał Ci towar za cene umowną - na która Ty i oni sie zgodzili
    > zaproponuj im, żeby przyjechali zabrac te meble - myśle, że nie przyjadą :-)

    Ni, ja bym nie proponowal. Powiedzialbym to co napisales: Panowi emi
    sprzedali te meble za cene umowna, ktora zadowalala w chwili transakcji
    obie strony. Teraz Panowie moga mnie co najwyzej cmoknąć w trąbkę. Bo po
    odejsciu od kasyreklamacji sie nie uwzględnia...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 7. Data: 2006-08-21 06:27:22
    Od: no1 <d...@t...pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > [...]
    > Niech Ci przepis na to pokażą...
    > Napisz maila do rzecznika praw konsumentów i dowiedz się co i jak.

    można napisać do rzecznika i otrzymać odpowiedź??

  • 8. Data: 2006-08-21 06:43:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-21, no1 <d...@t...pl> wrote:

    > można napisać do rzecznika i otrzymać odpowiedź??

    Jak najbardziej. Można nawet prowadzić stałą korespondencję i być
    zaproszonym na spotkanie z pracownikiem biura.

    Renata

  • 9. Data: 2006-08-21 15:44:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 21 sierpnia 2006 08:43
    (autor Renata Gołębiowska
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@1...acn.waw
    .pl>):

    > Jak najbardziej. Można nawet prowadzić stałą korespondencję i być
    > zaproszonym na spotkanie z pracownikiem biura.

    A można też mu tyłka nie zawracać, a sklep olać.

    --
    Jego Ponurość Tristan