  • 1. Data: 2005-11-07 17:38:03
    Temat: Składniki czynszu przy wynajmowanym mieszkaniu
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    jak łatwo się domyślić, wynajmuję mieszkanie. Nie jestem tu zameldowana.
    "Najemca ponosiś będzie wszelkie nakłady i świadczenia związane z
    eksploatacją przedmiotu najmu..."
    Zrozumiałe, że opłacam nie tylko prąd, gaz, ale i czynsz.
    Wysokość czynszu nie zostala określona w umowie, tylko kwota najmu.
    O wysokości aktualnego czynszu jestem informowana wydrukiem ze spółdzielni.
    Ostatnio w tym rozpisie pokazała się nowa pozycja : zobowiązanie z tytułu
    termorenowacji budynku.
    Obciążenie mieszkania na ponad 5 tyś., ratalnie wpisana w czynsz.
    Budynek byl kilka lat temu ocieplany, przed umową najmu.

    I tu pytanie - gdzie znajdę informację, czy to ja mam za tę pozycję czynszu
    płacić?
    A jak wygląda temat funduszu remontowego?
    Odnoszę wrażenie, że kodeks cywilny twierdzi, że ponoszę koszty użytkowania
    + umówiona kwota z tyt umowy z właścicielem.
    Koszty ocieplania budynku raczej w to nie wchodzą.... ale może się
    mylę......

    Poradźcie proszę

    Pozdrawiam
    Krystyna