  • 1. Data: 2005-11-07 14:59:00
    Temat: Proszę o porade prawna w sprawie alimentów dla studenta
    Od: "Paweł Nowakowski" <e...@k...chip.pl>

    Witam wszystkich!
    Bardzo proszę o bezpłatną poradę prawną.

    Jestem studentem 2 roku informatyki zaocznej. Mam 24l. I chcę dochodzić
    alimentów od ojca, który jest lekarzem, nie mieszka ze mna.
    Procz tego chciałbym odzyskać te alimenty których mi nie płacił gdy miałem
    poniżej 18l. i uczęszczałem do LO, w sumie nie płaci mi juz od ponad 5 lat,
    musze zaznaczyć ze od 2002 do 2004 miałem przerwę w nauce.

    Obecnie pozostało mi jeszcze ok 3 lata do końca studiów (koncze naukę w
    2008)

    Bardzo proszę mi pomóc napisać pozew który skłoni ojca do spłacenia
    zaległosci i wypłacania obecie. Musze zaznaczyć ze ojciec wczesniej niebył
    pozywany w ogole, tylko umownie z matką płacił i to nieregularnie i nieduże
    kwoty a jeszcze raz powtorzę od 5 lat nieplacil nic, mimo ze uczesczalem do
    szkoł.
    dodam ze moja matka zgodzila się być swiadkiem na sprawie.
    Jak mam dochodzić tego co wyzej napisałem?
    jak ma wyglądać wniosek i uzasadnienie i jak ma być przedstawiona wartośc
    przedmiotu sporu.
    ps, Mam odpis zupelny aktu urodzenia, dokument stwierdzajacy jestem
    studentem, oczywiscie rachunki. ew. co jeszcze potrzebuje?
    jesli nie podalem innych waznych danych yo poprosze o dalszy kontakt.

    Dziękuje i pozdrawiam
    i bardzo prosze o odpowiedz
    Paweł Nowakowski

  • 2. Data: 2005-11-07 16:15:13
    Od: "marta" <w...@w...pl>

    > Jestem studentem 2 roku informatyki zaocznej. Mam 24l. I chcę dochodzić
    > alimentów od ojca, który jest lekarzem, nie mieszka ze mna.

    Pozew i do sadu. Na co czekasz?

> [...]
    > pozywany w ogole, tylko umownie z matką płacił i to nieregularnie i
    > nieduże kwoty a jeszcze raz powtorzę od 5 lat nieplacil nic, mimo ze

    Nie ma wyroku sadowego co do alimentow- czyli nie ma zasadzonych alimentow.

    Napisz jak najszybciej pozew o alimenty i do sadu! Wzory doc, znajdziesz w
    internecie.

  • 3. Data: 2005-11-07 16:19:53
    Od: "Paweł Nowakowski" <e...@k...chip.pl>

> [...]
    > alimentow.
    >
    > Napisz jak najszybciej pozew o alimenty i do sadu! Wzory doc, znajdziesz w

    Tak ale wzory są odnośnie alimentów dla dziecka niedawno urodzonego!!!

  • 4. Data: 2005-11-07 18:31:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    HaNkA_ReDhUnTeR napisał(a):
    > Skoro nie miał zasądzonych alimentów to o jakich zaległosciach mówisz?

    wynikających z obowiązku alimentacyjnego zapewne

    > Poza tym, cięzko będzie raczej wmówić sędziemu, ze
    > student zaoczny, zwłaszcza informatyki, nie jest w stanie się utrzymać.

    a to inna sprawa...

    KG

  • 5. Data: 2005-11-07 18:33:29
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "Paweł Nowakowski" <e...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo proszę mi pomóc napisać pozew który skłoni ojca do spłacenia
    > zaległosci i wypłacania obecie. Musze zaznaczyć ze ojciec wczesniej niebył
    > pozywany w ogole,

    Skoro nie miał zasądzonych alimentów to o jakich zaległosciach mówisz? Miej
    pretensje do mamy, ze nie zadbała o Twoje interesy przed ukonczeniem przez
    Ciebie 18roku zycia. Poza tym, cięzko będzie raczej wmówić sędziemu, ze
    student zaoczny, zwłaszcza informatyki, nie jest w stanie się utrzymać.

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-11-07 18:39:09
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    > wynikających z obowiązku alimentacyjnego zapewne

    to rozumiem, chodzi mi o kwote. Jak nie bylo zasądzonych alimentów a ojciec
    dawal jak chcial, albo nie to jak mozna mowic o zaleglosciach? Najwidoczniej
    matka tych pieniedzy nie potrzebowala, skoro ich nie egzekwowała

    HaNkA

  • 7. Data: 2005-11-07 18:39:32
    Od: "marta" <w...@w...pl>

    > Tak ale wzory są odnośnie alimentów dla dziecka niedawno urodzonego!!!

    Nie przesadzaj,... Jestes studentem wiec siadz przed PC i napisz
    uzasadnienie.
    Napisz ze jestes biedny student, bez szans na prace. Mozesz napisac ze
    ojciec na Ciebie nie lozyl pieniedzy od lat i zawsze uchylal sie od
    odpowiedzialnosci za dziecko. Mozesz napisac ze np: mieszkasz z mama... i
    jestes na jej utrzymaniu. Na ten temat moznaby napisac ksiazke...-Ty
    wystarczy ze napiszesz 1 stronę.
    I jeszcze jedno, nie licz ze ktos na grupie Ci napisze :)

    Marta

  • 8. Data: 2005-11-07 19:29:37
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    HaNkA_ReDhUnTeR napisał(a):
> [...]
    > dawal jak chcial, albo nie to jak mozna mowic o zaleglosciach? Najwidoczniej
    > matka tych pieniedzy nie potrzebowala, skoro ich nie egzekwowała

    art. 137 KRiO wprowadza trzyletni termin przedawnienia roszczeń o
    świadczenia alimentacyjne...
    czasem uprawniony moze wystapic z roszczeniem za okres wczesniejszy niz
    data wniesienia pozwu ale z pewnoscia nie dłuższy niż trzyletni...
    Mars

  • 9. Data: 2005-11-07 19:44:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marsjasz napisał(a):
> [...]
    > czasem uprawniony moze wystapic z roszczeniem za okres wczesniejszy niz
    > data wniesienia pozwu ale z pewnoscia nie dłuższy niż trzyletni...

    wystąpić to może z dłuższym...

    KG

  • 10. Data: 2005-11-07 22:00:11
    Od: "Paweł Nowakowski" <e...@k...chip.pl>

    własnie tak zrobilem i jestem z siebie dumny ;]