    From: "Mica" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Składanie zażalenia do prokuratury
    Date: 13 Nov 2005 07:43:03 +0100

    Witam!
    Byłbym wdzięczny za kilka zdań wyjaśnień co do procedury składania
    zażalenia do prokuratury. Otrzymałem pismo, że postępowanie zostało
    umorzone ze względu braku czynu zabronionego. Po pierwsze należałoby
    chyba zacząć, czy to ma w ogóle sens. Jak to wpłynie na całą sprawę
    i jak na to prokuratura patrzy. Czy w ogóle ludzie składają zażalenia.

    I w zasadzie nie wiem czy jest mi potrzebna pomoc prawna, czy sam mogę
    z powodzeniem napisać takie zażalenie. Nie wiem jaki jest wzór zażalenia,
    gdzie i jakie się wpisuje informacje: prokurator, numer akt sprawy,
    zażalenie czy jakiś inny tytuł, forma treści, co się powinno znaleźć.
    Pomocny byłby jakiś wzór takiego dokumentu.

    Nie wiem też komu mam wręczyć zażalenie, pouczenie inforumuje, że wnosi
    się je za pośrednictwem prokuratora, który zatwierdził postanowienie. W
    praktyce może to oznaczać i tak, że przez biuro podawcze. Jednym słowem
    jest to trochę problematyczne.

    A, jeszcze to, nie wiem też gdzie mam przeglądnąć akta i czy muszę, bo
    samo uzasadnienie zawiera stwierdzenie nieprawdziwe (wchodziłoby już
    nieprawdziwe składanie zeznań) i wyjaśnienie wymijające, na podniesione
    fakty, będące beletrystyką, a nie konkretynymi faktami.

    Pozdrwiam
    Mica