  • 1. Data: 2005-04-19 21:37:17
    Temat: Skladanie falszywych zeznan pod przysiega
    Od: "pat" <p...@i...pl>

    Witam,
    Na sprawie karnej, poszkodowany (bedacy oskarzycielem posilkowym) skladajac
    zeznania (z przyrzeczeniem) sklamal. Tzn klamal wielokrotnie, ale m.in.
    zeznal ze wykonal JEDNO polaczenie telefoniczne podczas gdy dzwonil
    wielokrotnie (30, moze 50 razy w ciagu miesiaca) do konkretnej osoby (na
    pytanie obrony powtorzyl, ze dzwonil JEDEN raz). Czy jest to podstawa do
    oskarzenia o skladanie falszywych zeznan? Kto powinien z tym wystapic?
    Sedzia? Czy oskarzony moze zlozyc zawiadomienie o przestepstwie do
    prokuratury? Czy do takiego zawiadomienia nalezy dostarczyc dowody? Nie
    jestem przeciez w stanie zdobyc cudzego bilingu. A jednoczesnie ilosc
    wykonanych telefonow jest istotna w sprawie. Poza tym udowodnienie klamstwa
    obala inne brednie "poszkodowanego"
    Powtorze ze wszystko to mialo miejsce na sali sadowej, w sprawie karnej,
    prokurator na sali... Zeznanie poszkodowanego jest zaprotokolowane -
    sprawdzilam ....

    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-04-23 22:31:44
    Temat: Re: Skladanie falszywych zeznan pod przysiega
    Od: "Huaskar" <h...@p...fm>

    Użytkownik "pat" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prokuratury? Czy do takiego zawiadomienia nalezy dostarczyc dowody? Nie
    > jestem przeciez w stanie zdobyc cudzego bilingu.

    Jesli faktycznie tak bylo, nalezy wprost zarzucic stronie przeciwnej
    klamstwo i zasugerowac sedziemu sprawdzenie tych informacji.
    Jesli jedna ze stron twierdzi w swoich zeznaniach, ze wykonano 1 rozmowe, a
    druga ze 50, a ma to kluczowe znaczenie dla sprawy, to zadaniem sadu jest to
    sprawdzic. Kazdy operator na wniosek sadu ma obowiazek udostepnic informacje
    dot. polaczen.

    H.