  • 1. Data: 2024-01-09 21:02:22
    Temat: Skazany Kamiński "precyzuje wyrok" sądu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/polityka/news-kaminski-i-wasik-
    zatrzymani-przez-policje-w-palacu-prezydenc,nId,7258
    982

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-10 13:18:51
    Temat: Re: Skazany Kamiński "precyzuje wyrok" sądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jan 2024 21:02:22 +0100, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/polityka/news-kaminski-i-wasik-
    zatrzymani-przez-policje-w-palacu-prezydenc,nId,7258
    982

    A uzasadnienie drugiego wyroku jest juz opublikowane?
    Moze by tak zweryfikować, kto tu prawde mówi?

    No coz, skazani na razie siedzą, i ciekaw jestem ile posiedzą - do
    jutrzejszej demonstracji, z tydzien aż swiat podchwyci "w Polsce są
    więźniowie polityczni", z miesiąc, aby sie utrwaliło?

    Czy prezydent się uprze, że ich ułaskawił, a oni będą siedzieć i
    siedziec, aż ich komisja zwolni za dobre sprawowanie.

    No chyba, że mu jakoś przeszkadzają ... a sukcesja po Kaczynskim jest
    otwarta. No ale tak, to punktów chyba nie zdobędzie.

    A Kaminski ma piękną karte - siedział w poprawczaku.
    Za zbezczeszczenie Pomnika Wdzięczności Armii Czerwonej w 1981.

    https://polityka.se.pl/wiadomosci/mariusz-kaminski-j
    ako-16-latek-siedzial-w-poprawczaku-malo-kto-wiedzia
    l-aa-ou4Q-8FGf-yryw.html

    Kolejny areszt w 1983 tez zasłużony, i to relegowanie z liceum ciekawe
    .. i co - poszedł do innego?

    Zaraz
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mariusz_Kami%C5%84ski_
    (minister)

    "W 1981 został skazany na rok pobytu w zakładzie poprawczym za
    zbezczeszczenie Pomnika Wdzięczności Armii Czerwonej. W maju 1983
    został aresztowany za stawianie czynnego oporu podczas demonstracji.
    Zwolniono go w lipcu tego samego roku. Został następnie relegowany z
    liceum. W 1984 rozpoczął studia w Instytucie Historii "

    Zaraz ... powinien rozpocząc liceum w 1980, ale możliwe odchylki.
    W poprawczaku było liceum? Technikum ?
    tą klase 82/83 mu chyba zaliczono?

    Bo maturę musiałby zrobic w 84, albo jeszcze w 83 ... demonstracja
    mogła być po maturze ... ale jak go wtedy relegować?

    J.

  • 3. Data: 2024-01-10 14:24:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.01.2024 o 13:18, J.F pisze:

    > No coz, skazani na razie siedzą, i ciekaw jestem ile posiedzą - do
    > jutrzejszej demonstracji, z tydzien aż swiat podchwyci "w Polsce są
    > więźniowie polityczni", z miesiąc, aby sie utrwaliło?

    Kto miałby się przejąć więźniami politycznymi w Polsce, a tym bardziej
    tymi dwoma? No chyba, że w więzieniu zgaszą gaśnicą chanukiję lub
    odwrotnie - koran podpalą.
    W sumie to Łukaszenka może podchwycić temat i zaproponować im azyl oraz
    wymianę na Poczobuta.

  • 4. Data: 2024-01-10 14:42:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 14:24:30 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > odwrotnie - koran podpalą.
    > W sumie to Łukaszenka może podchwycić temat i zaproponować im azyl oraz

    Nie może, bo siedzą.

    > wymianę na Poczobuta.

    Ale chyba nie chce go wypuscic ...

    J.

  • 5. Data: 2024-01-10 14:56:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > odwrotnie - koran podpalą.
    > W sumie to Łukaszenka może podchwycić temat i zaproponować im azyl oraz

    A tymczasem Izba Pracy SN odrzuciła odwołanie Kaminskiego od
    wygaśnięcia mandatu, wiec mamy ciekawy burdel - jedno odrzucenie,
    jedno nie :-)

    "Przedstawiciel Izby Pracy podkreślił również w uzasadnieniu, że w
    niniejszej sprawie SN nie weryfikuje prawidłowości wydanego
    prawomocnego wyroku Sądu Okręgowego, a wygaśnięcie mandatu posła
    następuje z mocy prawa, co marszałek Sejmu stwierdza jedynie w drodze
    deklaratywnego postanowienia."

    Taa, deklaratywne postanowienie, ale jednak z możliwością odwołania.
    No i chyba nie całkiem "z mocy prawa", skoro nabiera mocy po
    postanowieniu, ewentualnym odwołaniu, i opublikowaniu.

    Ciekaw jestem za to bardzo uzasadnienia IKNiSP.

    Tym razem rząd nie będzie publikacji wstrzymywał ... ale czy Hołownia
    powinien do publikacji skierować ?

    Tak, sprzątanie po PiS będzie trwało latami ... i co tu zrobic -
    zamach stanu, ogłoszenie się Naczelnikiem Panstwa, wyprostować prawo
    ... i zrezygnować oraz udać się na emigrację?

    J.

  • 6. Data: 2024-01-10 22:55:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 14:24, nadir pisze:

> [...]
    > odwrotnie - koran podpalą.
    > W sumie to Łukaszenka może podchwycić temat i zaproponować im azyl
    Afera gruntowa to polityka, czy raczej złodziejstwo?

    --
    animka

  • 7. Data: 2024-01-10 23:01:12
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 10.01.2024 o 14:24, nadir pisze:
    > No coz, skazani na razie siedzą, i ciekaw jestem ile posiedzą - do
    > jutrzejszej demonstracji,

    A gdzie policjanci z pałami i gazem łzawiącym? Równouprawnienie jakieś
    powinno być.

    --
    animka

  • 8. Data: 2024-01-11 00:17:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jutrzejszej demonstracji, z tydzien aż swiat podchwyci "w Polsce są
    > więźniowie polityczni", z miesiąc, aby sie utrwaliło?

    Świat nie podchwyci. Świat to nie jest pisowski suweren. Ten cały cyrk z
    pełną świadomością jest MZ na potrzeby wewnetrzne, ewentualnie sa to
    działania prewencyjne, bo w końcu K&W z tym jednym wyrokiem za de facto
    umiarkowane (jak na poprzedni rząd) przekroczenie uprawnień, to jest
    wierzchołek góry. Pegazusy i stada innych o wiele większego kalibru
    czekają. "Tak łatwo nas nie wsadzicie".

    Świat co najwyżej z lekkim przerażeniem przygląda się do czego może
    posunąć się skrajna, populistyczna prawica aby utrzymac władzę i uniknąć
    odpowiedzialności. Mają taka w końcu i u siebie, choć pewnie mimo
    wszystko bardziej politycznie dojrzałą.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-01-11 10:35:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 22:55:15 +0100, Animka wrote:

    > Afera gruntowa to polityka, czy raczej złodziejstwo?

    Sama afera gruntowa, to nie wiadomo, bo nikt nikomu nic nie załatwił.
    Poza tym czy złodziejstwo - kto by tam komu co ukradł ?

    Ale posłanka Sawicka to już bliżej złodziejstwa była, i co - niewinna.

    J.