    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skazany Kamiński "precyzuje wyrok" sądu
    Date: Wed, 10 Jan 2024 13:18:51 +0100

    On Tue, 09 Jan 2024 21:02:22 +0100, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/polityka/news-kaminski-i-wasik-
    zatrzymani-przez-policje-w-palacu-prezydenc,nId,7258
    982

    A uzasadnienie drugiego wyroku jest juz opublikowane?
    Moze by tak zweryfikować, kto tu prawde mówi?

    No coz, skazani na razie siedzą, i ciekaw jestem ile posiedzą - do
    jutrzejszej demonstracji, z tydzien aż swiat podchwyci "w Polsce są
    więźniowie polityczni", z miesiąc, aby sie utrwaliło?

    Czy prezydent się uprze, że ich ułaskawił, a oni będą siedzieć i
    siedziec, aż ich komisja zwolni za dobre sprawowanie.

    No chyba, że mu jakoś przeszkadzają ... a sukcesja po Kaczynskim jest
    otwarta. No ale tak, to punktów chyba nie zdobędzie.

    A Kaminski ma piękną karte - siedział w poprawczaku.
    Za zbezczeszczenie Pomnika Wdzięczności Armii Czerwonej w 1981.

    https://polityka.se.pl/wiadomosci/mariusz-kaminski-j
    ako-16-latek-siedzial-w-poprawczaku-malo-kto-wiedzia
    l-aa-ou4Q-8FGf-yryw.html

    Kolejny areszt w 1983 tez zasłużony, i to relegowanie z liceum ciekawe
    .. i co - poszedł do innego?

    Zaraz
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mariusz_Kami%C5%84ski_
    (minister)

    "W 1981 został skazany na rok pobytu w zakładzie poprawczym za
    zbezczeszczenie Pomnika Wdzięczności Armii Czerwonej. W maju 1983
    został aresztowany za stawianie czynnego oporu podczas demonstracji.
    Zwolniono go w lipcu tego samego roku. Został następnie relegowany z
    liceum. W 1984 rozpoczął studia w Instytucie Historii "

    Zaraz ... powinien rozpocząc liceum w 1980, ale możliwe odchylki.
    W poprawczaku było liceum? Technikum ?
    tą klase 82/83 mu chyba zaliczono?

    Bo maturę musiałby zrobic w 84, albo jeszcze w 83 ... demonstracja
    mogła być po maturze ... ale jak go wtedy relegować?

    J.