  • 1. Data: 2011-06-17 18:30:54
    Temat: Skarga do WSA
    Od: kors <a...@e...email>

    Witam,
    Niedawno próbowałem z urzędu otrzymać pewną informację. Wniosek udip
    wysłałem e-mailem. Urzędnik powołując się na kpa kazał przesłać mi e-mail
    z podpisem elektronicznym. Napisałem do niego jak do człowieka, że to co
    pisze jest niezgodne z wyrokami WSA (podałem co i jak) nawet e-maila
    zatytułowałem "wezwanie do usunięcia naruszenia prawa" :)
    Zero reakcji więc jak Olgierd podpowiedział wysłałem do WSA skargę na
    bezczynność. Cud się stał i jak przewidział Olgierd urzędnik informację
    publiczną mi udostępnił.
    Teraz przyszło pismo z sądu o zapłatę (100zł )i pytanie czy w związku z
    tym, że jednak informację uzyskałem dalej chcę ciągnąć tą sprawę.

    No i teraz pytanie. "Organ" wystąpił o umorzenie sprawy bo w końcu
    łaskawie info mi udzielił. Ja jednak wolałbym sprawę ciągnąć do końca.
    Nie mam nic do urzędnika, szanuję czas sądu, ale o informację publiczną
    dość często występuję i często urzędnicy wymyślają właśnie coś w stylu
    KPA żeby tylko info nie udzielić. Wyrok sądu byłby mi pomocny. Po prostu
    wysyłałbym go w przypadku takim jak ten i może urzędnik zastanowiłby się
    2x zanim by olał sprawę.
    Nie wiem tylko czy sąd i tak sprawy nie uchyli jako, że w sumie po
    terminie, w reakcji na pismo do sądu, ale jednak info mi udzielono.

    Co proponujecie? Olgierd? :)