  • 21. Data: 2007-08-12 01:12:11
    Temat: Re: Skąd ta wiagra na grupie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.08.2007 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał/a:
    > Poza tym, za spam na grupach na razie nie ma żadnych konsekwencji :(

    No właśnie. Lepiej się pozastanawiajmy nad prawną stroną tego wszystkiego.
    Czy takie totalne zalanie grupy postami nie spełnia już przesłanego np.
    art. 268a u.1. Niestety ściganie na wniosek.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2007-08-12 20:03:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Czy takie totalne zalanie grupy postami nie spełnia już przesłanego np.
    > art. 268a u.1. Niestety ściganie na wniosek.

    Hmmm... Czyj? Konretnie - nazwiska pokrzywdzonych poproszę :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 23. Data: 2007-08-12 23:22:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.08.2007 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Hmmm... Czyj? Konretnie - nazwiska pokrzywdzonych poproszę :-P

    Zależy od tego co kryje się za zwrotem "w istotnym stopniu zakłóca pracę
    systemu komputerowego". W skrajnym przypadku nawet można wykazać wymierną
    stratę - weź np. przypadek ściągania po gprsie.
    Serwer z którego ciagnę newsy był np. w początkowej fazie tej szopki
    niedostępny dla użytkowników - nie chce mi się sprawdzać czy to zbieg
    okoliczności, ale jeśli nie, to pewnie da się to podciągnąć pod istotne
    zkłócenie.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2007-08-13 10:05:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Zależy od tego co kryje się za zwrotem "w istotnym stopniu zakłóca pracę
    > systemu komputerowego". W skrajnym przypadku nawet można wykazać wymierną
    > stratę - weź np. przypadek ściągania po gprsie.

    O GPRSie nie pomyślałem. To samo dotyczyłoby też modemów
    telefonicznych i wszystkich innych rodzajów połączeń, gdzie płaci
    się za czas lub za ilość danych. Tak więc powinniśmy tępić nie
    tylko spamerów, którzy w tym wypadku wysłali z kilkaset maili,
    ale i tych, co bezsensownie cytują całe maile nie wycinając
    niepotrzebnych części (dzień dobry Krzysiek). Obie te grupy w
    istotny sposób zakłócają funkcjonowanie Internetu. Ponieważ
    ciężko takie postępowanie ukarać, każda z tych grup ma w głębokim
    poważaniu resztę społeczności. I jeszcze ma butne pretensje, że
    przecież nic się nie stało.

    Tak, korzystałem z GPRS-u. Teraz rzadko. I do szewskiej pasji
    doprowadzało mnie mozolne ściąganie śmieci, czy to z grup
    dyskusyjnych, czy spamu z maili. A potem taki jeden z drugim
    matoł twierdzi, że nic się nie stało i że nie jestem właścicielem
    Internetu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B