  • 31. Data: 2013-03-13 20:37:38
    Temat: Re: Sępy i inne kruki...
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 13 Mar, 18:19, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Czy twój samochód jest zabytkiem? Handlujesz samochodami? Miałeś czasową
    > rejestrację?Samochód był zarejestrowany za granicą i nie miał OC (lub ZK)?
    > Samochód był wolnobieżny? Jeżeli na wszystkie pytania odpowiedziałeś nie to nie
    > mogłeś kupić OC na 2 miesiące.

    Gorzej. Nawet jak na jego umowie jest, że jest ona na dwa miesiące to
    jest ona na rok :) Umowa niezgodna z ustawą jest uważana za zawartą
    zgodnie z jej zapisami, czyli na rok.

    "Art. 6.
    Umowę ubezpieczenia obowiązkowego zawartą z naruszeniem przepisów
    ustawy oraz odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych wprowadzających
    obowiązek ubezpieczenia, uważa się za zawartą zgodnie z tymi
    przepisami"

  • 32. Data: 2013-04-16 10:50:25
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2013-03-13 17:59, witek pisze:

    > tak by bylo najlepiej.
    > Odnosze wrazenie ze masz klopoty ze zrozumieniem tego co tam bylo napisane.

    Wiedziałem że mam coś "zaległego" więc pod ostatnim postem.

    Otrzymałem dwa pisemka od ubezpieczyciela. W pierwszym, takim
    "ostrożnym" zaanonsowano mi, że sprawe skierowano do specdziału który ma
    rozpatrzyć moje zarzuty ad. ubezpieczyciela i procedur.
    W drugim, bardziej przyjemnym, przeproszono mnie za zaistniała sytuację
    i poinformowano, że sprawę zamknięto.

    Grupowym "prawnikom" zalecam większą wstrzemięźliwość w "doradzaniu"
    pytkom. Nie widzicie tego co pytający mają w kwitach więc dajcie sobie
    większy luz.
    BTW. - "Chlebak jak sama nazwa wskazuje służy do przenoszenia granatów"
    i tak mniej więcej działa skostniały system prawny w RP z czego nadal
    pozywke maja sępy i inne kruki.

    --
    jedrus
    Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien

  • 33. Data: 2013-04-16 11:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, jedrus wrote:

    > Grupowym "prawnikom" zalecam większą wstrzemięźliwość w "doradzaniu" pytkom.
    > Nie widzicie tego co pytający mają w kwitach więc dajcie sobie większy luz.

    Znaczy to dywagujący swobodnie na zadany temat są winni temu, że
    pytek owe dywagacje dostosowuje do przypadku który NIE pasuje
    dlatego, że NIE napisał tego co istotne?

    > BTW. - "Chlebak jak sama nazwa wskazuje służy do przenoszenia granatów"

    :)
    No niestety.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-04-16 12:01:33
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    > Znaczy to dywagujący swobodnie na zadany temat są winni temu, że
    > pytek owe dywagacje dostosowuje do przypadku który NIE pasuje
    > dlatego, że NIE napisał tego co istotne?

    Pytasz jakbyś nigdy nie miał do czynienia z pismami redagowanymi przez
    prawników. Szkoda że wyciąłeś drugą część zdania o chlebaku:
    "...i tak mniej więcej działa skostniały system prawny w RP z czego
    nadal pozywke maja sępy i inne kruki", bo miałbyś gotową odpowiedź na
    pytanie.

  • 35. Data: 2013-04-17 00:30:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, jedrus wrote:

    > Szkoda że wyciąłeś drugą część zdania o chlebaku:

    Y tam. Z tego zdajemy sobie sprawę.
    Ale faktu iż pytający nieraz może zapodać więcej danych, lecz sam
    filtruje "bo to niepotrzbne" to nie zmieni.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-04-17 09:38:19
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    > Y tam. Z tego zdajemy sobie sprawę.
    > Ale faktu iż pytający nieraz może zapodać więcej danych, lecz sam
    > filtruje "bo to niepotrzbne" to nie zmieni.

    To racja ale jest też tak, że nie bardzo jest co filtrować.
    "Walczę" teraz m.in. ze skutkami fotki z fotoradaru ale mimo obiecanek
    sędziego nie dostałem do dzisiaj wyroku (Praga). Zamiast tego dostałem
    od sądu (Mokotów) jakiś bełkot + namiary na firmę od windykacji, i że
    mam coś wpłacić. Poszedłem do "Mokotowa" z wysmarowanym pismem w którym
    żądałem wyjaśnień "o co chodzi" i złożyłem na podawcze. W zamian
    otrzymałem pismo ale od "Pragi", że miałem czas 7 dni na złożenie pisma
    o wydanie wyroku i że wyroku nie wydadzą.
    I teraz co tu teraz filtrować..?
    Praga odpowiada mi na coś o co w ogóle nie prosiłem, więc zasugerowałem
    "Pradze", że od firmy utrzymywanej z moich podatków oczekiwałbym czegoś
    więcej niż odpowiadanie na nigdy nie postawione pytania.
    Otrzymałem odp., że ironiczny ton jest nie na miejscu.
    Z tego jednak można wyfiltrować jedynie to, że sądy kompletnie nie
    wiedzą na czyim są garnuszku a każdego sądzonego traktują przedmiotowo.
    Uogólniłem poprzez "każdego", bo nie znam przypadku by ktoś wygrał w
    sądzie coś co jest oparte na farsie/grotesce odbiegającej od oczywistej
    prawdy.

  • 37. Data: 2013-04-17 10:02:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2013, jedrus wrote:

    > To racja ale jest też tak, że nie bardzo jest co filtrować.
    > "Walczę" teraz m.in. ze skutkami fotki z fotoradaru ale mimo obiecanek

    Ustnych?

    > sędziego nie dostałem do dzisiaj wyroku (Praga).

    No coż, nie mam zamiaru podważać.

    > od "Pragi", że miałem czas 7 dni na złożenie pisma o wydanie wyroku

    No to załatwili Cię "proceduralnie" :(
    Jak w większości urzędów.

    > Z tego jednak można wyfiltrować jedynie to, że sądy kompletnie nie wiedzą na
    > czyim są garnuszku

    Budżetu.
    I to ustalający budżet ustalają zasady wynagradzania.
    Niestety dokopać możesz tylko ustalającym budżet, i to w wymiarze
    coś 1/40 000 000, nie więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2013-04-17 13:06:35
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    > Ustnych?

    Ustnych. Nie chciałem wyjść z sali rozpraw bez "papieru". Powiedziałem
    że muszę go mieć żebym miał od czego się odwołać. Sędzia na to że wyrok
    będzie przesłany.

    > No to załatwili Cię "proceduralnie"
    > Jak w większości urzędów.

    Na razie cisza. Nie mam wezwań do "uiszczenia" a ostania odp. "Prezesa
    Pragi" nie zawierała nawet pouczenia.

    BTW. W moich zeznaniach na ostatniej rozprawie musiało być coś na
    rzeczy, bo "utargowałem" 50% tego co chciała Straż Miejska.
    1,5 roku od zrobienia fotki nic, ale to zupełnie NIC nie zrobiono by
    poprawić oznakowanie a fotradar dalej stoi i pewnie nadal sobie pstryka.

  • 39. Data: 2013-04-17 16:17:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ustnych. Nie chciałem wyjść z sali rozpraw bez "papieru". Powiedziałem że
    > muszę go mieć żebym miał od czego się odwołać. Sędzia na to że wyrok będzie
    > przesłany.

    ...nie dodając że "po złożeniu wniosku", czyli kiedy już sąd musi
    to prześle. Cóż taki ficzer pt. "niecała prawda" :(

    > BTW. W moich zeznaniach na ostatniej rozprawie musiało być coś na rzeczy, bo
    > "utargowałem" 50% tego co chciała Straż Miejska.

    Trochę opisów w prasie że sąd racjonalnie zmienia nałożone mandaty
    (znaczy również "w dół" do odstąpienia od ukarania włącznie) w prasie
    jest, więc tu trzeba by oddać - nomen omen - sprawiedliwość.

    pzdr, Gotfryd