  • 1. Data: 2011-05-31 20:19:57
    Temat: Sciezka rowerowa
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    Witam, mam kilka pytan odnosnie sciezek rowerowych. W upalne dni na
    sciezce miedzy Gdanskiem Brzeznem a Sopotem panuje istny kociol, a
    jego glownymi sprawcami sa rolkarze. Czy maja oni prawo poruszac sie
    po sciezce dla rowerow? Jesli tak to czy jest to w jakis sposob
    unormowane? Czy rolkarz jadacy "od lewa do prawa" i powodujacy
    zagrozenie jest nietykalny? Co w sytuacji gdy podczas jego
    wyprzedzania dojdzie do kolizji, kto jest winien?

    Dodam ze w Sopocie sa specjalne trasy wlasnie dla rolkarzy na ktore
    nie wolno wjezdzac rowerom.

    Przy okazji jeszcze jedna rzecz - jak wyglada sprawa pokrycia szkod?
    Coraz czesciej nie sa to rowery komunijne, tylko drogi sprzet, czyli
    przy kolizji szkody moga byc dosc znaczne. Czy w ogole i w jaki sposob
    jest to egzekwowane?

  • 2. Data: 2011-05-31 20:30:55
    Temat: Re: Sciezka rowerowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-31 22:19, Łukasz Jamroz pisze:
> [...]
    > jego glownymi sprawcami sa rolkarze. Czy maja oni prawo poruszac sie
    > po sciezce dla rowerow? Jesli tak to czy jest to w jakis sposob

    Nie mają.

    > Przy okazji jeszcze jedna rzecz - jak wyglada sprawa pokrycia szkod?

    Tak samo, jakby Cię sąsiad zalał.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-31 20:57:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie mają.

    > Tak samo, jakby Cię sąsiad zalał.

    Przy czym warto zwrócić uwagę, że z tymi rolkarzami, to podobnie, jak z
    pieszym na drodze. Niby nie ma prawa tam go być, ale to nie oznacza, że
    należy go rozjeżdżać, jak już się znajdzie. A zatem oczywiście rolkarz
    będzie ponosił winę za kolizję, o ile z okoliczności nie wynika, że
    rowerzysta mógł z łatwością dostrzec zagrożenie i zastosować zasadę
    ograniczonego zaufania.

  • 4. Data: 2011-05-31 21:11:12
    Od: wwwd <d...@N...gazeta.pl>

    Oczywiście rowerzyści zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.

  • 5. Data: 2011-06-01 07:04:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.05.2011 22:19, Łukasz Jamroz pisze:
> [...]
    > sciezce miedzy Gdanskiem Brzeznem a Sopotem panuje istny kociol, a
    > jego glownymi sprawcami sa rolkarze. Czy maja oni prawo poruszac sie

    Nie. Są to osoby piesze i mają poruszać się na takich zasadach, jak piesi.

    > Jesli tak to czy jest to w jakis sposob
    > unormowane? Czy rolkarz jadacy "od lewa do prawa" i powodujacy
    > zagrozenie jest nietykalny? Co w sytuacji gdy podczas jego
    > wyprzedzania dojdzie do kolizji, kto jest winien?

    A to ciężko powiedzieć, bo w końcu go widziałeś wcześniej i mogłeś
    zachować ograniczenie zaufania (Art. 4 PoRD (o ile dobrze pamiętam numer))

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2011-06-01 07:05:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.05.2011 23:11, wwwd pisze:
    > Oczywiście rowerzyści zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.

    Nie wiem skąd wysnułeś taki wniosek oraz jaki to ma związek z omawianym
    problemem. Możesz wyjaśnić?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2011-06-01 07:12:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie wiem skąd wysnułeś taki wniosek oraz jaki to ma związek z omawianym
    > problemem. Możesz wyjaśnić?

    To jest tradycyjny argument nie do zbicia "auwasmurzynówbiją".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2011-06-01 08:00:12
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi. W zasadzie nie musialem pytac,
    wystarczylo poczekac kilka godzin:

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wypadek-na-sciez
    ce-rowerowej-Rolkarz-zawsze-winny-n48495.html

  • 9. Data: 2011-06-01 09:18:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Łukasz Jamroz

    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi. W zasadzie nie musialem pytac,
> [...]

    Przesłanie tego artykułu jest fałszywe: "Wypadek na ścieżce rowerowej.
    Rolkarz zawsze winny".