  • 1. Data: 2011-03-29 17:35:35
    Temat: Samozatrudnienie / kontrakt?
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    Witam,

    jak to nazwać: posiadam działalność gospodarczą, a jeden z moich
    klientów chce mnie wynająć na okres 2 lat z rozliczeniem miesięcznym.
    Oczywiście do tego celu trzeba podpisać jakąś umowę, gdyż wymagać to
    będzie z mojej strony porzucenia kilku tematów.
    Jak nazwać taką umowę? Jakiś kontrakt? Szukając w sieci znalazłem tylko
    kontrakty managerskie, a potrzebowałbym coś co ureguluje nasze wspólne
    obowiązki i prawa wobec siebie.

    Pozdr,b.

  • 2. Data: 2011-04-05 10:30:57
    Temat: Re: Samozatrudnienie / kontrakt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, beherit / pn wrote:

    > Witam,
    >
    > jak to nazwać: posiadam działalność gospodarczą,

    <OT>
    IMHO: masz.
    "mam działalność" lub "prowadzę działalność".
    Posiadać można przedsiębiorstwo (można je sprzedać lub podarować),
    działalnością nie da się rozporządzać, można nią tylko zarządzać! :D
    <\OT>

> [...]
    > tego celu trzeba podpisać jakąś umowę, gdyż wymagać to będzie z mojej strony

    Ale nie zupełnie "na wyłączność"?

    > Jak nazwać taką umowę?

    W sumie bez znaczenia.
    Art.65.2 Kodeksu Cywilnego:
    _117.html

    IMO nie ma jakichś na tyle mocno utrwalonych zwyczajów aby
    zwykły tytuł "umowa" w czymś wadził :)
    Dużo, dużo ważniejsze będzie określenie warunków - m.in. tego
    czy i jakie odszkodowanie zleceniodawca zgodzi się określić
    na wypadek jakby zostawił Cię "na lodzie" po "porzuceniu
    paru tematów" o których piszesz.

    > a potrzebowałbym coś co ureguluje nasze wspólne
    > obowiązki i prawa wobec siebie.

    To tytułem się nie przejmuj.
    Chyba, że ta umowa będzie konkretną umową nazwaną wg KC, np.
    umową agencyjną, to wtedy miałoby sens rozważanie o tytule.
    Przy tej ilości danych które podrzuciłeś nie mamy o czym
    w ogóle dyskutować - "brak danych" :)

    pzdr, Gotfryd