  • 1. Data: 2011-03-29 12:55:25
    Temat: Jak wystawić weksel??
    Od: "M" <m...@w...pl>

    Witam

    Mój pracownik zrobił szkodę na ładnych kilka tysięcy pln z jego wyłącznej winy.
    Ma to albo odpracować albo zapłacić na raty. Niestety muszę się jakoś
    zabezpieczyć i jedynym wyjściem jest chyba weksel? Znalazłem w internecie coś
    takiego: http://www.remitent.pl/wzory_weksli/weksel_wlasny_wz
    or.pdf
    Czy ktoś może mi podpowiedziec jak go wypisać?
    W szczególności pola:
    3,4 - czy tutaj ma byc podana kwota jaka jest przez niego do uregulowania?
    5 - co tutaj? np za okazaniem tzn, że muszę mu ten weksel jakoś okazać? czy może
    lepiej np za 4 miesiące - bo tyle mu dam czasu...
    8 - co tutaj? jakaś inna kwota niż w 3?
    9 - no a tutaj to kompletnie nie wiem o co chodzi...
    11 - jak rozumiem podpis mojego dłużnika?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

    Pzdr

  • 2. Data: 2011-03-29 13:00:24
    Temat: Odp: Jak wystawić weksel??
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "M" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Mój pracownik zrobił szkodę na ładnych kilka tysięcy pln z jego wyłącznej winy.

    ale wiesz ze odpowiada do trzykrotnej wysokosci pensji (chyba ze umyslnie)?

  • 3. Data: 2011-03-29 13:07:09
    Temat: Re: Jak wystawić weksel??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 14:55, M pisze:
    > Witam

    Witam,
    to moja strona, miło mi, że zajrzałeś :)

> [...]
    > W szczególności pola:
    > 3,4 - czy tutaj ma byc podana kwota jaka jest przez niego do uregulowania?

    Tak, tutaj wpisuje się kwotę, na jaką umówiliście się, że pracownik zapłaci.

    > 5 - co tutaj? np za okazaniem tzn, że muszę mu ten weksel jakoś okazać?
    > czy może lepiej np za 4 miesiące - bo tyle mu dam czasu...

    Twój wybór.
    Może być:
    - za okazaniem
    - za X miesięcy/tygodni/dni/lat itp.
    - w oznaczonym dniu

    > 8 - co tutaj? jakaś inna kwota niż w 3?

    Taka sama

    > 9 - no a tutaj to kompletnie nie wiem o co chodzi...

    Możesz zostawić to pole puste.

    > 11 - jak rozumiem podpis mojego dłużnika?

    Oczywiście.

    > Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

    Tworząc wzór, starałem się go dokładnie opisać, ale widzę, że czasem co
    dla mnie oczywiste, nie jest oczywiste dla innych :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-03-29 13:18:50
    Od: "M" <m...@w...pl>

    > Możesz zostawić to pole puste.

    No tak - ale chodzi mi o to aby nie było żadnych dodatkowych możliwości ze
    strony dłużnika do jakichś protestów, opóźnień, spraw sądowych przeciągających
    się latami, itp, itd. Co to jest ta wartość w towarze otrzymałem np? Mógłbyś to
    rozwinąć?

    Z góry dziękuję ponownie za info:)
    Pzdr

  • 5. Data: 2011-03-29 13:20:23
    Od: "M" <m...@w...pl>

    > Tworząc wzór, starałem się go dokładnie opisać, ale widzę, że czasem co dla
    > mnie oczywiste, nie jest oczywiste dla innych :)

    No i jeszcze jedno - czy do takiego weksla trzeba tworzyć jakąś deklarację
    wesklową, itp, itd? Czy to wystarczy w zupełności?

    Pzdr

  • 6. Data: 2011-03-29 13:24:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 15:18, M pisze:

> [...]
    > ze strony dłużnika do jakichś protestów, opóźnień, spraw sądowych
    > przeciągających się latami, itp, itd. Co to jest ta wartość w towarze

    "Wartość w towarze otrzymałem", oznacza, że dłużnik otrzymał za weksel
    jakiś towar. Ale nie ma sensu kłamać, weksel sam w sobie jest
    bezwarunkowym przyrzeczeniem zapłaty, i zazwyczaj nawet jeśli wystawca w
    sądzie będzie podnosił jakieś zarzuty (co czynić może zawsze), w wielu
    przypadkach nie uniemożliwia to prowadzenia egzekucji:
    http://www.remitent.pl/natychmiastowa-wykonalnosc-na
    kazu-zaplaty/499

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-03-29 13:26:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 15:20, M pisze:

    > No i jeszcze jedno - czy do takiego weksla trzeba tworzyć jakąś
    > deklarację wesklową, itp, itd? Czy to wystarczy w zupełności?

    Deklarację wekslową składa się do weksla in blanco (a i tak jest to w
    interesie wystawcy, remitent, czyli wierzyciel, deklaracji co do zasady
    nie potrzebuje).

    Zatem jeśli wystawca wystawia Ci weksel zupełny, w całości uzupełniony,
    o deklarację nie musicie się martwić. Sam weksel stwierdza, że wystawca
    zapłaci Tobie, lub innej wskazanej przez Ciebie osobie daną kwotę w
    danym terminie - określonym na wekslu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-29 13:32:58
    Od: "M" <m...@w...pl>

> [...]
    > Tobie, lub innej wskazanej przez Ciebie osobie daną kwotę w danym terminie -

    Super - to teraz już chyba wszystko wiem:) Mam jeszcze pytanko - czy taki weksel
    może być w całości wypełniony na komputerze a tylko podpis dłużnika złożony
    odręcznie?
    No i jeszcze jedna sprawa - nauczony doświadczeniem chcę sporządzić takie weksle
    dla nowych zleceniobiorców. W takim wypadku niestety nie znam kwoty ewentualnej
    szkody - czyli co wpisać w pola 3,4 i 8? Pozostawić puste? Czy w tej sytuacji
    trzeba tworzyć deklarację wekslową?

  • 9. Data: 2011-03-29 13:50:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 15:32, M pisze:

    > Super - to teraz już chyba wszystko wiem:)

    Jak widać nie wszystko :)

    > Mam jeszcze pytanko - czy
    > taki weksel może być w całości wypełniony na komputerze a tylko podpis
    > dłużnika złożony odręcznie?

    Może tak być.

    > No i jeszcze jedna sprawa - nauczony doświadczeniem chcę sporządzić
    > takie weksle dla nowych zleceniobiorców. W takim wypadku niestety nie
    > znam kwoty ewentualnej szkody - czyli co wpisać w pola 3,4 i 8?

    Nic, na tym polega idea weksla in blanco, że wpisuje się te dane później.

    > Pozostawić puste? Czy w tej sytuacji trzeba tworzyć deklarację wekslową?

    W takim przypadku powinno się sporządzić "deklarację". Najczęstszy błąd
    przy wekslu in blanco, popełniany nawet przez "poważne" banki i zakłady
    ubezpieczeń, jest opisany tutaj:
    http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-03-29 15:21:24
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Mój pracownik zrobił szkodę na ładnych kilka tysięcy pln z jego
    > wyłącznej winy. Ma to albo odpracować albo zapłacić na raty. Niestety

    A to, ze pracownik odpowiada jedynie do wysokosci 3 krotnosci swojej
    pensji to jest tobie znane?