  • 71. Data: 2009-01-14 14:49:31
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > Istnieje.

    Chuja tam istnieje ;) Równie dobrze można nazwać religią postawę
    wyznawców dowolnego nurtu politycznego. Też w coś wierzą, mimo że nikt
    na 100% nie udowodnił, że się nie mylą. Bo pokaż mi dowód, że ***izm
    jest gwarantem szczęścia i zbawienia ludzkości (*** - dowolne). Albo że
    nie jest - ale poproszę dowód nie przez wskazanie kontrprzykładów.

    > Tak i oni wierzą, że Bóg nie istnieje i że należy tępić jego wyznawców (to w
    > wersji wojującej, w wersji łagodnej tylko pierwsze). Nie mają dowodów na
    > to, że Bóg nie istnieje, po prostu w to wierzą. Wiara, jak każda inna, z
    > określoną doktryną.

    A jak określisz postawę ateisty, który uważa, że rozpatrywanie
    istnienia/nieistnienia boga to jak zastanawianie się, czy lampa jest
    martwym czy żywym zwierzęciem? Ja osobiście uważam, że nie ma sensu
    zastanawianie się czy bóg istnieje, czy nie, bo wiedza ta nie jest mi w
    życiu potrzebna. Zresztą tak jak sama idea boga czy wielu bogów.

    > Dowolnej religii, więc można sobie naprędce stworzyć. Np. w mojej Donek u
    > władzy to jak szatan u władzy. Czy w imię wolności religijnej mogę się
    > domagać usunięcia Donka?

    Nie, ale można walczyć, aby nikt nie mógł się domagać tego typu głupot
    powołując się na swoją religię. Miedzy innymi dlatego powstała
    inicjatywa http://art196kk.psr.org.pl/

    --
    Azja

  • 72. Data: 2009-01-14 14:52:22
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Sebcio pisze:

    > Nie popadajmy tu jednak w przesadę - skoro para funkcjonariuszy i
    > ksiądz stwierdzili że mogą udzielić dziecku chrztu, to widocznie dziecku
    > nie działa się żadna krzywda.

    No to ksiądz nie powinien chrzcić - nie było bliskiego zagrożenia
    życia dziecka.

    --
    Azja

  • 73. Data: 2009-01-14 14:55:09
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Co nie znaczy, że samo ochrzczenie może być zupełnie neutralne dla
    > jego matki. I w tym zakresie Sebcio ma rację. Aczkolwiek owszem, sama
    > oddała do KK, więc /dev/spaduwa w razie wątów.

    O, właśnie. Aczkolwiek, czytając kolejny artykuł, w ktorym stało jak byk, że dziecko
    zdrowe, opatulone, zaopatrzone we flaszkę, a księżulo nie zdołał dogonić matki, którą
    widział - to jednak nasuwa się myśl, że nadgorliwość gorsza od faszyzmu - gdzie
    zagrożenie życia owieczki, żeby ją tak do stada zaraz zapędzać??

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 74. Data: 2009-01-14 14:55:53
    Od: armar <a...@p...fm>

    Animka pisze:

    > Pomerdało Ci się chyba. Celibat to wstrzemięźliwość.

    Szkoda, że nie sprawdziłaś hasła zanim zaczęłaś
    "merdać" encyklopedią... ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Celibat
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=celibat
    http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=celibat

    Księża nie ślubują wstrzemięźliwości płciowej,
    choć niektórzy faktycznie z kobietami nie współżyją.
    Jakiś czas temu nakręcono film "Ksiądz", który prezentował
    jeden z powodów takiego faktu...
    Jeśli jesteś wierząca, to polecam świetny film, pt. Imię Róży
    - też wyjaśnia wstrzemięźliwość w stosunku do kobiet.
    Oczywiście książka jest lepsza.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 75. Data: 2009-01-14 14:56:05
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Animka pisze:

    > Jesteś synem araba?

    A Ty też masz dysfunkcję że musisz tego rodzaju tekstami rzucać wobec
    ludzi którzy niczego Ci nie zrobili ? Chociaż w Twoim wypadku jasno
    widać po tekście o Żydach, że masz po prostu ciasny umysł.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 76. Data: 2009-01-14 14:57:45
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Istnieje.

    Nie istnieje. Mylisz religie z ideologia lub filozofia.

  • 77. Data: 2009-01-14 15:01:35
    Od: Azja <s...@w...pl>

    adp pisze:

    > Nie istnieje. Mylisz religie z ideologia lub filozofia.

    True, choćby z tego powodu, że nie ateistycznych obrzędów i rytuałów.
    No i warunkiem koniecznym dla religii z definicji jest teizm. Może poza
    buddyzmem, ale dyskusja czy buddyzm jest religią nadal trwa i ma się
    dobrze :)

    --
    Azja

  • 78. Data: 2009-01-14 15:09:44
    Od: ant <a...@n...tld>

    Animka wrote:
    > Dlaczego żaden Żyd nie wziął sobie tego dziecka tylko czrpiają się
    > katolickiego księdza, który chciał jak najlepiej dla dziecka.

    Nikt się księdza nie czepia. Ja się czepiam policjantów, nie księdza.
    Normalny dla mnie odruch, gdybym znalazł dziecko, to raz-dwa do
    szpitala z nim i telefon na policję, a nie chrzciny. Rozumiem,
    to było w kościele więc może "aż sie prosiło o te chrzciny",
    ale gdyby matka podrzuciła dziecko na krytą pływalnie, to wątpie,
    aby ratownik, który znajdzie dziecko, najpierw wspólnie z policjantami
    przeprowadził mu kurs pływania żabką.

    Przecież ratownik też by "chciał jak najlepiej dla dziecka".
    Umiejętność pływania to ważna umiejętność.

  • 79. Data: 2009-01-14 15:38:10
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 15:40:15 +0100, Animka napisał(a):

    > Dlaczego żaden Żyd nie wziął sobie tego dziecka

    Wyobrazam sobie ta fale oburzenia wsrod pospolstwa, gdyby to jakis zyd
    zaanektowal go na swoj sposob do swojej religi. Przeciez to by byl lincz
    jakis
    --
    marcin

  • 80. Data: 2009-01-14 15:53:24
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    zly pisze:

    > Wyobrazam sobie ta fale oburzenia wsrod pospolstwa, gdyby to jakis zyd
    > zaanektowal go na swoj sposob do swojej religi. Przeciez to by byl lincz
    > jakis

    Animka chyba zapomniała, że to nie ksiądz wziął sobie to dziecko lecz
    zostałoby ono mu podrzucone. Podejrzewam że gdyby dziecko zostałoby
    podrzucone do synagogi, rabin po prostu zadzwoniłby na Policję, tak jak
    to zrobił ów ksiądz i jak zrobiłby każdy inny człowiek któremu
    podrzucono taki "prezent".
    Natomiast śmiem przypuszczać, że rabin nie zawołałby mohela by ten
    rytualnie obrzezał malucha... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio