  • 1. Data: 2014-07-03 09:07:30
    Temat: Samochód, którego nie mam, ale jestem właścicielem.
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    mam dosyć nietypowy problem. Jestem właścicielem pewnego pojazdu. Kilka lat
    temu miałem na niego kupca i dogadaliśmy się tak, że on zabrał samochód, a w
    późniejszym czasie mieliśmy się spotkać i podpisać papiery. Nie pamiętam już
    dlaczego tak wyszło, no ale stało się i już. W natłoku czasu zapomniałem o
    tej sprawie, a później straciłem kontakt z tą osobą, której sprzedałem
    pojazd bez papierowej umowy. W zasadzie nie byłby to dla mnie problem, gdyby
    nie coroczne opłaty, które dokonuję, a samochodu nie mam ;). Jak wybrnąć z
    takiej sytuacji i pozbyć się formalnie pojazdu? Przypominam, że nie mam
    kontaktu z kupującym, żadnego. Być może ja mam DR, czy to coś zmienia?

    Pozdrawiam,
    Maniek

  • 2. Data: 2014-07-03 09:17:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 09:07, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > formalnie pojazdu? Przypominam, że nie mam kontaktu z kupującym,
    > żadnego. Być może ja mam DR, czy to coś zmienia?

    Zgłosiłbym przywłaszczenie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-07-03 09:39:56
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > Zgłosiłbym przywłaszczenie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Po pierwsze tak jak pisałem nie mam danych tej osoby. Po drugie nie wiem
    czyja była to wina, że tego nie sformalizowaliśmy. Po prostu mieliśmy się
    spotkać i to zrobić, ale tego nie robiliśmy. Wydaje mi się nawet, że
    dostałem pieniądze za ten samochód, czyli go sprzedałem tylko bez umowy
    pisemnej.

    Maniek

  • 4. Data: 2014-07-03 09:49:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 09:39, Marian Paździoch pisze:
    > wiadomości news:lp3036$1di$1@node2.news.atman.pl...

    > Po pierwsze tak jak pisałem nie mam danych tej osoby.

    I co z tego?

> [...]
    > się spotkać i to zrobić, ale tego nie robiliśmy. Wydaje mi się nawet, że
    > dostałem pieniądze za ten samochód, czyli go sprzedałem tylko bez umowy

    Strasznie mało wiesz. Działasz z rażącym niedbalstwem i masz tego
    efekty. Jak nie szukasz rozwiązania problemu, to płać dalej.

    Rozkraczenie się i powiedzenie "NIE MAM SAMOCHODU" nic nie da.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-07-03 09:57:25
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > I co z tego?

    Myślałem, że to ma znaczenie. Chyba powinienem wskazać kto przywłaszczył?
    Wobec tego gdzie mam zgłosić przywłaszczenie? Wiem, że urzędy robią zawsze
    problemy z załatwieniem czegoś bez ładnych papierków. Czy do prokuratury, a
    później z papierami do WK wyrejestrować samochód?

    > Strasznie mało wiesz. Działasz z rażącym niedbalstwem i masz tego efekty.
    > Jak nie szukasz rozwiązania problemu, to płać dalej.

    Mało, to fakt. Było to dawno. Szukam rozwiązania, dlatego tu napisałem.

  • 6. Data: 2014-07-03 10:23:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 09:57, Marian Paździoch pisze:
    > wiadomości news:lp31v8$3af$2@node2.news.atman.pl...

    > Myślałem, że to ma znaczenie. Chyba powinienem wskazać kto
    > przywłaszczył?

    Przecież nie chodzi o to, aby złapać sprawcę, tylko aby urzędowo
    stwierdzić fakt utraty samochodu.

    > Wobec tego gdzie mam zgłosić przywłaszczenie?

    Na policję.

    "Dałem komuś samochód, miał przyjść zapłacić i podpisać umowę i się nie
    zjawił".

    Ja wiem, że i Ty, i policjant będzie na to zgłoszenie patrzył z
    przymrużeniem oka, ale innej drogi nie widzę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-07-03 10:45:31
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > "Dałem komuś samochód, miał przyjść zapłacić i podpisać umowę i się nie
    > zjawił".
    >
    > Ja wiem, że i Ty, i policjant będzie na to zgłoszenie patrzył z
    > przymrużeniem oka, ale innej drogi nie widzę.

    :). Jeśli to takie proste to świetnie. A jeśli mi zapłacił, ale i tak
    umawialiśmy się na podpisanie umowy w niedługim czasie, a do niej nie doszło
    to też można to nazwać przywłaszczeniem?

    Maniek

  • 8. Data: 2014-07-03 10:56:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 10:45, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > umawialiśmy się na podpisanie umowy w niedługim czasie, a do niej nie
    > doszło to też można to nazwać przywłaszczeniem?

    Wówczas nie. I kopiesz się z koniem z ubezpieczalnią, że samochód
    sprzedałeś, ale nie masz pisemnej umowy...

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-07-03 12:15:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-07-03 10:45, Marian Paździoch pisze:

    > :). Jeśli to takie proste to świetnie.

    Prawdopodobnie facet napisał sobie umowę (z fałszywym podpisem - nikt go
    raczej nie sprawdza a dla niektórych to bułka z masłem) i zarejestrował
    samochód na siebie.
    I zapewne płaci OC, bo pierwsza kontrola by to wychwyciła.
    A być może sprzedał samochód już następnemu.
    Chyba, że zamknęli go do czubków na oddział zamknięty i samochód stoi
    gdzieś porzucony, co też jest możliwe patrząc na jego postępowanie.
    Natomiast płacenie OC ujawnia fiksację, tylko nie wiem ciebie czy prawa.

  • 10. Data: 2014-07-03 12:15:49
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Albo wystapić do sądu o stwierdzenie utraty własności auta
    z powodu jego porzucenia.

    Art. 180 kodeksu cywilnego
    Właściciel może wyzbyć się własności rzeczy ruchomej przez to, że
    w tym zamiarze rzecz porzuci.