  • 1. Data: 2003-03-08 16:55:16
    Temat: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy
    Od: "Pisklak" <p...@s...pl>

    Sytuacja wyglada nastepujaco: Samochod osobowy z homologacja na ciezarowy
    zostal kupiony przez firme osob niepelnosprawnych w zwiazku z tym przy
    zakupie byl on zwolniony z VAT. Firma ta sprzedala samochod do komisu.
    Zainteresowany bylem kupnem tego samochodu, ale komis nie poinformowal mnie,
    ze stawka na ten samochod wynosi 0 % i zanim sie polapalem wystawil mi na
    niego fakture z 0% stawka VAT. Chcialem kupic samochod na firme i w tej
    sytuacji zakup przestal byc oplacalny wiec musialem zrezygnowac i komis nie
    zwrocil mi zaliczki w wysokosci 3 000 zl. Probuje w jakis sposob jeszcze
    odzyskac te pieniadze wiec szukam o co moglbym przyczepic sie do komisu. W
    zwiazku z tym pytanie: czy wystawiona przez komis (ktory jako firma raczej z
    VAT nie jest zwolniony) faktura z vatem 0 % jest legalna i czy mogli tak
    zrobic ?

    Prosze o porady i z gory dziekuje

    --
    Pozdr.