  • 1. Data: 2003-03-08 13:56:21
    Temat: Przewoz sprzetu przez granice.
    Od: j...@i...pl

    Witam grupe!

    Mam pewnien problem.Chce przewiezc sprzet komputerowy (monitor+komputer -sztuk
    jedna)przez granice , konkretnie z Polski do Szwecji.Jest to sprzet nowy, kilku
    dniowy zakupiony w Polsce 'z drugiej reki' .Jak wyglada sprawa przewiezienia
    tego przez granice?Otoz chwilowo mieszkam w Sztokcholmie a moja siostra wybiera
    sie do mnie na kilka dni i mogla by to wziasc do autokaru.Czy bedzie jakis
    problem na granicy?Czy beda chcieli do tego sprzetu dolozyc clo?Albo inne
    podatki??Jak i co mowic na granicy?

    prosze o pomoc!

    pozdrawiam JAREK GAŁECKI

  • 2. Data: 2003-03-09 19:40:21
    Temat: Re: Przewoz sprzetu przez granice.
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > problem na granicy?Czy beda chcieli do tego sprzetu dolozyc clo?Albo inne

    Na pewno warto mieć dowód zakupu, aby móc wykazać, że komp jest z legalnego
    źródła.
    Z Polski mozna wywieźć wszystko co się kupiło w sklepie w dowolnej ilości z
    wyjątkiem niektórych dzieł sztuki, zwierząt chronionych itp. Jednak co można
    przywieźć do Szwecji to nie wiem.
    Jest taka ogólna deklaracja celna, którą wypełnia się przy przewożeniu
    rzeczy o znacznej wartości. Musisz to wypełnić czy zgłosić na granicy i z
    powrotem to przywieźć do Polski i nie zapłacisz cła...

    Krzysztof - kw1618