  • 1. Data: 2004-07-03 08:49:43
    Temat: Sąd pisze uzasadnienie postanowienia 5 miesięcy...
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    Witam!
    Toczy się sprawa o stwierdzenie nabycia spadku (już niedługo 2 lata - niezłe
    nie?).
    Sąd postanowił na początku tego roku powołać biegłego, który wyceni wartość
    masy spadkowej -
    jedna strona się z tym nie zgadza bo :
    1) biegły jest tylko jeden - a powinno być ich przynajmniej kilku aby mieli
    uprawnienia do wyceny wszystkich składników
    2) uważa, że wartość masy spadkowej nie jest potrzebna do wydania
    stwierdzenia nabycia spadku
    no i w związku z tym strona złożyła wniosek o uzasadnienie tego
    postanowienia...
    mija właśnie 5 miesięcy od złożenia wniosku, w tym czasie sąd nie raczył ani
    uzasadnić, ani nawet odpowiedzieć
    na pisemne zapytanie dlaczego do tej pory nie ma uzasadnienia...
    Do kogo można się zwrócić o pomoc/przyspieszenie działań sądu w tej sprawie?

    Z góry dzięki za pomoc,
    Piotrek.

  • 2. Data: 2004-07-03 08:53:39
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@n...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > na pisemne zapytanie dlaczego do tej pory nie ma uzasadnienia...
    > Do kogo można się zwrócić o pomoc/przyspieszenie działań sądu w tej

    Postanowienie dowodowe nie wymaga uzasadnienia.
    Czemu się dziwisz, ze postępowanie trwa dwa lata skoro składacie takie
    głupie wnioski i pewnie w dużej ilości. Samo ich doręczanie musi trwać.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-07-03 09:22:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 3 Jul 2004 10:49:43 +0200, Piotrek naskrobał(a):

> [...]
    > 1) biegły jest tylko jeden - a powinno być ich przynajmniej kilku aby mieli
    > uprawnienia do wyceny wszystkich składników

    Niekoniecznie - w zasadzie rzeczoznawca majątkowy wyceni rzeczy
    najważniejsze jak nieruchomości natomiast wartość auta z reguły może być
    brana z eurotaxu ponieważ zwykle nie zaburzy w sposób znaczący wartości
    masy. Wartość innych praw np autorskich to juz inna sprawa i wtedy należy
    wnieść wniosek o powołanie biegłego z tego zakresu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-03 10:26:21
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek"

> [...]
    niezłe
    > nie?).
    > Sąd postanowił na początku tego roku powołać biegłego, który wyceni

    Czy jest to na pewno sprawa o stwierdzenie nabycia spadku ?
    Kto wniósł o biegłego ?

    Pzdr.

    Marek

  • 5. Data: 2004-07-03 11:17:23
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    > Czy jest to na pewno sprawa o stwierdzenie nabycia spadku ?

    Tak. Na pewno o stwierdzenie nabycia spadku.

    > Kto wniósł o biegłego ?

    Sąd - chociaż druga strona ma adwokata, który to sam powinien zawnioskować
    ale migał się okrutnie przed tym...

    Piotrek.

  • 6. Data: 2004-07-03 15:16:49
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    > Tak. Na pewno o stwierdzenie nabycia spadku.

    Ktoś przyjął z dobrodziejstwem inwentarza ?

  • 7. Data: 2004-07-03 20:45:43
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    > Ktoś przyjął z dobrodziejstwem inwentarza ?

    Nie.

    Piotrek

  • 8. Data: 2004-07-03 21:05:23
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek"

    > Nie.

    To dowód z opinii biegłego jest zupełnie zbędny, bo niby do czego miałby
    służyć ?
    Stwierdzenie kto jest spadkobiercą nie wymaga żadnej opinii.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 9. Data: 2004-07-04 02:52:07
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To dowód z opinii biegłego jest zupełnie zbędny, bo niby do czego miałby
    > służyć ?
    > Stwierdzenie kto jest spadkobiercą nie wymaga żadnej opinii.

    Tak Ci się tylko wydaje. Zbędna to byłaby właśnie, gdyby tylko chodziło o
    przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza - wtedy żaden biegły nie jest
    potrzebny.
    Opinia biegłego przy stwierdzeniu nabycia spadku jest niezbędna tylko w
    jednym wypadku: gdy spadkodawca napisze idiotyczny testament, w którym nie
    wskaże spadkobiercy (-ów) ogólnych, lecz rozdysponuje między poszczególnych
    ludzi poszczególne rzecz należące do spadku. Opinia jest wtedy niezbędna by
    ocenić testament przez pryzmat art. 961 kc.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-07-04 05:59:16
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Johnson"

> [...]
    poszczególnych
    > ludzi poszczególne rzecz należące do spadku. Opinia jest wtedy niezbędna

    Faktycznie w głównym wątku nie było mowy o testamencie, więc a priori
    przyjąłem - chyba nie słusznie - iż jest to dziedziczenie ustawowe, stąd
    moje zdziwienie po co ten biegły ?
    Przy testamencie fakt może być konieczne.

    Pzdr.

    Marek