  • 1. Data: 2011-02-07 12:13:04
    Temat: Sąd bez ławników
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Czy teraz sprawy sądowe w Wydziale Karnym (dawny Grodzki) nie muszą się
    odbywać z ławnikami?

    --
    animka

  • 2. Data: 2011-02-07 12:19:56
    Temat: Re: Sąd bez ławników
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-07 13:13, animka pisze:
    > Czy teraz sprawy sądowe w Wydziale Karnym (dawny Grodzki) nie muszą się
    > odbywać z ławnikami?

    art. 28
    § 1. Na rozprawie głównej sąd orzeka w składzie jednego sędziego, jeżeli
    ustawa nie stanowi inaczej. Sędzia ma prawa i obowiązki przewodniczącego.

    § 2. W sprawach o zbrodnie sąd orzeka w składzie jednego sędziego i
    dwóch ławników.

    § 3. Ze względu na szczególną zawiłość sprawy sąd pierwszej instancji
    może postanowić o rozpoznaniu jej w składzie trzech sędziów.

    § 4. W sprawach o przestępstwa, za które ustawa przewiduje karę
    dożywotniego pozbawienia wolności, sąd orzeka w składzie dwóch sędziów i
    trzech ławników.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-07 12:58:47
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-07 13:19, Liwiusz pisze:
    > art. 28
    > § 1. Na rozprawie głównej sąd orzeka w składzie jednego sędziego, jeżeli
    > ustawa nie stanowi inaczej. Sędzia ma prawa i obowiązki przewodniczącego.

    Dzięki.
    Były 2 sprawy na wniosek komisariatu. Był tylko sędzia. Obwinionemu
    narkomanowi zasądził karę upomnienia, bo on młody jeszcze. Od kosztów
    sądowych go zwolnił. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman
    może robić co chce.

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-02-07 13:32:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >narkomanowi zasądził karę upomnienia, bo on młody jeszcze. Od kosztów
    >sądowych go zwolnił. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman może

    No ale czego dotyczyla sprawa?
    Domyslam sie, ze to byla sprawa o wykroczenie.

    Co on zrobil? Odlal sie w miejscu publicznym?
    Ty jaka kare bys za to proponowala? Kare smierci? dozywocie? 25 lat?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-02-07 13:34:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Lut, 13:58, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

> [...]
    > narkomanowi zasądził karę upomnienia, bo on młody jeszcze. Od kosztów
    > sądowych go zwolnił. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman

    I liczylas na niewaznosc postepowania z uwagi na nieprawidlowy sklad
    sadu? :)

  • 6. Data: 2011-02-07 21:04:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-07 14:34, BK pisze:
    > I liczylas na niewaznosc postepowania z uwagi na nieprawidlowy sklad
    > sadu?:)

    Nie. To, że tu zapytałam to nie oznacza, że na coś liczyłam.
    Moim zdaniem sprawa bez ławników sędzią to nie sprawa. Sędzia może robić
    co chce.
    Obwiniony już jedną karę od dzielnicowego dostał (pieniężną zł za brak
    meldunku w wynajmowanym mieszkaniu obok mojego), ale narazie jeszcze nie
    wiem czy tego mu sędzia nie umorzył, bo mam mętlik w głowie. Otrzymam
    odpis wyroku z uzasadnieniem, paragrafami to się wgłębię w ten temat.
    Sędzia gadał na koniec dużo, operował paragrafami i dopiero jak będę
    miała w ręku wyrok z uzasadnieniem to się upewnię czego te paragrafy
    dotyczyły.

  • 7. Data: 2011-02-08 07:08:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    animka wrote:

> [...]
    > narkomanowi zasądził karę upomnienia, bo on młody jeszcze. Od kosztów
    > sądowych go zwolnił. Czyli narkoman jako narkoman i jako nienarkoman

    a co ten narkoman zrobił i jakie ma znaczenie, że był narkomanem

  • 8. Data: 2011-02-08 10:09:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-07 22:04, animka pisze:

> [...]
    > Sędzia gadał na koniec dużo, operował paragrafami i dopiero jak będę
    > miała w ręku wyrok z uzasadnieniem to się upewnię czego te paragrafy

    Straszne. Za brak meldunku faktycznie powinny być kamieniołomy.

    Tak z ciekawości: bardzo cierpisz, że się nie zameldował?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-02-08 10:10:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Feb 2011 22:04:36 +0100, animka napisał(a):

    > Moim zdaniem
    > sprawa bez ławników sędzią to nie sprawa. Sędzia może robić co chce.

    Oczywiście, powinna być 12-osobowa ława przysięgłych, od której odwołanie
    przysługuje tylko do Wielkiego Trybunału Sprawiedliwości Europejskiej w
    Badenii-Wirtemberdze.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2011-02-08 10:11:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisa?(a):

    > Oczywiście, powinna być 12-osobowa ława przysięgłych, od której odwołanie
    > przysługuje tylko do Wielkiego Trybunału Sprawiedliwości Europejskiej w
    > Badenii-Wirtemberdze.

    I żeby odwołać się można było mailem... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"