  • 1. Data: 2003-01-01 18:58:17
    Temat: Sąd Pracy-czy ktos z Was ma doswiadczenia??
    Od: Tomek Czoik <s...@o...pl>

    Witam,
    za 2 tyg mam I rozprawe w Sadzie Pracy w Wawie z mojego powództwa o
    przywrócenie do pracy.
    Pracowałem w firmie jako Dyr. Handlowy i zostałem zwolniony, uważam że
    niesłusznie(mam swiadkow , bylych pracownikow tej firmy , ktorzy
    potwierdza moje zeznania).
    Wystapiłem do Sadu o przywrócenie do pracy i odszk. w wys 60.000 (3 mies

    wynagrodzenie). Pracodawca odrzucił moja prop. ugody.
    Ja oczywiscie juz pracuje w innej firmie i interesuje mnie jedynie
    odszkodowanie od mego poprzedniego pracodawcy.
    Czy ma ktos z Was jakies doswiadczenia z warszawskim Sadem pracy?.
    Jak sie zachowac i na co zwrocic uwage w czasie rozprawy?.
    Czy zatrudniac sobie adwokata, czy walczyc samemu?
    Na rozprawe czekalem ponad rok.
    Pozdrawiam,
    dziekuje z góry za wszelkie sugestie.
    Tomek

  • 2. Data: 2003-01-01 21:35:04
    Temat: Re: Sąd Pracy-czy ktos z Was ma doswiadczenia??
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    Zarabiasz 20 tysiecy miesięcznie i nie stac cie na porade u adwokata??

  • 3. Data: 2003-01-01 22:00:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Deffendi" <d...@a...net> napisał w wiadomości
    > Zarabiasz 20 tysiecy miesięcznie i nie stac cie na porade u adwokata??

    Zarabiał.

    Karol

  • 4. Data: 2003-01-02 11:07:39
    Od: "Stefan" <s...@p...com>

    > Zarabiał.
    >
    > Karol

    A teraz pracuje jako wozny z pensja minimalna :)))
    Stefan

  • 5. Data: 2003-01-02 19:14:11
    Od: Tomek Czoik <s...@o...pl>

    Swietne refleksje, naprawde wzniesliscie sie na wyzyny, dla informacji teraz
    jako prezes spolki z o.o. zarabiam 34 brutto, ale chce sobie kupic na 35
    urodziny SImpreze Sti (w tajemnicy przed zona) i mi troche brakuje, stad ta
    rozprawa.
    Tomek

  • 6. Data: 2003-01-02 19:48:49
    Od: "Thommo" <t...@s...home.pl>

    Użytkownik "Tomek Czoik" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak sie zachowac i na co zwrocic uwage w czasie rozprawy?.
    > Czy zatrudniac sobie adwokata, czy walczyc samemu?

    witam,
    tak sie sklada, ze 23 grudnia mialam rozprawe w sadzie w Warszawie, i do
    tego jestem prawnikiem. Dziwi mnie to, że wystąpiłeś o przywrócenie do
    pracy, jeśli w ogóle to cię nie interesuje. Co zrobisz jeśli sąd przychyli
    się do twojego żądania i cię przywróci?
    A po drugie, nie wiem czy masz gadane, czy nie.....od tego dużo zależy...nie
    bez znaczenia jest też pozycja "eks" pracodawcy. Może jego obsługuje
    kancelaria i wtedy możesz mieć ciepło, jeśli odpowiednio będziesz
    argumentował. Pamiętaj, że musisz przed sądem uwiarygodnić podstawę swojego
    roszczenia....w sumie nie wiem co jeszcze napisać.....może to, żebyś w razie
    podjęcia decyzji o występowaniu we własnym imieniu mówił krótko i na zadany
    temat..

    powodzenia,
    magda

  • 7. Data: 2003-01-02 21:02:08
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    Tomaszu!

    Nikt (przynajmniej ja) nie ma Ci za zle, ze duzo zarabiasz. W moim poscie
    chodzilo mi o to, ze skoro walczysz o 60 tysiecy z jak sadze duza firma (bo
    skoro stac ja na to zeby placic 20 tysiecy dyrektorowi marketingu to nie
    moze to byc firma krzak) to powinienes byc przygotowany na to, ze twój
    przeciwnik zatrudni do swojej obrony adwokata! Nie znam okolicznosci twego
    odejscia ale w takiej sprawie moze chodzic prezesowi nie tylko o kase ale o
    np. zasade lub o przyklad dla innych "krnabrnych", dlatego tez pozwala mi to
    domniemywac z jak sadze duzym prawdopodobienstwem, ze adwokat, który bedzie
    ich reprezentowal bedzie co najmniej dobry. Poza tym w firmie moze sie
    znalezc kilku tzw. wazeliniarzy-karierowiczów, którzy bardzo chetnie
    wspomoga mecenasa swoimi zeznaniami.
    Dlatego tez biorac pod uwage wyzej wymienione argumenty oraz kwote o jaka
    sie sadzisz twoje pytanie czy nalezy wynajac prawnika wydalo mi sie
    smieszne. Ale przepraszam jezeli Cie urazilem.

    Pozdrawiam
    Piotrek O.

    PS) czemu akurat Impreze Sti? Lancer Evo VII lepszy!!

    Uzytkownik "Tomek Czoik" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2003-01-03 21:15:14
    Od: Tomek Czoik <s...@o...pl>

    Witam,
    Impreza Sti, gdyż Lancer jest zbyt egzotyczny.
    Co do procesu to firma -mój poprzedni pracodawca to żaden koncern, poprostu
    prywatna firma, która nieźle funkcjonuje.
    Tak, oczywiscie mają powiedzmy prawnika, tj. pania radczynię(którą ja notabene
    zatrudniałem). Użycie adwokata to nie kwestia pieniędzy.
    Z moich obserwacji i rozmów ze znajomymi sędziami wynika, że w S. Pracy
    wysługiwanie sie adwokatem przez pracownika nie jest dobrze postrzegane.
    Pracownik ma być pokrzywdzoney przez kapitaliste i nie ma kasy na prawników a
    przyszedł do Sądu po sprawiedliwość ludową.
    Poza tym pracodawca póki co ma w plecy na wejściu, 90 procent spraw wygrywają
    pracownicy.
    Ot takie postkomunistyczne klimaty.
    Miłego końca tygodnia,
    Tomek