  • 1. Data: 2009-02-26 14:23:43
    Temat: Sad Pracy
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam. Szukam kogos kto pomogl by mi napisac pozew do sadu pracy (
    odplatnie ). Chodzi o to aby sad uznal umowe zlecenie za umowe o prace, i
    pozniej pracodawca zaplacil mi za zalegly urlop ktory mi sie nalezal i inne
    skladki ktorych pewnie nie odprowadzal.
    Jezeli jest ktos chetny, to szczegolny na priv.

  • 2. Data: 2009-02-26 14:32:32
    Temat: Re: Sad Pracy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pozniej pracodawca zaplacil mi za zalegly urlop ktory mi sie nalezal i
    > inne skladki ktorych pewnie nie odprowadzal.

    A o jakie skladki chodzi?
    Generalnie pod wzgledem skladek umowa zlecenie jest tak samo oskladkowana
    jak umowa o prace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-26 14:48:02
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > A o jakie skladki chodzi?
    > Generalnie pod wzgledem skladek umowa zlecenie jest tak samo oskladkowana
> [...]

    Przedewszystkim chodzi mi o zwrtot kasy za urlop, nie odprowadzal tez kasy
    na fundusz pracy, a gdyby to byla umowa o prace to chyba musialby
    odprowadzac. W lutym z dnia na dzien szef powiedzial ze mam(y) nie
    przychodzic do pracy bo on nie ma zamowienien i zostalismy na lodzie bez
    pracy. Gdyby to byla umowa o prace to chyba cos musialby nam dac za taki
    przestoj, ktory trwa do teraz. Ja juz znalazlam nowa prace, wiec nie zalezy
    mi sie z nim "cackac".
    Pracowalam 8 h dziennie dziennie w miejscu wyznaczonym przez szefa - czyli
    po prostu na hali produkcyjnej, mialam kierownika itp wiec mysle ze powinnam
    byc zatrudniona na umowe o prace a nie na umowe zlecenie.

  • 4. Data: 2009-02-26 14:57:20
    Od: "Dawid" <d...@n...safe-lock.net>

> [...]
    > po prostu na hali produkcyjnej, mialam kierownika itp wiec mysle ze
    > powinnam byc zatrudniona na umowe o prace a nie na umowe zlecenie.

    Myśleć to se możesz. Akurat w Polce niema prawa zmuszającego do
    zatrudnieneia cie o umowe o prace. Dobrze że nie jechał z tobą o umowe o
    dzieło (wtedy niema żadnych skladek odprowadzanych :)

  • 5. Data: 2009-02-26 15:01:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przedewszystkim chodzi mi o zwrtot kasy za urlop, nie odprowadzal tez kasy
    > na fundusz pracy, a gdyby to byla umowa o prace to chyba musialby

    To zalezy - jesli wynagrodzenie z tytulu umowy zlecenia jest rowne lub
    wyzsze minimalnemu wynagrodzeniu dla umowy o prace na pelny etat, to skladki
    na fundusz pracy tez sa od umowy zlecenia odprowadzane.
    Ale oczywiscie uwazam, ze jesli jest tak jak piszesz - 8 godzin i kierownik
    itp. to spokojnie mozna probowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-26 15:15:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kaktus pisze:

    > nie odprowadzal tez kasy na fundusz pracy, a gdyby to byla umowa o prace to chyba
    musialby
    > odprowadzac.

    Ale co tobie do tego?

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-02-26 15:16:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale co tobie do tego?

    Ma to znaczenie - gdyz brak skladek na FP = brak zasilku dla bezrobotnych

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-02-26 15:21:30
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Ale co tobie do tego?
    >
    > --

    To ze nie mam zadnego zasilku do bezrobtnych.

  • 9. Data: 2009-02-26 15:21:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@n...safe-lock.net> napisał w wiadomości
    > Myśleć to se możesz. Akurat w Polce niema prawa zmuszającego do
    > zatrudnieneia cie o umowe o prace. Dobrze że nie jechał z tobą o umowe o
    > dzieło (wtedy niema żadnych skladek odprowadzanych :)

    A znasz to polskie parwo, czy tak sobie piszesz? Bo jest dokąłdnie
    odwrotnie.

  • 10. Data: 2009-02-26 15:23:26
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    > Ale oczywiscie uwazam, ze jesli jest tak jak piszesz - 8 godzin i
    > kierownik itp. to spokojnie mozna probowac.

    Zawsze staral sie dawac mniej niz minimalna krajowa. W kazdym miesiacu
    wypadal jakis dzien lub dwa bo byl przestoj i oczywiscie za te dni pieniadze
    odliczal.