  • 1. Data: 2006-04-09 06:01:06
    Temat: Sąd Pracy
    Od: leszek<m...@o...pl>

    Witam!
    Zus odmówił mi prawa do emerytury.Odwołałem się do Sądu. Sąd Okręgowy
    odwołanie oddalił. Złożyłem apelację i ta też została odrzucona .Czy jest jeszcze
    jakaś możliwość kontynuacji mojej sprawy ? Czy ewentualne dalsze procesowanie
    się jest zależne od terminów , w jakich złożę dalsze odwołania czy też wnioski ?
    Czy wniosek o pisemne uzasadnienie wyroku Sądu Apelacyjnego muszę złożyć w
    jakimś terminie ? Proszę o pomoc .
    Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-04-09 06:52:58
    Temat: Re: Sąd Pracy
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "leszek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Zus odmówił mi prawa do emerytury.Odwołałem się do Sądu. Sąd Okręgowy
    > odwołanie oddalił. Złożyłem apelację i ta też została odrzucona .

    odrzucona czy oddalona ????

    i wyjasnij ile razy sie odwolywales i od czego bo cos mi nie pasuje??? Raz
    sie odwolales /apelacja/ zostala oddalona i zlozyles drugi raz apelacje ????
    Jezeli tak to nie dziwie sie ,ze zostala odrzuconma

    jakie wps ???

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-09 07:08:52
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > Leszek
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Nie ma gdzie się odwoływać już. Można wystąpić jedynie o kasację.
    Ale nie podałeś dlaczego nie przyznano emerytury, znając przyczynę, można by
    coś doradzić. Czy za mały staż, czy wiek nieodpowiedni?

  • 4. Data: 2006-04-09 07:32:08
    Od: leszek<m...@o...pl>

> [...]
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Pierwszy raz odwołałem się od decyzji Zus do Sądu a drugi raz złożyłem apelację
    od wyroku sądu , który oddalił odwołanie. Apelacja też została oddalona.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-04-09 07:52:32
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > od wyroku sądu , który oddalił odwołanie. Apelacja też została oddalona.

    to masz jeszcze skarge kasacyjna .. art. 398 kpc
    tylko zastanow sie czy warto ponosic koszty

    dlaczego oddalono twoje odwolanie ???

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-09 08:09:56
    Od: leszek<m...@o...pl>

> [...]
    > coś doradzić. Czy za mały staż, czy wiek nieodpowiedni?
    >
    > Sprawa dotyczy wcześniejszej emerytury górniczej ( treść przepisu art.34 ust. 1
    Ustawy z dnia 17 . 12 . 1998 r.o emeryturach i rentach z FUS. Dz. U. Nr. 162 poz.
    1118 . - w moim przypadku jest to art. 34. ust. 2. ). ZUS wyliczył mi 22 lata
    pracy górniczej, pracy równorzędnej z pracą górniczą , i okresów zaliczalnych do
    pracy górniczej, w tym pracy o której mowa w art.36 ust. 1. 15 lat i3 miesiące.
    Oprócz tego okresu , który wyliczył ZUS pracowałem ponad 3 lata przy drążeniu
    tunelu jako górnik pod ziemią gdzie wykonywałem moim zdaniem pracę górniczą .
    Gdyby Zus zaliczył mi ten okres pracy przy drązeniu tunelu spełniałbym warunki do
    otrzymania emerytury górniczej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-04-09 09:40:03
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > otrzymania emerytury górniczej.
    > >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Nie przewidziałam, że to może dotyczyć emerytury "branżowej", a tu nie
    wiele mam do powiedzenia. Jedynie radzę przejrzeć wykaz co jest zaliczane
    do pracy w górnictwie.

  • 8. Data: 2006-04-09 09:42:05
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > górniczą .
    > Gdyby Zus zaliczył mi ten okres pracy przy drązeniu tunelu spełniałbym

    co bylo w uzasie I instancji ???

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-04-09 12:32:54
    Od: leszek<m...@o...pl>

    > co bylo w uzasie I instancji ???
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Sąd I instancji nie uznał pracy (ponad 3 lata) przy drążeniu tunelu, gdzie
    pracowałem jako górnik pod ziemią , za " pracę górniczą " ponieważ nie była to
    praca wymieniona w art.36 ust. 1 pkt 1-4 a nadto nie były to okresy wymienione w
    art. 38 i powołał się na stanowisko SN które zajął w wyroku z dnia 19. 09.1996 r.
    (II URN 24/96 OSNP 1997/5/78 ). Ja z kolei składając apelację powołałem się na
    wyrok SN z dnia 22 marca 2001 roku ( II UKN 263 / 2000 ) gdzie tłustym drukiem
    pisze , że o uznaniu pracy za pracę górniczą w rozumieniu art. 5 ust.1 ustawy z
    dnia 1 lutego 1983 r.o zaopatrzeniu emerytalnym górników i ich rodzin decydują
    OBOWIĄZKI FAKTYCZNIE WYKONYWANE PRZEZ PRACOWNIKA , a nie treść
    umowy o pracę. Metro warszawskie jest zaliczane jako praca gónicza mimo że nie
    jest to kopalnia-dlaczego ? Sąd Apelacyjny stwierdził , że nieważne są obowiązki
    jakie wykonuje górnik lecz miejsce gdzie wykonuje on pracę górniczą , a więc musi
    to być kopalnia.Tak więc górnik pracujący w kopalni pod ziemią wykonuje " pracę
    górniczą " a górnik pracujący przy drążeniu tunelu pod ziemią nie wykonuje " pracy
    górniczej ". Czy lekarz pracujący w szpitalu wykonuje " pracę lekarską " a lekarz
    pracujący powiedzmy w przychodni czy w pogotowiu nie wykonuje " pracy
    lekarskiej " ? Tak więc ważne jest miejsce czy to co się robi ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-04-10 14:41:28
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > to masz jeszcze skarge kasacyjna .. art. 398 kpc
    > tylko zastanow sie czy warto ponosic koszty

    Jakie koszty?