  • 1. Data: 2006-04-08 20:33:08
    Temat: Zaskarzenie ustawy
    Od: "Zi3lu" <z...@t...pl>

    Witam.
    Borykam sie z takim problemem.
    Bliska mi osoba zostala jakis czas temu tymczasowo aresztowana na podstawie
    pomowien swiadka koronnego.Pomowienia oczywiscie sa wyssane z palca,ten sam
    swiadek pomowil juz wiele osob ktore po jakims czasie zostaly
    uniewinnione.Czy ktos moze mi podpowiedziec do kogo moglbym napisac jakas
    petycje odnosnie aresztowania,zeby ktos sie tym zainteresowal?Myslalem o
    Helsinskiej Fundacji Praw Czlowieka.Wczesniej wyslalem juz pisma do Ministra
    Sprawiedliwosci,Rzecznika Praw Obywatelskich i kliku poslow.Oczywiscie bez
    odpowiedzi.
    Po drugie chcialem sie zapytac jaka jest i czy jest w ogole mozliwosc
    zaskarzenia takiej ustawy przez zwyklych szarych ludzi(jakis wniosek
    podpisany przez okreslona liczbe osob)
    I jakie sa mozliwosci skarzenia sie do instytucji europejskich?
    Z gory bardzo dziekuje za odpwoiedzi,ewentualnie linki do stron gdzie moge
    na ten temat poczytac.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-08 20:48:43
    Temat: Re: Zaskarzenie ustawy
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Zi3lu" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Po drugie chcialem sie zapytac jaka jest i czy jest w ogole mozliwosc
    > zaskarzenia takiej ustawy

    Jakiej?

    HaNkA

  • 3. Data: 2006-04-08 20:49:40
    Od: "Zi3lu" <z...@t...pl>

  • 4. Data: 2006-04-08 21:14:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zi3lu" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    Dał bym sobie spokój z zaskarżaniem tej ustawy, bo to większego sensu
    nie ma.Jest to standardowe unormowanie na świecie i raczej nie
    spodziewam się, by takie działanie miało jakikolwiek sens.

    Natomiast prędzej skoncentrował bym się - skoro już chcecie coś
    zrobić - na tym świadku koronnym. To, że jest koronny wcale nie
    zwalnia go z odpowiedzialności za pomówienia czy fałszywe zeznania.

  • 5. Data: 2006-04-09 15:16:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Zi3lu wrote:
    > Po drugie chcialem sie zapytac jaka jest i czy jest w ogole mozliwosc
    > zaskarzenia takiej ustawy przez zwyklych szarych ludzi

    Albo przez Sejm albo Trybunał Konstytucyjny. Wynik tego pierwszego
    zależy od woli polityków, do drugiego trzeba mieć solidne podstawy do
    zastrzeżeń (i jeszcze parę innych rzeczy).

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-04-09 15:27:41
    Temat: zaskarżanie ustawy w ogóle odpada
    Od: "Kaiseer Souza" <k...@g...pl>

    niby jak??skarga konstytucyjna odnosi się tylko do orzeczenia, decyzji
    ostatecznej. Więc jeśli mamy postanowienie Sądu o tymczasowym aresztowaniu i
    jest ono prawomocne, to chyba trzeba by było skarżyć przepisy kpk o środkach
    zapobiegawczych (bo na ich podstawie zastosowano tymczasowe aresztowanie), a
    to nic nie zmieni, bo te przepisy nie są niezgodne z ustawą zasadniczą.

    pzdr
    mk

  • 7. Data: 2006-04-09 15:50:39
    Temat: Re: zaskarżanie ustawy w ogóle odpada
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kaiseer Souza wrote:
> [...]
    > to nic nie zmieni, bo te przepisy nie są niezgodne z ustawą zasadniczą.

    A mnie skąd wiedzieć który przepis miałby być skarżony albo jakimi
    postanowieniami czy wyrokami pytający dysponuje? Z braku tych informacji
    odpowiedziałem jedynie na ogólne pytanie co może nie-poseł zrobić z
    niepasującą mu ustawą.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-04-09 16:14:06
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    A mnie skąd wiedzieć który przepis miałby być skarżony albo jakimi
    postanowieniami czy wyrokami pytający dysponuje?

    Może z opisu sytuacji. Skoro pisze, że bliska mu osoba została tymczasowo
    aresztowana, to co z tego wynika? Chyba że mi logika wysiada ;)... Skargę
    konstytucyjną można skierować tylko przeciw przepisom, na podstawie których
    wydano orzeczenie (decyzję) godzącą w konstytucyjne prawa lub wolności.

    pzdr
    mk